Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Sandero Stepway 1.5 diesel

Ελλάδα 7:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Sandero Stepway 1.5 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Sandero Stepway 1.5 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ζει στη σκιά του Duster, του πλέον ευπώλητου μοντέλου ολόκληρου του Ομίλου Renault. Όμως το Sandero Stepway έχει τις δικές του ιστορίες περιπέτειας να αφηγηθεί και κρατά ένα μεγάλο… χαρτί για το φινάλε της ιστορίας: τη μοναδική του τιμή.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Η σχεδιαστική ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε το Sandero (στη συμβατική του μορφή αλλά και στην crossover παραλλαγή, το αντικείμενο δηλαδή της δοκιμής μας) «αποκρούει» τα σχόλια για συντηρητική εμφάνιση. Δεν ήταν λίγοι οι οδηγοί που κατέβασαν το παράθυρο για να ρωτήσουν ποιο μοντέλο είναι, πόσο κάνει και ποιον κινητήρα κρύβει κάτω από το καπό του.

Ας τα ξαναπούμε λοιπόν άλλη μία φορά. Το Sandero Stepway είναι η offroad έκδοση του σουπερμίνι της Dacia. Δείχνει μεγαλύτερο στην όψη από όσο μαρτυρά το μήκος του (4,08 m.), ενώ οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (320 lt.) είναι… δανεισμένοι από τη μεγαλύτερη κατηγορία. Η νέα μάσκα, τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και οι προφυλακτήρες καθιστούν μοντέρνα την εμφάνιση του Sandero Stepway.

Advertisement
Advertisement

Δεν είναι τετρακίνητο, ούτε έχει κάποιο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, καθώς στόχος ήταν να διατηρηθεί η τιμή του σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι λοιπόν, οι όποιες εκτός δρόμου δυνατότητες διαθέτει το Stepway προέρχονται από την απόσταση των 21 cm από το έδαφος (+4,4 cm σε σχέση με το απλό Sandero), τις προστατευτικές ποδιές στους δύο προφυλακτήρες και τα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος. Αναβαθμισμένη είναι η εικόνα και στην καμπίνα των επιβατών, με καλύτερης ποιότητας υλικά, νέο πίνακα οργάνων, ταμπλό και κεντρική κονσόλα. Ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει από τη βασική έκδοση Life 4 αερόσακους και ESP.

Δύο είναι οι διαθέσιμοι κινητήρες στην Ελλάδα για το μικρό crossover της Dacia. Ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης 0.9 TCe με 90 PS και ο ίδιας ισχύος diesel 1.5 dCi. Και οι δύο συνδυάζονται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Επιλέξαμε για δοκιμή το Stepway diesel, καθώς η αρκετά μεγαλύτερη ροπή (22,4 έναντι 13,8 kgm) αφήνει… υποσχέσεις.

Οι προσδοκίες μας δε διαψεύστηκαν. Ο 1.5 dCi δίνει χαρακτήρα στο προσιτό crossover, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται και άκρως οικονομικός (καταγράψαμε μέση κατανάλωση κάτω από 5 lt/100 km στην εθνική και 6,4 lt/100 km μέσα στην πόλη). Στο ρελαντί ακούγεται ο 4κύλινδρος diesel, ο θόρυβος του δεν είναι όμως ενοχλητικός όταν το Dacia κινείται.

Advertisement

Οι αναρτήσεις είναι ιδιαίτερα μαλακές, επιλογή δικαιολογημένη αν σκεφτούμε ότι στόχος του Sandero Stepway είναι η άνεση στην άσφαλτο και το χώμα. Από την άλλη όμως, επιτρέπουν στο αμάξωμα να εμφανίσει έντονες κλίσεις σε διαδρομή με στροφές όταν ο οδηγός ανεβάσει ρυθμό. Συνολικά, το Sandero Stepway είναι μία άξια αναφοράς επιλογή, με ατού τους πλούσιους χώρους και τη χαμηλή τιμή.

Οι τιμές για το Sandero Stepway 1.5 dCi αρχίζουν από τα 14.640 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Life (11.950 ευρώ για το μοντέλο με τον 0.9 βενζίνης). Στάνταρ προσφέρονται κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιο-CD με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης. Η έκδοση Style (τιμή 15.390 ευρώ) περιλαμβάνει επιπλέον ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, υπολογιστή ταξιδίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, cruise control.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.5 dCi)

Κινητήρας: 1.461 cc
Ισχύς: 90 PS στις 3.750 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,8 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 105 g/km
Βάρος: 1.050 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.081/1.733/1.618 mm
Χώρος αποσκευών: 320 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 94,5 ευρώ
Τιμή: Από 14.640 ευρώ

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Advertisement