Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 Aircross 1.2 T 110 vs Seat Arona 1.0 TSI 115

Ελλάδα 17:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Citroen C3 Aircross 1.2 T 110 vs Seat Arona 1.0 TSI 115

ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 Aircross 1.2 T 110 vs Seat Arona 1.0 TSI 115

ΔΟΚΙΜΕΣ

Εάν η τάση της «crossover-ομανίας» συνεχίσει να εξαπλώνεται με τόσο ραγδαίους ρυθμούς, πολύ σύντομα τέτοιου είδους ημίψηλα Β θα καταπιούν τα συμβατικά υπερμίνι. Τα Aircross και Arona δεν αναζητούν ούτε καν άλλοθι για να το πράξουν.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ο αντικαταστάτης του C3 Picasso δεν θα μπορούσε να μην ξεχειλίζει από στυλ, διαφορετικότητα, χώρους και γαλλική άνεση. Λες και υπάρχει ένα μαγικό φίλτρο που αναδύει γαλλικό ξεχωριστό άρωμα από την εποχή του θρυλικού 2CV μέχρι σήμερα. Το όνομά του, C3 Aircross, η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας, δεδομένα. Από χιλιόμετρα διακρίνεις ότι πρόκειται για Citroën και αυτό είναι ένα από τα πρώτα διαπιστευτήρια για να το συμπαθήσεις. Oσο το πλησιάζεις, τόσο σε θέλγει περισσότερο.

Οπως δήλωσε εύστοχα και ο Alexandre Malval, στόχος της Citroën ήταν να δημιουργήσει ένα ευχάριστο σχεδιαστικά αυτοκίνητο, εντός και εκτός, που να προσελκύει ένα σαφώς πιο φρέσκο σε ηλικία κοινό συγκριτικά με τον πρόγονό του. Για να πετύχει κάτι τέτοιο, η σχέση με το πρωτότυπο απαιτείται να είναι άρρηκτη. Οι μόνες διαφοροποιήσεις αφορούν την αφαίρεση των γνωστών (από το Cactus) air-bumps στην εξωτερική πλευρά των θυρών. Τα υπόλοιπα αισθητικά στοιχεία μοιάζουν και είναι ίδια. Ακόμη έχουμε χαραγμένη στο υποσυνείδητο την εκλεπτυσμένη μουσούδα με τα λεπτά φωτιστικά σώματα-προέκταση της executive μάσκας με το λοχιόσημο στο κέντρο. Προτού περάσουμε στην αντιπαράθεση με έναν επίσης νέο ανταγωνιστή, το πολλά υποσχόμενο και δικαίως φιλόδοξο Seat Arona, να προσθέσουμε άλλη μία νίκη των ανθρώπων της Citroën απέναντι κυρίως στον εαυτό τους: το νέο Aircross, όσες ημέρες το είχαμε στη διάθεσή μας, μας έδωσε την εντύπωση ότι αποτελεί μια πιο πειστική και ελκυστική πρόταση σε σχέση με το C3. Με πιο έντονο στυλ, περισσότερη γοητεία εξωτερικά, αλλά και μεγαλύτερη ευρυχωρία εντός, μαζί με καλύτερη συναρμογή παρακαλώ. Κανιβαλισμός; Συ είπας…

Advertisement
Advertisement

Στην άλλη όχθη, υπάρχει η ισπανική εκτέλεση, με τις ευλογίες φυσικά των Γερμανών. Το Arona, σύμφωνα με τη Seat, δεν είναι -ή καλύτερα δεν θέλει να είναι- ένα ψηλότερο Ibiza, αλλά πολύ περισσότερο ένα μικρότερο Ateca. Η αλήθεια, ως είθισται, βρίσκεται κάπου στη μέση. Τα κοινά γνωρίσματα με το ολοκληρωμένο σουπερμίνι της εταιρείας δίνουν και παίρνουν. Αν με ρωτάτε τώρα πώς στέκεται δίπλα στο Ibiza, θα σας απαντήσω ό,τι ακριβώς προανέφερα και πιο πάνω στο Aircross. Η ζυγαριά, σε επίπεδο packaging, γέρνει προς το μέρος του Arona, με μοναδικό τίμημα κάποια επιπλέον ευρώ. Στην άμεση αντιπαράθεση με το Citroën, ο Γάλλος αποτυπώνεται πιο εύκολα στη συνείδηση, τουλάχιστον εξωτερικά, με εντονότερη προσωπικότητα και σεξαπίλ. Το Arona διατηρεί τους σχεδιαστικούς τόνους χαμηλότερα, ενώ δείχνει συνολικά ένα μικρότερο αυτοκίνητο σε σχέση με το Aircross.

Κλείνοντας την πόρτα του Citroën μένεις έκπληκτος από τον ήχο που συνοδεύει τη διαδικασία, ο οποίος μάλιστα δεν έχει σχέση με τον κάπως… φθηνό του αδελφού C3. Μην μπερδεύεστε, δεν έχουμε ποιοτική αναβάθμιση, απλώς η συναρμογή δείχνει ένα κλικ καλύτερη από το τελευταίο. Εάν ζητάτε από την άλλη εσωτερικό υψηλής ποιότητας με στιβαρή αίσθηση, προφανώς χάσατε. Το C3 Aircross αποτελεί ένα τυπικό μικρό Citroën, με σκληρά πλαστικά, γυαλιστερά σε κάποια σημεία, τα οποία -οπτικά τουλάχιστον- δείχνουν κατάλληλα. Σε επίπεδο χώρων, πρακτικότητας και άνεσης, το Citroën προηγείται του Seat. Εδώ θα βολευτείς καλύτερα, με μια αξιομνημόνευτη περιμετρική ορατότητα και συνάμα μεγαλύτερο οπτικό ενδιαφέρον εντός. Σε ό,τι έχει να κάνει με την εργονομία, όταν θα εξοικειωθείς με τις τρεις λειτουργίες αφής της κεντρικής οθόνης, έλυσες μεμιάς όλα σου τα προβλήματα.

Στο Arona τα πράγματα δείχνουν -και είναι- ακόμη πιο απλοποιημένα. Ευταξία και απουσία σχεδιαστικών εξάρσεων θέτουν τον κανόνα, ενώ σε επίπεδο εργονομίας όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή απόσταση από τα χέρια σου. Δεν διεκδικεί δάφνες σε χώρους πίσω επιβατών και απτή ποιότητα υλικών στο ταμπλό, ωστόσο αποδεικνύεται μια γεροδεμένη κατασκευή, έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η Seat τα τελευταία χρόνια. Ανάμεσα στα δύο, θα νιώσεις πιο άνετα και χαλαρωτικά στο Citroën, οπότε ας ξεκινήσουμε τη βόλτα για περαιτέρω συμπεράσματα.

Advertisement

CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00008

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία πως, παρότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία, σε αυτή την ιδιότυπη κλάση των crossover Β που υπόσχονται μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων από τα συμβατικά σουπερμίνι, διαφέρουν παρασάγγας σε επίπεδο φιλοσοφίας. Από τη μια πλευρά, το Arona ποντάρει σε ένα πιο νεανικό κοινό που αγαπά την οδήγηση και θέλει να ασχοληθεί με αυτή. Από την άλλη, το Aircross στοχεύει σε ένα πιο συνειδητοποιημένο και ώριμο κοινό, το οποίο θα εκτιμήσει την άνεση και τους αγχολυτικούς ρυθμούς, με μια πιο «ρευστή» οδική συμπεριφορά και το πιο ήρεμο προφίλ που προάγει ο κινητήρας του. Στην πρώτη περίπτωση, στο Arona, έχουμε ένα πιο συγκεντρωμένο σύστημα διεύθυνσης και μια πιο εστιασμένη συμπεριφορά που πηγάζει από την ανάρτηση. Στο C3 Aircross όλα γίνονται με τους κώδικες της γαλλικής φίρμας, το γνωστό «κρατάω αλλά δεν το επικοινωνώ, πάνω απ’ όλα όμως δεν λησμονώ την άνεση σε κάθε είδους δρόμο».

Advertisement

CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00017

Συμπερασματικά, δεν κερδίζει πάντα το πιο αθλητικό ή το πιο σπορ, όσο και να μας αρέσει ξεκάθαρα η οδήγηση. Στη συνολική εξίσωση, το Aircross δείχνει περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματά σου, σε μια κατηγορία που εξυψώνει το διαφορετικό στυλ, τους χώρους, την άνετη ζωή στο εσωτερικό. Μαζί του θα συνάψεις ευκολότερα μακροχρόνια σχέση, κυρίως λόγω του πιο χαλαρωτικού χαρακτήρα του.

CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00034
CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00029

Advertisement

CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00035

KEY TECH (Citroën)

Τα πλατιά και άνετα καθίσματα εμπρός φέρουν τη σφραγίδα της Citroën. Κοινώς, ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι οδηγός και συνοδηγός αντιμετωπίζουν ιδανικά τη φυσιολογική κούραση.
Στον εξοπλισμό του C3 Aircross θα βρείτε -προαιρετικά ή μη- πλήρη συνδεσιμότητα με κινητά τηλέφωνα, Head-up display, αισθητήρα ένδειξης προσοχής του οδηγού, σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης για ακούσια έξοδο από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων του ΚΟΚ, αισθητήρα κόπωσης και πολλά άλλα. Το συρόμενο πίσω κάθισμα προσθέτει πολύτιμους πόντους στην πρακτικότητα και στις καθημερινές ανάγκες της οικογένειας.

KEY TECH (SEAT)

Ολοι οι κινητήρες του Arona διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, στροβιλοσυμπιεστή και αυτόματο σύστημα stop&go. Σημειώστε επίσης ότι υιοθετούν αλουμινένιο μπλοκ για εξοικονόμηση βάρους. Ο κινητήρας 1.0 TSI 115 PS φορά είτε 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη. Χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το νέο Ibiza, την MQB AO, η οποία διακρίνεται για τη στρεπτική της ακαμψία, αλλά και για τις δυνατότητες ευελιξίας, αφού επάνω της αναμένεται να χτιστούν ουκ ολίγα αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου. 

Citroën C3 Aircross

ΝΑΙ: Σχεδίαση, Χώροι, Ανεση

ΟΧΙ: Σύστημα διεύθυνσης

Τιμή

Το CAR λέει: Μοδάτο, μπάνικο και πρακτικό, σε βάζει σε σκέψεις στο κατά πόσο χρειάζεσαι το συμβατικό C3

 

Seat Arona

ΝΑΙ: Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας, Επιδόσεις, Πλαίσιο

ΟΧΙ: Χροιά κινητήρα ψηλά, Ανέκφραστο εσωτερικό

Το CAR λέει: Πιστό στην παράδοση της Seat που θέλει κάθε αυτοκίνητό της καλοστημένο, με οδηγικό ταμπεραμέντο

CITROËN C3 AIRCROSS 1.2T 110

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 CC, i4, TURBO

ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)

ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.154/1.824/1.597 MM ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 MM

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410 LT

 

SEAT ARONA 1.0 TSI 115

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ & Η/Κ: 999 CC, i3, TURBO ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ)

ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.138/1.780/1.552 MM ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.556 MM

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 400 LT

 

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ

Ο κινητήρας του Arona προηγείται σε ισχύ έναντι του αντίστοιχου του Aircross, παρά τον μικρότερο κυβισμό. Yπολείπεται όμως (πάλι οριακά) σε ροπή

CITROËN: 110 PS @ 5.500-4.000, 20,9 KGM @ 1.500

SEAT: 115 PS @ 5.000, 20,4 KGM @ 2.000

ΒΑΡΟΣ

CITROËN 1.234 KG
SEAT 1.112 KG

 ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟ
Το Seat καθαρίζει εύκολα την παρτίδα στον συγκεκριμένο τομέα, κάτι που αντιλαμβάνεσαι και στον δρόμο

CITROËN 11,2 KG/PS
SEAT 9,6 KG/PS

 

0-100 KM/H
Η γλώσσα των αριθμών δίνει και εδώ τον πρώτο λόγο στο Seat Arona

CITROËN 10,2”
SEAT 9,8”

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ LT/100 KM
Το Arona εξαργυρώνει το πλεονέκτημα του μικρότερου βάρους και όγκου, έναντι του Aircross

CITROËN TEST 8,4, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,0

SEAT 7,3, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,0

 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Βραχεία κεφαλή στην τελική ταχύτητα για τον Γάλλο ταξιδευτή της συγκεκριμένης παρέας

CITROËN 185 KM/H
SEAT 182 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Οι δύο μονομάχοι διαθέτουν παραπλήσια χωρητικότητα στο δοχείο καυσίμου

CITROËN 45 LT
SEAT 40 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Σχεδόν ισοπαλία για το ποιο από τα δύο θα σας πάει πιο μακριά με γεμάτο ρεζερβουάρ

CITROËN 535 KM
SEAT 541 KM

CO2

Ως μικροί σε χωρητικότητα κινητήρες βενζίνης, υπερβαίνουν, έστω και λίγο, το όριο (και ψυχολογικό) των 100 gr/km

CITROËN 115 G/KM
SEAT 114 G/KM

ΤΙΜΗ
Και τα δύο μοντέλα έχουν μια πλήρη λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας ακόμη και στις βασικές εκδόσεις, με το Arona να εμφανίζεται 960 ευρώ φθηνότερο στην πρώτη έκδοση

CITROËN ΑΠΟ €17.460
SEAT ΑΠΟ €16.500

CAR003_ARONA VS C3AIRCROSS00019