Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.6D DSG7

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr)

Το SEAT Ateca προβάλλει μια νεανική εικόνα με μια πολύ καλή λειτουργικότητα ενώ ο συνδυασμός με τον πετρελαιοκινητήρα μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.

Τα οχήματα ελευθέρου χρόνου συνεχώς κερδίζουν έδαφος και σε πάρα πολλές χώρες αποτελούν τα best-seller αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο όμιλος VW έχει επενδύσει πάρα πολλά χρήματα στην εξέλιξη των SUV μοντέλων και η Seat ως μέλος της δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει και εκείνη τη δική της σειρά στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων.

Μάλιστα η SEAT με το Ateca «εισέβαλε» στην κατηγορία των SUV με ατού την άνεση, το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την υψηλή μεταπωλητική αξία ρίχνοντας με αυτό τον τρόπο το γάντι στους ανταγωνιστές διαθέτοντας όμως μοναδικά χαρακτηριστικά που κάνουν το ισπανικό μοντέλο να ξεχωρίζει από τα άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα του ομίλου VW.

Άλλωστε με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και βέβαια τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα του 1,6 λίτρου απόδοσης 115 ίππων που καταναλώνει μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. γίνεται πιο… ήπια η τιμή απόκτησής του ξεκινούν από 21.655 ευρώ.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και το κόστος ανέρχεται σε 117,6 ευρώ.

Επιβλητική εμφάνιση

Το SEAT Ateca αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο για τη Seat και βέβαια εξαιτίας και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου διαθέτει μια δυναμική εμφάνιση η οποία ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται και επιβλητική. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ήταν και λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν την άποψη πως το ισπανικό μοντέλο μοιάζει με… Audi.

Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα με LED τα οποία «μετατρέπονται» και σε φλας. Από το πλάι ξεχωρίζει κανείς το μαύρο πλαστικό που έχει τοποθετηθεί περιμετρικά στο αμάξωμα τονίζοντας τον off road χαρακτήρα του μοντέλου. Στο πίσω μέρος οι σχεδιαστές της Seat προτίμησαν να δώσουν ένα πιο πολυτελή τόνο με βασικό στοιχείο τα φωτιστικά σώματα.

Hi-tech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του SEAT Ateca έχει γίνει εκτενής χρήση της… τεχνολογίας με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια Hi-tech καμπίνα επιβατών. Το ταμπλό του SEAT Ateca, το τιμόνι και ο πίνακας οργάνων, προέρχεται σχεδόν αυτούσιο από το Leon και διαθέτει έντονους χρωματισμούς. Στην κονσόλα μεταξύ των καθισμάτων έχουν τοποθετηθεί οι ποτηροθήκες ενώ δίπλα στον επιλογέα βρίσκεται και το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Λίγο πιο μπροστά υπάρχει και ειδικός χώρος για παροχή ρεύματος 12V που συνοδεύεται από μία θύρα AUX και δύο θύρες USB. Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος infotainment Εasy Connect, που συνοδεύεται από το SEAT Full Link και το SEAT ConnectApp. Παράλληλα εξαιρετική δουλειά έχει γίνει με τα υλικά που συνθέτουν την καμπίνα επιβατών καθώς έχει γίνει εκτενής χρήσης αφρώδες υλικού στο ταμπλό ενώ σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται και η συναρμογή και το φινίρισμα. Όσον αφορά στον εξοπλισμό το Ateca έχει τα πάντα και φυσικά υπάρχει το adaptive cruise control, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης, η ανίχνευση αντικειμένων σε «τυφλό» σημείο, ανίχνευση κόπωσης οδηγού και αισθητήρες παρκαρίσματος.

115 ίπποι και diesel

Ο κινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου TDI ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα του Ateca ωστόσο θα λέγαμε ότι η ζωντάνια του κινητήρα έρχεται μόλις ο δείκτης του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας λειτουργεί άψογα και χωρίς να παράγει υψηλό θόρυβο. Στο θέμα της οικονομίας τώρα, το Ateca καταναλώνει 5 λίτρα/100 χλμ. ενώ κάτω από μεγάλη πίεση η κατανάλωση προσεγγίζει τα 6,2 λίτρα. Ιδιαίτερης μνείας χρίζει το αυτόματο κιβώτιο DSG με 7 σχέσεις το οποίο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία αλλά και puddles αλλαγής των σχέσεων πίσω από το βολάν του τιμονιού. Επίσης διαθέτει και λειτουργία Sport για όσους θέλουν να έχουν καλύτερες επιδόσεις και πιο άμεση απόκριση του γκαζιού.

Ένα μοντέλο γνήσιος… survivor

Το Ateca απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί κάτω από όλες τις συνθήκες σαν ένας γνήσιο survivor και μάλιστα με άνεση, ασφάλεια και οικονομία. Ειδικότερα στην άσφαλτο το Ateca εντυπωσιάζει με την κορυφαία ποιότητα κύλισης που διαθέτει το ισπανικό μοντέλο και ο οδηγός αισθάνεται ο απόλυτος… κυρίαρχος έχοντας τέλεια πανοραμική ορατότητα. Το αυτοκίνητο ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 χλμ./ώρα παραμένει ευθύβολο και ασφαλές ενώ όταν ο οδηγός αποφασίσει πως θέλει να κάνει οικονομία και μειώσει την ταχύτητα κίνησης στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία εκτοξεύεται σε πάνω από 700 χλμ.! Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες κλίσεις οι οποίες είναι περιορισμένες ωστόσο αν ο δρόμος είναι ανηφορικός τότε ο οδηγός καλό θα ήταν να κάνει χρήση της χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου ώστε να έχει καλύτερη απόκριση και απόδοση του κινητήρα.

Στη Sport ρύθμιση η απόκριση στο γκάζι γίνεται ακόμη καλύτερη, το τιμόνι βαραίνει περισσότερο και το διαφορικό λειτουργεί πιο άμεσα. Μέσα στην πόλη το Ateca καταφέρνει να κρύψει τις διαστάσεις του και αποδείχθηκε ότι είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και ευκολοοδήγητο ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Η ύπαρξη αισθητήρων στον πίσω προφυλακτήρα αποτελούν σύμμαχο του οδηγού κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας είναι αισθητή… Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ επίσης η ηχομόνωση «εγκλωβίζει» τους έντονους ήχους που ακούει κανείς στις μεγαλουπόλεις.

Εν κατακλείδι

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του SEAT Ateca με αυτόματο DSG κιβώτιο με 7 σχέσεις αποτελεί ένα ολοκληρωμένο crossover με πολλά σπορτίφ στοιχεία.

Επίσης η σχέση τιμής/απόδοσης είναι πολύ καλή ενώ η υψηλή μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου το κάνει να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος χρήσης και πλούσιο εξοπλισμό.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1598 cc

Ισχύς: 115 PS/3250-4000 rpm

Ροπή: 25.4 kgm/1500-3250 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec

Τελική ταχύτητα: 184 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km

Εκπομπές CO2: 120 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 117,6 €

Βάρος: 1.375 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.363/1.841/1.601 mm

Χώρος αποσκευών: 510 lt

Τιμή: από 22.235 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr