Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Subaru BRZ

Ελλάδα 22:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Subaru BRZ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Subaru BRZ

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το Subaru BRZ είναι ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο που απαιτεί ακριβείς κινήσεις και σύνεση. Το δοκιμάζουμε επι Ελληνικού εδάφους! 

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Πέρασαν σχεδόν 20 μήνες από την εποχή που οδηγήσαμε το Toyota GT86 πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε με συνεργασία των 2 εταιρειών. Η Subaru έδωσε τα φώτα της σε ανάρτηση, κινητήρα, κιβώτιο, διαφορικό, σύστημα διεύθυνσης, η Toyota επιμελήθηκε το πλαίσιο και την κατανομή βάρους. Το BRZ έχει βάρος 1239kg, ένα κοντό σε κλιμάκωση και διαδρομές κιβώτιο, κοφτερό τιμόνι απαλλαγμένο από αντιδράσεις μετάδοσης κίνησης που βρίσκεται στον πίσω άξονα, διαφορικό Torsen, σφιχτή ανάρτηση ώστε να στρίβει χωρίς να γέρνει (σ.σ: εδώ διαφέρει από το Toyota που είναι πιο ενδοτικό) και κατανομή βάρους 53/47 εμπρός πίσω.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς αυτό το ζύγισμα είναι ιδανικό για πιο εύκολο κοντρόλ αφότου γλιστρήσει το πίσω μέρος. Το BRZ έχει φτιαχτεί για να γυρνάει εύκολα και να ελέγχεται ακόμη ευκολότερα, διατηρώντας την πλαγιολίσθηση. Ενδεικτικά της φιλοσοφίας, τα στενά ελαστικά διαστάσεων 215/45/17 ώστε να σπάει εύκολα η πρόσφυση. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο και με ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας το οποίο απενεργοποιείται μερικώς ή εντελώς. Επιλέγεις από την κεντρική κονσόλα VSC Sport που σ’ αφήνει να γλιστρήσεις λίγο και σε προφυλάσσει από την υπερβολή. Γρήγορα το ξεπερνάς – μη μας παρεξηγείτε είναι έτσι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου – σου γίνεται συνήθεια μπαίνοντας στη θέση του οδηγού, βάζοντας τη ζώνη να σβήνεις τα ηλεκτρονικά.

Advertisement
Advertisement

Το BRZ γυρνά παντού με τη σκέψη και μόνο, δε χρειάζεται να το πιέσεις ή να το βιάσεις. Μένοντας στο γκάζι και διορθώνοντας λίγο με το τιμόνι προς την πλευρά που γλίστρησε το πίσω μέρος απολαμβάνεις πλαγιολίσθηση. Το σετάρισμα του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που μπορείς να προκαλέσεις υπερστροφή, είτε με φρένο, είτε με απότομο άφημα του συμπλέκτη σε κατέβασμα, είτε με απότομο στρίψιμο του τιμονιού σε συνδυασμό μ’ ένα πάτα – άσε στο γκάζι. Ότι κι αν κάνεις το πίσω μέρος ξεκολλάει προοδευτικά, βοηθώντας σε να ξεκινήσεις μια απολαυστική πλαγιολίσθηση.

[nggallery id=3224]
Εκτός από πάντες τι άλλο κάνει;
Αν αποφασίσεις να πας γρήγορα χωρίς πλαγιολισθήσεις, θα ενθουσιαστείς από τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του. Το BRZ έχει μια δραματοποιημένη αίσθηση, βιώνεις κάτι συγκλονιστικό παρότι τα χιλιόμετρα που διέρχεσαι από τη στροφή δεν είναι πολλά ως απόλυτο νούμερο. Είναι όμως ο ήχος του μπόξερ κινητήρα πάνω από τις 6000rpm, ο θόρυβος από το διαφορικό, τα λάστιχα, η εύθραυστη ισορροπία, το απόλυτο ζύγισμα, η ποσότητα της πληροφορίας στο τιμόνι και στα πεντάλ, όλα αυτά σε καθιστούν συμμετοχικό σε μια παλιά ιεροτελεστία που ονομάζεται σπορ οδήγηση. Στο ταξίδι δεν είναι άνετο, δε φτιάχτηκε για να ταξιδεύει αλλά για να στρίβει. Με πόδι βαρύ η κατανάλωση ξεπέρασε οριακά τα 10lt/100km, με προσοχή έπεσε στα 8.9lt/100km.

Χρειάζεται 98αρα βενζίνη που δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά οπότε υπολογίστε κοντά 2 ευρώ το λίτρο για 100αρα. Το μοντέλο δοκιμής μας ήταν στο μπλε χρώμα, σήμα κατατεθέν της Subaru. Οι δυο πίσω θέσεις δεν ενδείκνυνται για ενήλικες όμως ένα παιδί θα βολευτεί ακόμη και σε ταξίδι. Κάποιοι ζητούν περισσότερη δύναμη ή και ροπή, διαφωνούμε, το BRZ δε φτιάχτηκε για να κερδίσει τη μάχη του χρονομέτρου αλλά τη μάχη του χαμόγελου. Όσες μέρες το είχαμε στα χέρια μας νιώθαμε κολακευμένοι από τα βλέμματα θαυμασμού, παρότι ξέραμε τι τα προκαλεί.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1998 cc
Ισχύς: 200 PS /7000rpm
Ροπή: 20.9 kgm / 6600
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 226 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 7.6 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,5 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 181 gr/km
Βάρος: 1239 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4240/1.775/1.285 mm
Χώρος αποσκευών: 237 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 462 €
Τιμή: 36.000

 

Advertisement

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil