Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την ΒΜW 220i Coupe

Ελλάδα 10:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε την ΒΜW 220i Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την ΒΜW 220i Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την ολοκαίνουργια BMW 220i και γοητευόμαστε από τον τρόπο που συνδυάζει την κουπέ αίσθηση με τον σπορ χαρακτήρα. ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται ουσιαστικά για την κουπέ έκδοση της σειράς 1 που πλέον φέρει τον κωδικό «2». Η αθλητική, μυώδης σιλουέτα κερδίζει τις εντυπώσεις χωρίς να ζητά ανοίκειους συμβιβασμούς από τους επιβαίνοντες καθότι άνετα θα καθίσουν πίσω δύο ενήλικες. Καλοδεχούμενη η διαφοροποίηση του εμπρός μέρους σε σχέση με τη σειρά 1 που δίνει χαρακτήρα στη 2άρα. Το μεταξόνιο (2.690 mm) και τα μετατρόχια (1.521 mm/1.556 mm) παραμένουν ίδια και για λόγους κόστους παραγωγής. Στους κινητήρες η σειρά 2, ως πιο εξωτική, ξεκινά από τη δίλιτρη έκδοση των 184 PS με άμεσο ψεκασμό, διπλή πτερωτή, Valvetronic και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Ο εν λόγω κινητήρας έχει διαφορετικό τρόπο λειτουργίας ανάλογα με τη χαρτογράφηση. Με τις χαρτογραφήσεις Sport και Sport+ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του άμεση απόκριση σε τιμόνι και γκάζι, περίσσεια ροπής, ευστροφία και αστραπιαίες αλλαγές ταχυτήτων είτε μέσω των paddles είτε αυτόματα. Επιπλέον, λόγω της ανάρτησης Adaptive M, τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ σκληραίνουν ανάλογα.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε και τη Sport έκδοση του αυτόματου Steptronic 8 σχέσεων. Eκτός από πιο γρήγορες αλλαγές, ακόμη και μέσω paddles, έχει launch control για εκκινήσεις αλά Farfus ή Glock (εργοστασιακοί οδηγοί της BMW στο DTM, που μεταδίδεται LIVE και αποκλειστικά από το NewsAuto).

Advertisement
Advertisement

Επιλέγοντας τη χαρτογράφηση Comfort, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα. Το κιβώτιο ανεβάζει 8η στα 60 km/h χάρη και στην επίπεδη καμπύλη ροπής του κινητήρα και σου επιτρέπει να κινείσαι χαλαρά, αρχοντικά απολαμβάνοντας στη βόλτα σου την ποιότητα του πακέτου multimedia όσον αφορά στη μουσική, στην πλοήγηση και στα τηλεφωνήματά σου.

Αν τώρα θες να συνδυάζεις όλα τα παραπάνω με εξωπραγματική οικονομία καυσίμου, υπάρχει η χαρτογράφηση ECO Pro. Σ’ αυτή τη χαρτογράφηση κιβώτιο και κινητήρας συνεργάζονται για να εξοικονομήσουν όσο το δυνατό περισσότερο καύσιμο. Η επιτάχυνση έρχεται νωχελικά και η ανάκτηση ενέργειας γίνεται αισθητή. Είδαμε εντός πόλης κατανάλωση 5.2 lt/100 km με προσεκτική οδήγηση σε συνδυασμό με τη χαρτογράφηση Eco Pro.

Advertisement

Γυρνάει;
Παρά την απουσία μπλοκέ διαφορικού, η 2άρα είναι απολαυστική στις πλαγιολισθήσεις. Γυρνάει με τη σκέψη και ελέγχεται εύκολα χωρίς δράματα ή νευρικές αντιδράσεις. Σύμμαχος του οδηγού, το κοφτερό τιμόνι, που στην περίπτωσή μας είχε και το ιδανικό πάχος. Το σετάρισμα της 220i επιτρέπει τα «κουνήματα» της ουράς, όμως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έχει φτιαχτεί για να πηγαίνει με το πλάι. Εκτιμούμε πως η M235 των 326 PS με το μπλοκέ διαφορικό θα αφήσει εποχή σ’ αυτόν τον τομέα. Ταξιδεύοντας με τη 220i εκτιμάς τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, την ποιότητα κύλισης, τη συμπαγή αίσθηση και την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση παρά τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, δεν διαταράσσεται η αρμονία στο εσωτερικό, ούτε ο οδηγός υποχρεώνεται σε αναίτια εγρήγορση. Ανεξάρτητα αν το ερώτημα 2 ή 4 είναι ακαδημαϊκό -ευτυχισμένοι οι άνθρωποι με τέτοια διλήμματα-, η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη. Προσωπικά, αν είχαμε μπροστά μας μια ανάβαση, θα επιλέγαμε τη 220i αντί της 428i – το αντίστροφο για ένα γρήγορο ταξίδι μέχρι την Καλαμάτα. Η 220i μπορεί άνετα να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο μιας 3μελούς οικογένειας, το κουπέ που θα δώσει λάμψη στις βραδινές σας εξόδους, αλλά και το σπορ αυτοκίνητο που θα ανεβάσει τους παλμούς σας σε μια διαδρομή με στροφές.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
  1.997 cc
Ισχύς: 184 PS/5.000 – 6.250 rpm
Ροπή: 27.5 kgm/1.250 – 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,0 sec
Τελική ταχύτητα:
  235 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,2 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 134 gr/km
Κιβώτιο:
Αυτόματο 8 σχέσεων (Steptronic)
Βάρος:
1.365 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.432/1.774/1.418 mm
Χώρος αποσκευών: 390 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 148 ευρώ
Τιμή: 32.000 ευρώ (29.739 με απόσυρση)
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil