Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στη Ρωσία τα χιονολάστιχα Pirelli Scorpion Winter

Ελλάδα 23:05
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε στη Ρωσία τα χιονολάστιχα Pirelli Scorpion Winter

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε στη Ρωσία τα χιονολάστιχα Pirelli Scorpion Winter

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η νέα τεχνολογία των ελαστικών καθιστά πλέον περιττή τη χρήση αλυσίδων… Βρεθήκαμε στην Αγία Πετρούπολη, στα τελευταία χιόνια πριν από την καλοκαιρινή περίοδο, για να δοκιμάσουμε τα νέα ελαστικά της Pirelli Scorpion Winter. Αυτά απευθύνονται σε SUV και Crossover μοντέλα τα οποία, σύμφωνα με την Pirelli, προσφέρουν σταθερότητα και έλεγχο σε στεγνό δρόμο, κυρίως όμως σε χιονισμένες και βρεγμένες επιφάνειες. Αυτό κληθήκαμε να το διαπιστώσουμε στη Ρωσία, σε αυτοκίνητα όπως η Mercedes ML, αλλά και το Range Rover Evogue.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στην Αγία Πετρούπολη: Τάκης Τρακουσέλλης

Οδηγώντας, λοιπόν, πάνω σε χιονισμένες επιφάνειες, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, τα ελαστικά λόγω της χάραξής τους, αλλά και της γόμας τους δίνουν στον οδηγό τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου χωρίς αλυσίδες. Στα χέρια μας η BMW X5, με την οποία κινηθήκαμε πάνω σε χιόνι χωρίς αλυσίδες με ασφάλεια και κυρίως με απόλυτη πρόσφυση, ακόμα και όταν θελήσαμε με τιμονιές να προκαλέσουμε την απώλειά της. Η ML και το Evogue, με βασικά εργαλεία την τετρακίνησή τoυς και τα Scorpion Winter, δεν μας προβλημάτισαν σχεδόν πουθενά, ακόμα και όταν «σκαρφαλώσαμε» στο φρένο.
Το τρίπτυχο της πρόσφυσης

Υπάρχουν τρεις τομείς στους οποίους οι μηχανικοί της Pirelli εργάστηκαν για να βελτιστοποιήσουν τις επιδόσεις του χειμερινού ελαστικού. Πρώτον, η χάραξη του πέλματος, με την οποία κατάφεραν να βελτιώσουν την πρόσφυση χάρη στις αυλακώσεις σχήματος V, οι οποίες μεγιστοποιούν την αποβολή χιονιού και νερού. Δεύτερον, η γόμα που αποτελείται από νέα πολυμερή υλικά, τα οποία, μεταξύ άλλων, φέρουν τα ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία, ακόμα και στο χιόνι. Τρίτον, η εσωτερική δομή του ελαστικού, που διασφαλίζει πιο ακριβή απόκριση, βελτιωμένη συμπεριφορά και μικρότερη αντίσταση κύλισης. Με λίγα λόγια, προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερους θορύβους κατά την κύλιση.

Advertisement
Advertisement

Ρωτώντας τους μηχανικούς της ιταλικής εταιρείας για τις συνθήκες της χώρας μας, εξηγώντας τους ότι οι χαμηλές θερμοκρασίες εμφανίζονται ουσιαστικά τρεις-τέσσερις μήνες, μας απάντησαν ότι με το Scorpion Winter μπορούμε να κινηθούμε ακόμα και σε θερμοκρασία 15 βαθμών Κελσίου, χωρίς αυτό να φθείρεται ιδιαίτερα, ενώ έχουμε και το απόλυτο κράτημα που μπορεί να σου προσφέρει ένα τέτοιο ελαστικό σε βρεγμένο κακής ποιότητας οδόστρωμα, όπως είναι το ελληνικό.
Μάλιστα οι αριθμοί που προέκυψαν έπειτα από τρία χρόνια εξέλιξης και μετρήσεων, καλύπτοντας πάνω από 300.000 χιλιόμετρα δοκιμών, σε θερμοκρασίες που κυμαίνονταν από τους -32 της Σουηδίας έως τους +8 της Ισπανίας, είναι εντυπωσιακοί (δείτε στον πίνακα).

Σημειώστε πως οι άνθρωποι της Pirelli τόνιζαν διαρκώς ότι στο νέο ελαστικό έχει χρησιμοποιηθεί η τεχνογνωσία από τους αγώνες της Formula 1 και κυρίως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλι. Παράλληλα, η Pirelli συνεργάστηκε στενά και με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές SUV παγκοσμίως, όπως οι Audi, BMW, Porsche, VW, Volvo, Mercedes και Land Rover.

Αποστάσεις φρεναρίσματος στο χιόνι (50-0 km/h): -10%
Ελκτική πρόσφυση στο χιόνι (10-40 km/h): +9%
Αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο (80-0 km/h): -2,5 m
Αποστάσεις φρεναρίσματος στο στεγνό (100-0 km/h): -1,7 m
Οικονομία καυσίμου: 4%

Advertisement

pirelli_scorpion_2