Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS

Ελλάδα 14:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Kia Rio 1.0 T-GDI 120 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πάνε ήδη 12 χρόνια από το λανσάρισμα του cee’d που σηματοδότησε την αλλαγή σελίδας στην ιστορία της Kia Motors. Το νέο κεφάλαιο που έφερε τη χαρακτηριστική υπογραφή του Peter Schreyer, έφερε πληθώρα μοντέλων που αρχικά σε κέρδιζαν με την ανανεωμένη, μοντέρνα, καλαίσθητη εμφάνισή τους και σταδιακά, απέδειξαν πως αυτή η νέα εποχή της Κορεάτικης μάρκας έφερε ουσιαστική αναβάθμιση σε κάθε τομέα. Το δείχνει με όλη της τη γκάμα, το δείχνει και με το Rio που ειδικά με τον 1000άρη υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα στην έκδοση με τα 120 άλογα, διεκδικεί με αξιώσεις την προσοχή σας στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των supermini.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Δεν το έχω κρύψει σε προηγούμενες δοκιμές μοντέλων της Kia, το άγγιγμα του Schreyer αποδείχθηκε το άγγιγμα του Μίδα. Δεν είναι εύκολο να δεις μοντέλο της και να μη σου αρέσει. Και το Rio, στην τέταρτη πλέον γενιά του, ανταποκρίνεται πλήρως σε αυτόν τον κανόνα. Κατά τι μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, έχει ελκυστική παρουσία με την πρώτη ματιά. Κοιτώντας το στο… «πρόσωπο», επικεντρώνεται στη χαρακτηριστική πλέον μάσκα ενώ συναντάμε ακόμα μεγάλα φωτιστικά σώματα με LED σε σχήμα U και δυναμικού σχεδιασμού προφυλακτήρα. Αυτή η εικόνα πλαισιώνεται ιδανικά από τις 17άρες πολυάκτινες ζάντες ενώ το πίσω μέρος, χωρίς να έχει αδυναμίες είναι ίσως το πιο συμβατικό σε όλο το όχημα.

Ο εσωτερικός κόσμος ακολουθεί πιστά το μοντέρνο μοτίβο που βλέπουμε στα μοντέλα της κορεάτικης μάρκας τα τελευταία χρόνια. Κάθεσαι καλά στη θέση οδηγού, έχεις πλήρη ορατότητα και αντιλαμβάνεσαι άμεσα την καλή εργονομία και τη σωστή διάταξη των διακοπτών. Η οθόνη 7 ιντσών που δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και είναι συμβατή τόσο με Apple CarPlay όσο και Android Auto είναι εύχρηστη, αποτελώντας το κερασάκι στην τούρτα ενός ταμπλό με καλή ποιότητα υλικών, εξαιρετική συναρμογή και ακόμα καλύτερο αισθητικό αποτέλεσμα, με το μπορντό μέρος στο κέντρο του να δίνει μία διχρωμία που μας αρέσει.

Advertisement
Advertisement

CAR004_RIO tdgi006-640tall

Υπάρχουν αρκετές αποθηκευτικές λύσεις για μικροαντικείμενα, χώρος αποσκευών στο μέσο όρο της κατηγορίας (325lt) ενώ με αρωγό το αυξημένο κατά 10mm μεταξόνιο, τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν με περίσσια άνεση, αν υπάρξει και πέμπτος ίσως στα πίσω καθίσματα να υπάρξουν κάποιοι συμβιβασμοί. Εκεί όμως που η Kia τραβάει «χ» σε αυτή τη λέξη, είναι ο εξοπλισμός, που αποτελεί ένα από τα κρυφά της χαρτιά – ειδικά σε σχέση με την τιμή απόκτησης του Rio. Από τη βασική λοιπόν έκδοση που με προωθητική ενέργεια που «τρέχει», κατεβαίνει στα 14.790 ευρώ, έχετε μεταξύ άλλων τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, σύστημα start/stop 6 αερόσακους, την προαναφερθείσα 7άρα οθόνη στο σύστημα infotainment, Hill Assist και αισθητήρες παρκαρίσματος. Ανεβαίνοντας σκαλοπάτια στα επίπεδα εξοπλισμού, μπορείτε να εξοπλίσετε το Rio με αυτόματο κλιματισμό, cruise control, δερμάτινο σαλόνι, τιμόνι και επιλογέα σχέσεων στο κιβώτιο, επένδυση στο ταμπλό στο χρώμα των καθισμάτων, θύρα USB και στην πίσω σειρά καθισμάτων, 16άρες ζάντες ελαφρού κράματος κ.α.

CAR004_RIO tdgi007-640

Advertisement

Όμως η ουσία στο μοντέλο δοκιμής μας είναι η καρδιά του, ο γνωστός 3κύλινδρος T-GDI που βρίσκεται κάτω από το καπό και προσφέρει 120 άλογα. Αριθμός επαρκής για να δώσει στο Rio την απαιτούμενη ζωντάνια, ειδικά πλησιάζοντας τις 2 χιλιάδες στροφές και μετά. Συνεργάζεται αρμονικά με καλά κλιμακωμένο 6άρι μηχανικό κιβώτιο που «κουμπώνει» υποδειγματικά και μαζί επιτρέπουν απροβλημάτιστη κίνηση τόσο σε αστικό τοπίο όσο και σε εθνικό δίκτυο. Κι αυτό χωρίς να περνάει πολύς θόρυβος στη καμπίνα. Κι αν από επιδόσεις πάμε καλά με τα 0-100 να έρχονται σε 10.2 δευτερόλεπτα, η κατανάλωση υπό φυσιολογικές συνθήκες δύσκολα θα κινηθεί στην εργοστασιακή τιμή των 4.7 lt/100 km. Όσο για την κίνηση στο δρόμο, το Rio ξαφνιάζει ευχάριστα καθώς παρουσιάζεται ευέλικτο εντός πόλης αλλά και ευχάριστο εκτός αυτής, με περιορισμένες κλίσεις, πολύ καλή πληροφορία από το άμεσο σύστημα διεύθυνσης ενώ τουλάχιστον στο μοντέλο δοκιμής, τα χαμηλού προφίλ ελαστικά (205/45) στις 17άρες ζάντες, στερούσαν μέρος της άνεσης που θα προσφέρει με τη βασική επιλογή τροχών.

CAR004_RIO tdgi003-640

Advertisement

Συνολικά όμως, το Rio στην έκδοση με τον Turbo 1.0lt κινητήρα 120 PS, είναι ένα αυτοκίνητο προσιτό οικονομικά, καλά εξοπλισμένο, πρακτικό, όμορφο στο μάτι και ικανοποιητικό σε κάθε τομέα στο δρόμο. Και συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών. Αξίζει την προσοχή σας αν ψάχνεστε στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KIA RIO 1.0 LT 120 PS
Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 120 PS/6.000 rpm
Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,2 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 4,7 lt
Εκπομπές CO2: 107 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.065/1.725/1.450 mm
Βάρος: 1160 kg
Χώρος αποσκευών: 325 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 104.86 ευρώ
Τιμή: 15.090€ (έκδοση EX Uptown)

CAR004_RIO tdgi002-640

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1
Advertisement