Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο BMW i3s Rex

Ελλάδα 11:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το νέο BMW i3s Rex

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο BMW i3s Rex

ΔΟΚΙΜΕΣ

To ΒΜW i3 στην έκδοση «S» είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το ιδανικό μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Από το 2013 που ξεκίνησαν οι πωλήσεις του BMW i3, δυο χρόνια μετά τη δημιουργία της σειράς “i” μέχρι και σήμερα η BMW έχει πουλήσει περισσότερα από 200.000 αυτοκίνητα. Μόνο πέρυσι στη χώρα μας πουλήθηκαν 33 BMW i3. Συνολικά παγκοσμίως το 2017 πωλήθηκαν 31.482 BMW i3. Οι ιδιοκτήτες τους λένε ότι δεν ξαναγυρνούν σε συμβατικές λύσεις. Το νέο i3s έχει τις μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας (94Ah) , ισχύ 184PS (14PS παραπάνω από το απλό) ενώ και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι μεγαλύτερη φτάνοντας τα 27.6kgm ανεξαρτήτως στροφών.

Advertisement
Advertisement

Εμφανισιακά το i3s ξεχωρίζει από τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες και τις εντυπωσιακές ζάντες των 20” με φαρδύτερα ελαστικά (175/55 εμπρός και 195/50 πίσω). Επεμβάσεις φυσικά έχουν γίνει και στην ανάρτηση με σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ. Το πισωκίνητο ηλεκτρικό BMW έχει τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω ανάμεσα στους δυο κινητήριους τροχούς (σ.σ: το μετατρόχιο είναι 4 cm φαρδύτερο). Μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα σε σχήμα Τ στο δάπεδο βρίσκονται οι μπαταρίες. Το i3 s είναι 20 κιλά βαρύτερο και σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα ελαστικά έχει ελαφρά μειωμένη αυτονομία, εμείς με κανονική χρήση εντός πόλης καταγράψαμε πραγματικά 220km.

Η φόρτισή του γίνεται σε οικιακή πρίζα (σ.σ: θα πρέπει να το βάλεις αποβραδίς για να γεμίσει ως το πρωί) ή και σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος. Για να τοποθετήσετε έναν τέτοιο στο γκαράζ σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την εταιρεία Fortisis που αναλαμβάνει αυτές τις εγκαταστάσεις στη χώρα μας.

Δώσε μου ρεύμα!

Advertisement

Το BMW i3s είναι πέρα από κάθε αμφιβολία το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης. Τόσο ευκολοδήγητο που μπορεί ο καθένας να το χρησιμοποιήσει. Όντας αυτόματο με περίσσεια δύναμης σε όλο το φάσμα στροφών λειτουργεί ως προέκταση του μυαλού του οδηγού. Επιταχύνεις πολύ γρήγορα, γραμμικά και μπορείς άνετα να ελιχθείς στην κίνηση ξεφεύγοντας από τις κακοτοπιές. Τα φαρδύτερα ελαστικά έχουν βελτιώσει θεαματικά το κράτημα στις στροφές ενώ το νέο DTC επιτρέπει στην χαρτογράφηση Sport τις μικρές πλαγιολισθήσεις! Απ’ την άλλη έχουν περιορίσει λίγο την άνεση σε συνδυασμό και με την πιο σφιχτή ανάρτηση.

BMW-i3s-2018-1600-5d

Advertisement

Υπάρχουν άλλα 3 προγράμματα χαρτογράφησης Comfort, Eco Pro, Eco Pro+. Αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός μεταβάλλοντάς τα είναι η μεταβολή του ρυθμού ανάκτησης ενέργειας που γίνεται πιο έντονος στο Eco Pro +. Παράλληλα όμως περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση. Εμείς συνολικά χωρίς καμία προσπάθεια για οικονομία καταναλώσαμε 16kwh/100km ή 1.6 ευρώ ανά 100km.

BMW-i3s-2018-1600-7e

Ναι σωστά διαβάσατε το κόστος ρεύματος είναι στα 1.6 ευρώ/100km. Αν υποθέσουμε ότι έχουμε σύνδεση με τη ΔΕΗ μόνο για να φορτίζουμε το αυτοκίνητο και αυτή η σύνδεση επιβαρύνεται με όλα τα πάγια χωρίς αυτά να επιμερίζονται το κόστος ανεβαίνει στα 3 ευρώ/100km. Ξεπεράσαμε λοιπόν τα 200km μόνο με μπαταρίες ενώ στην πράξη ο μικρός θερμικός κινητήρας (Range Extender) που φορτίζει εν κινήσει δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ.

Advertisement

19 3d1

Αν χρειάζονταν φόρτιση των μπαταριών μέσω αυτού του κινητήρα (σ.σ: γίνεται αυτόματα) αυτό θα μας έδινε άλλα 100km αυτονομία, συνολικά μπορείς να ξεπεράσεις με μια φόρτιση/γέμισμα τα 300km. Συνοψίζοντας το BMW i3 s είναι ασυναγώνιστο σε επιδόσεις, κατανάλωση, ευελιξία (σ.σ: κύκλος στροφής 10.3m), ενώ δεν ρυπαίνει και δεν κάνει θόρυβο. Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής μας είναι ιδιαίτερα υψηλή καθώς στη χώρα μας φορολογείται ως υβριδικό. Προσωπικά θα επιλέγαμε την απλή ηλεκτρική έκδοση μιας και η επάρκεια των μπαταριών δε δημιουργεί κανένα άγχος αυτονομίας, αρκεί φυσικά να έχεις πρόσβαση σε σημείο φόρτισης εκεί που σταθμεύεις.

19 3d2

Τεχνικά χαρακτηριστικά BMW i3s
Κινητήρας: Ηλεκτρικός (θερμικός 647cc)
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 27,6 kgm/0 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, χωρίς σχέσεις
Τελική ταχύτητα: 160 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,7 sec
Μεικτή κατανάλωση (kwh/100 km): 16,1 (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 14 gr/km όταν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βάρος: 1.460 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.011/1.775/1.598 mm
Χώρος αποσκευών: 260lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: Από 53.780 ευρώ