Δοκιμάζουμε τη Mercedes E250
ΔΟΚΙΜΕΣΔοκιμάζουμε τη Mercedes E250
ΔΟΚΙΜΕΣΣυμπληρώσαμε ατσαλάκωτοι πάνω από 1.000 km σε εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο υπό μικτές συνθήκες με τη νέα Mercedes E 250.
ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
WHAT CAR
Το εν λόγω μοντέλο στο παρελθόν συνδέθηκε στη χώρα μας με τον πρόεδρο και τον «βολευτή». Hρθε μετά η Cayenne να επωμιστεί τον ρόλο και η γενικότερη μόδα των SUV απέστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας από μοντέλα όπως η σειρά Ε της Mercedes, η οποία με την πάροδο των ετών, την πρόοδο της τεχνολογίας και την προσπάθεια των μηχανικών έχει εξελιχθεί σε μια ολοκληρωμένη πρόταση χωρίς αδυναμίες ή ελαττώματα και αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους ταξιδεύουν.
Η έκδοση της δοκιμής μας φορούσε δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 211 PS και το κυριότερο ροπής 36 kgm από το ρελαντί. Πρόκειται για τετρακύλινδρο σύνολο, εξαιρετικά πολιτισμένο που κινεί γρήγορα το βαρύ αμάξωμα χωρίς θόρυβο ή κραδασμούς ακόμη και στο όριο περιστροφής που σπάνια πλησιάζει ο οδηγός. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus, επτά σχέσεων με τρεις χαρτογραφήσεις: Economy, Sport και Manual που μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα. Λεβιές δεν υπάρχει στην κονσόλα, απλά ένας μοχλοβραχίονας πίσω από το τιμόνι με Parking, Reverse, Neutral και Drive.
Το μοντέλο δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο AMG Sports με ελαστικά 245/40/18 εμπρός και 265/35/18 πίσω, ελλειπτικό τιμόνι, μεγαλύτερα δισκόφρενα μπροστά και άλλες καλαίσθητες πινελιές. Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εμπρός-πίσω με αμορτισέρ αερίου επιτυγχάνει ιδανικό συνδυασμό άνεσης-κρατήματος.
Ταξιδέψαμε με το αυτοκίνητο φορτωμένο με αποσκευές και τρεις επιβάτες. Σε ταχύτητες λίγο πάνω ή και πολύ πάνω από το νόμιμο όριο επιδεικνύει ανεπαίσθητο θόρυβο κύλισης και ακόμη πιο χαμηλούς αεροδυναμικούς θορύβους. Στο σκοτάδι το Intelligent Light System διατηρεί την ενδεδειγμένη για κάθε περίσταση ένταση φωτός αυτόματα, μειώνοντας σημαντικά το έργο του οδηγού.
Το σύστημα αερισμού διατηρεί τα τζάμια αθόλωτα και οι αυτόματοι καθαριστήρες σκουπίζουν αποτελεσματικά το νερό ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Κάπως έτσι βρίσκεσαι να ταξιδεύεις αργά τη νύχτα σε επαρχιακό δρόμο, υπό βροχή και ομίχλη χωρίς ίχνος στρες ή έντασης. Κυριολεκτικά μπαίνεις κουρασμένος και βγαίνεις ξεκούραστος από τη Mercedes.
Σε δρόμο με γρήγορες καμπές το Ε250 χάρη και στο μακρύ του μεταξόνιο (2,8m) είναι απολαυστικό. Πατάει αρχοντικά και επιτυγχάνει ταχύτητες διέλευσης που αρκετές σπορ κατασκευές θα ζήλευαν. Σε πιο κλειστές, αργές στροφές 2ης σχέσης στο κιβώτιο, ο οδηγός έχει ένα κοφτερό τιμόνι στη διάθεσή του και μπορεί να τοποθετήσει το αυτοκίνητο πριν από τη στροφή εκμεταλλευόμενος το ζύγισμά του αλλά και την αδράνειά του.
Αν δεν το βιάσεις στην είσοδο, το Ε θα βγει πιο γρήγορα απ’ ό,τι φαντάζεσαι, κρύβοντας με μαεστρία τον όγκο του. Ολα αυτά χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση των επιβατών. Εντυπωσιακή είναι και η ευστάθεια σε φρενάρισμα πανικού από πολλά χιλιόμετρα – θα περίμενε μάλιστα κανείς να διαγράφεται έντονα το φαινόμενο της βύθισης, αντιθέτως όμως λάμπει διά της απουσίας του. Ανταγωνιστικό μοντέλο θεωρείται η BMW 528 των 245PS και ειλικρινά είστε ευτυχής αν έχετε τέτοιο δίλημμα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: E250 1.991 cc
Ισχύς: 211 PS/5.500 rpm
Ροπή:35.7 kgm/1200 – 4000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 243 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 9,1 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Κιβώτιο: Αυτόματο 7G tronic PLUS
Βάρος: 1.680 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.879/1.854/1.474 mm
Χώρος αποσκευών: 540 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 148 ευρώ
Τιμή: 55.100 ευρώ (52.963 με απόσυρση)
Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil