Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes CLA45 AMG

Ελλάδα 2:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes CLA45 AMG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε τη Mercedes CLA45 AMG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Όμορφη στην όψη, αδίστακτη στον δρόμο, η CLA 45 AMG δεν κάνει λάθη, δεν συγχωρεί και τρομοκρατεί στο πέρασμά της.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

«Πετάει και φλόγες πίσω;», ήταν η εύλογη απορία καλλίπυγου κυρίας, που βρέθηκε στο δεξί κάθισμα για μια γρήγορη βόλτα, στο άκουσμα του απόκοσμου βρυχηθμού των εξατμίσεων σε κάθε αλλαγή ταχύτητας. Η AMG είναι ο επίσημος βελτιωτής της Mercedes και επιμελείται όλα τα γρήγορα «αστέρια». Μέχρι σήμερα τη συναντούσαμε σε εξωτικά μοντέλα με V8 ή V12 μοτέρ, τώρα όμως η δημιουργία ενός τετρακύλινδρου δίλιτρου κινητήρα με διπλή πτερωτή (twin scroll) 360 PS και 46 kgm ανοίγει νέο κεφάλαιο.

Η συγκεκριμένη CLA είναι τετρακίνητη (4MATIC) με πολύδισκο συμπλέκτη στο κέντρο, που μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα όταν απαιτείται. Μην ονειρεύεστε καταστάσεις «σπάσ’ το και γλίστρα το ή με το πλάι κι όπου πάει», καθώς η CLA 45 AMG είναι κυρία. Έχει στηθεί για να στρίβει ακόμη και ο αδαής χωρίς ρίσκο με παράλογες ταχύτητες. Η ανάρτηση (γόνατα με ψαλίδια βάσης, εμπρός, τεσσάρων συνδέσμων πίσω, αντιστρεπτικές) χωρίς να κοπανάει αναίτια ελέγχει απόλυτα τις κλίσεις του αμαξώματος που αλλάζει κατεύθυνση χωρίς να γέρνει και εμπνέοντας σιγουριά. Το πρώτο πράγμα που σε προειδοποιεί να κόψεις ρυθμό είναι ο πόνος στα πλευρά από τα εξαιρετικά καθίσματα (AMG Performance Seats). Τα εξαιρετικά Pirelli Sport διαστάσεων 235/40/18 δεν τα ακούσαμε να στριγγλίζουν παρά την προσπάθεια. Βλέπετε, το Curve Dynamic Assist, που παραμένει ενεργό ακόμη και με το ESP στο off, παρεμβαίνει διακριτικά, κολακεύοντας τον εγωισμό του οδηγού. Κατέβασμα με τους τροχούς στριμμένους και την ισορροπία στην κόψη του ξυραφιού και το κιβώτιο εκτελεί χωρίς να διαταράσσει το ζύγισμα. Μάγος σέταρε τους ηλεκτρονικούς χάρτες;

Advertisement
Advertisement

Μπορείς Gάζωσε!
Κλείνω τα μάτια και αναπολώ: ελλειπτικό τιμόνι από αλκαντάρα, μίνιμαλ λεβιές ταχυτήτων με θέσεις (R,N,D), τρεις χαρτογραφήσεις, Sport, Manual, Comfort (χρειάζεται;) και δύο paddles πίσω από το τιμόνι. Τα τραβάω και τα δύο και ανάβει η ένδειξη «Race Start». Πατάω τέρμα το γκάζι και το μυαλό τρελαίνεται καθώς το στομάχι κινείται πίσω και πάνω: 0-100 km/h, σε λιγότερο από 5 sec άνετα, όσες φορές θες. Δεκαπέντε δευτερόλεπτα αργότερα, πάντα με τέρμα γκάζι, ο δείκτης έχει ξεπεράσει τα 200 km/h χωρίς η οργή της τρομοκράτισσας να μετριάζεται. Αριστερή στροφή, κλοτσιά στο φρένο, μετρημένη τιμονιά και προτού ανοίξει τροχιά στο βλέμμα, η CLA βρίσκεται στην έξοδο. Ναι, είναι πιο γρήγορη από σένα, σε κολακεύει με τη συμπεριφορά της. Δεξί πέταλο, υπέρμετρα γρήγορη είσοδος, θα μουριάσει;
[nggallery id=3182]
Ο πίσω άξονας μπαίνει στο παιχνίδι σπρώχνοντας, μόλις που προλαβαίνεις να στρίψεις το τιμόνι έγκαιρα, διατηρώντας τη γραμμή. Ευθεία, τέρμα γκάζι, το κιβώτιο ανεβάζει αστραπιαία, σχεδόν επίπονα, οι εξατμίσεις βρυχώνται, η αναπνοή δυσκολεύει, τα χρώματα φλουτάρουν. Δεξιά καμπή, «κόψε» ουρλιάζει το μυαλό, «εύκολα», μειδιά το ένστικτο και δικαιώνεται. Πολύ μακριά από κάθε λογική, μια υποψία υποστροφής σού θυμίζει πως είσαι ακόμη στο έδαφος. Σταματώ ξέπνοος. Τα δάκρυα από την πίεση θολώνουν τα μάτια ή όντως έχει head up display στο παρμπρίζ; Το AMG επιμηκύνεται, έχω παραισθήσεις; Aν Μπορείς Gάζωσε! Στο ραδιόφωνο έχει ξεκινήσει να παίζει το «Breathless». Πάμε πάλι;

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.991 cc
Ισχύς: 360 PS/6.000 rpm
Ροπή: 46,0 kgm/2.250-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km: 4,6 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 12,8 lt (δοκιμής, 98αρα βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 165 gr/km
Κιβώτιο: 7αρι διπλού συμπλέκτη (7G – DCT)
Βάρος: 1.585 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.630/1.777/1.432 mm
Χώρος αποσκευών: 470 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 371 ευρώ
Τιμή: 60.250 (57.450 με απόσυρση)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil