Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη CLA Shooting Brake

Ελλάδα 16:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε τη CLA Shooting Brake

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη CLA Shooting Brake

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η CLA Shooting Brake ξεχωρίζει για την αισθητική της ενώ δεν υστερεί σε κανένα τομέα, ακόμη και αυτό των επιδόσεων. Έχουμε γράψει πολλάκις πως η Mercedes CLA, η κουπέ 4θυρη έκδοση της Α-Class είναι ένα χαρισματικό σχεδιαστικά αυτοκίνητο. Δύσκολα θα μπορούσε να φανταστεί κανείς πως η στέισον-βάγκον εκδοχή της, η Shooting Brake θα ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακή, είχαμε να δούμε όμορφο SW από την εποχή της 159 Sport Wagon.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Σε σχέση με την 4θυρη CLA η Shooting Brake είναι λίγο πιο άνετη στο δρόμο, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει μεγαλύτερο και πιο εύκολα προσβάσιμο χώρο αποσκευών. Επιπλέον είναι πιο ευρύχωρη πίσω ειδικά στα κεφάλια των επιβατών καθώς η οροφή έχει μικρότερη κλίση. Παράλληλα οι πίσω πόρτες έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις. Η πλάτη των πίσω καθισμάτων μετακινείται και μπορείς να διευρύνεις το χώρο αποσκευών κατά 100lt (σ.σ: από 495lt – 595lt) ενώ αν ρίξεις τις πλάτες των καθισμάτων φτάνεις τα 1.354lt.

Η CLA Shooting Brake που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6lt/122PS. Επιπλέον ήταν έκδοση AMG με ελλειπτικό τιμόνι, μπάκετ δερμάτινα καθίσματα, μεταλλικές πεταλιέρες, φιλέτα αλουμινίου στους μαρσπιέδες και σπορ ανάρτηση με ελαστικά 225/40/18. Το επιπλέον κόστος για το πακέτο AMG ξεπερνά τα 3500 χιλιάδες ευρώ ενώ αν το συνδυάσετε και με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υπολογίστε άλλες 2500 ευρώ.

Advertisement
Advertisement

Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε μέχρι την Πύλο με την CLA Shooting Brake τρία άτομα με αποσκευές για τριήμερο. Το βασικό ερώτημα που μας απασχολούσε πριν ξεκινήσουμε ήταν αν ο κινητήρας θα επαρκούσε για ένα ασφαλές ταξίδι. Με το παραπάνω(!) είναι η απάντηση, καθώς στο αυτοκινητόδρομο η CLA διατηρεί άνετα υψηλότατη μέση ωριαία ταχύτητα χωρίς κανένα θόρυβο ή συμβιβασμό. Το πάτημα και το κράτημα του αυτοκινήτου είναι αγχολυτικά με το τιμόνι να χαράζει τροχιές. Ο οδηγός αισθάνεται παντού ότι υπάρχουν επιπλέον περιθώρια πρόσφυσης/ασφάλειας.

Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο, έρχεσαι αντιμέτωπος με την ελληνική πραγματικότητα. Στενός επαρχιακός δρόμος από Καλαμάτα για Πύλο με συνεχείς στροφές, γλιστερό οδόστρωμα και απρόβλεπτες καταστάσεις. Η κατευθυντικότητα της CLA παραμένει κορυφαία, την ώρα που η σπορ ανάρτηση είναι πιο άνετη απ’ ότι θα περίμενε κανείς με βάση τις προδιαγραφές και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η μελετημένη κλιμάκωση του κιβωτίου κολακεύει τον κινητήρα που έχει καλή ροπή από το ρελαντί έτσι ο οδηγός δεν αισθάνεται πουθενά έλλειψη δύναμης, ακόμη και σε προσπέρασμα στην ανηφόρα. Οι αλλαγές σχέσεων είναι αβίαστες είτε χρησιμοποιείς τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι είτε αφήνεις την αυτόματη λειτουργία στο πρόγραμμα Economy. Μόνη μας ένσταση η όχι διακριτική αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου στο πρόγραμμα Sport που δεν αλλάζει σχέση όταν μειώνεις το ρυθμό επιτάχυνσης αν ο κινητήρας βρίσκεται σε μέσες στροφές αναγκάζοντάς σε να το παρακάμπτεις συνεχώς.

Advertisement

Συνολικά η CLA Shooting Brake είναι μια πιο ολοκληρωμένη CLA. Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα να την δείτε προσεκτικά αν ψάχνετε ένα ξεχωριστό συναισθηματικό αυτοκίνητο σ’ αυτή την κατηγορία ή έστω το επόμενο εταιρικό/οικογενειακό όχημα με το απαραίτητο downsizing σε αριθμούς αλλά όχι σε ποιότητα.

Advertisement

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Mercedes CLA Shooting Brake
Κινητήρας: 1595 cc
Ισχύς: 122 PS στις 5.000 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 1.250 – 4000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 7Gtronic αυτόματο 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 8,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 124 gr/km
Βάρος: 1470 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.630 x 1.777 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών: 495 – 13545lt
Τέλη κυκλοφορίας: 136 €
Τιμή: Από 31.050 €