Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την 3θυρη BMW 116i

Ελλάδα 7:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε την 3θυρη BMW 116i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την 3θυρη BMW 116i

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ο ανταγωνισμός στα πολυτελή μικρομεσαία μοντέλα είναι ιδιαίτερα σκληρός, με νέες εισόδους τα τελευταία χρόνια. Η BMW δε δείχνει να ανησυχεί πάντως ιδιαίτερα, καθώς η νέα Σειρά 1 είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά και την προηγμένη τεχνολογία.

Advertisement
Advertisement

TOY K. MΠΙΤΣIΚΩΚΟΥ

Δοκιμάσαμε την 116i για να δούμε πώς μπορεί ο βενζινοκινητήρας 1.6 Twin Power Turbo να συνδυάσει το σπορ χαρακτήρα με τις… περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Το συμπαγές αμάξωμα των 4,32 m κερδίζει έξτρα πόντους… δυναμισμού στην τρίθυρη έκδοση. Η απουσία δύο επιπλέον θυρών περιορίζει μεν την πρακτικότητα, όμως καθιστά πιο γοητευτική τη μικρή BMW. Το εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει ουσιαστικά τέσσερα άτομα, καθώς το τούνελ της μετάδοσης εμποδίζει την παρουσία και τρίτου επιβάτη πίσω. Με όγκο 360 λίτρα, το πορτμπαγκάζ έχει χώρο για τις αποσκευές ενός ζευγαριού ή μίας μικρής οικογένειας.

Ο σύγχρονος 1.6 turbo αποδίδει 136 PS και εμφανίζει μέγιστη ροπή 22,4 kgm. στις 1.350 rpm. Η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει για την 116i επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 8,5 sec και τελική ταχύτητα 210 km/h. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το 8τάχυτο αυτόματο Steptronic, που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Advertisement
Advertisement

Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης αποτελεί σύμμαχο για τον οδηγό μέσα στην πόλη, χάρη στην πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ στην εθνική οδό οι μακριές τελευταίες σχέσεις συμβάλλουν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πράγματι, η 116i αποδείχθηκε αρκετά οικονομική στην κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο (κοντά στα 6 lt. ανά 100 km). Εντός των… τειχών όμως ο κινητήρας των 1.598 cc είναι αρκετά πιο «λαίμαργος» και δύσκολα η ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδίου θα υποχωρήσει κάτω από τα 8,5-9 lt/100 km.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας εμφανίζεται «ζωντανός» από χαμηλά και εμφανίζει αποθέματα ροπής σε μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας του. Το βάρος των 1.360 kg θέτει κάποια εμπόδια, όχι όμως ανυπέρβλητα. Η Σειρά 1 εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης, αποτέλεσμα της εξαιρετικής ανάρτησης αλλά και της ηχομόνωσης της καμπίνας. Είναι εξαιρετικά ζυγισμένη και κρατά τον οδηγό της σε συνεχή επαφή με το δρόμο, προσφέροντας επαρκή πληροφόρηση μέσω του μεταβλητής υποβοήθησης τιμονιού.

Η 116i σε καλεί να την οδηγήσεις γρήγορα, όντας σταθερή στις ευθείες και «κοφτερή» στις στροφές. Το εξαιρετικό πλαίσιο έχει απεριόριστες δυνατότητες, που αποκαλύπτονται από τις πιο ισχυρές εκδόσεις, όπως είναι η 2λιτρη 125i με τους 218 ίππους. Όμως και η 116i δεν θα σε απογοητεύσει. Οι τιμές για το 3θυρο μοντέλο αρχίζουν από τα 23.100 ευρώ (χωρίς το όφελος της απόσυρσης) με πλούσιο εξοπλισμό, ενώ όσοι επιθυμούν την πρακτικότητα της 5θυρης έκδοσης θα επιβαρυνθούν με 800 ευρώ.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 136 PS στις 4.350 rpm
Ροπή: 22,4 kgm στις 1.350 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 8,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,1 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 129 g/km
Βάρος: 1.360 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.324/1.765/1.421 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 141,9 ευρώ
Τιμή: Από 23.100 ευρώ[nggallery id=2759]

Advertisement

 

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil  

 

Advertisement