Bentley Continental GT: Οδηγούμε το "θηρίο" των 635 ίππων | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Bentley Continental GT: Οδηγούμε το “θηρίο” των 635 ίππων

Η Bentley θέλει να σπάσει το φράγμα μεταξύ της ανώτερης πολυτέλειας και της σπορ διάθεσης και να προσφέρει ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήση σε όσους θέλουν και μπορούν να το αποκτήσουν. Εξαρτάται από ποια μεριά τη βλέπεις. Το υπερπολυτελές κουπέ είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο για τα δεδομένα της κατηγορίας, που παίζει τον ρόλο της κινούμενης διαφήμισης για την εταιρεία, ενώ την ίδια στιγμή μεταφέρει τη ματαιοδοξία μερικών (πολύ) πλούσιων ανθρώπων. Κάποιων που αγοράζουν Bentley και δίνουν πάνω από 300.000 ευρώ, πρoτού καν τη δουν..

TOY ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΪΔΑΝΗ

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 10 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Δεν έχουν περάσει πολλά χρονιά από τότε που η Bentley ήταν απλά το σπορ κομμάτι της Rolls-Royce. Από το 1998 και εντεύθεν, οπότε η Bentley έχει μπει κάτω από τα φτερά του Ομίλου Volkswagen, ο ρυθμός της ανάπτυξής της είναι φρενήρης. Αποτελεί στρατηγική επιλογή να έχει μια τέτοια μάρκα στο portfolio, με τις «ταπεινές» Audi, SEAT, Škoda, Volkswagen κλπ. να παίζουν τον ρόλο της «αγελάδας» (που θα έλεγαν οι μαρκετινίστες), καθώς, βλέπετε, το πρεστίζ που φέρνει σε όλο τον όμιλο είναι δυσθεώρητα υψηλό και προφανώς πληρώνεται ανάλογα.

Το θηριώδες αυτό 2+2 μοντέλο είναι το άρμα με το οποίο η Bentley θέλει να σπάσει το φράγμα μεταξύ της ανώτερης πολυτέλειας και της σπορ διάθεσης και να προσφέρει ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήση σε όσους θέλουν και μπορούν να το αποκτήσουν. Για λογαριασμό του ελληνικού CAR έφτασα στο Σεν Τροπέ προκειμένου να οδηγήσω την 3η γενιά του αυτοκινήτου που αποτελεί ορόσημο για τη Bentley και θέλει να αποτελέσει ορόσημο για την κατηγορία αυτή γενικότερα.

Η αλήθεια είναι ότι τόσο η εποχή όσο και το μέρος συνέθεσαν το ιδανικό σκηνικό για να κινηθεί κανείς με αυτό το τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο, δύο εβδομάδες μόλις μετά τις πρώτες παραδόσεις σε ιδιοκτήτες που το είχαν παραγγείλει πριν καν το δουν… Να το ξαναγράψω; Το είχαν παραγγείλει πριν το δουν και όχι, δεν μιλάμε για το νέο iPhone. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με τιμή αγοράς που ξεκινά από τα 350.000 ευρώ σε κάποιες αγορές. Αναλύοντάς το αυτό, εντυπωσιάζεσαι. Όχι μόνο για τον κόσμο που -υπάρχει και- διαχειρίζεται αδιανόητα πολλά χρήματα, αλλά και για την Bentley, η οποία κατάφερε μέσα σε 20 περίπου χρόνια «αυτόνομης» λειτουργίας, η αποδοχή της από αυτό το ειδικό «φορτωμένο» κοινό να ξεπερνά κάθε προσδοκία και να τη κατατάσσει στο υψηλότερο σκαλοπάτι της κατηγορίας.Το πώς έφτασε ως εκεί είναι ακόμα μια αξιοθαύμαστη ιστορία.

Η εταιρεία που πλέον μπορεί και υποστηρίζει «τρελές» απαιτήσεις, η εταιρεία που έχει τη δυνατότητα να φτιάξει το ταμπλό του αυτοκινήτου από την ξυλεία που θα της πάει ο πελάτης (π.χ. τον κορμό του δέντρου που έκοψε από την έπαυλη και είχε φυτέψει εκεί ο προ-προ-προπάππους του), έχει πάει αυτή τη δυναμική ακόμα πιο πέρα. Ειρήσθω εν παρόδω, όσο από το ξύλο περισσέψει η Bentley το συντηρεί σε ειδικούς θαλάμους, μήπως και μέσα στα επόμενα 20 χρόνια χρειαστεί να κατασκευάσει κάποιο κομμάτι της επένδυσης από το ίδιο ακριβώς ξύλο. Καθίστε. Έχει κι άλλο.

Η Bentley προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες της να επιλέξουν οι ίδιοι το χρώμα του αυτοκινήτου που παραγγέλνουν. Μάλιστα, με κόστος της τάξης των 35.000 ευρώ, μπορούν, αν το επιθυμούν, να «κλειδώσουν» τον κωδικό του χρώματος και αυτός να μην είναι διαθέσιμος για τους επόμενους. Κάποιος που δεν μπορεί να αποφασίσει ανάμεσα στα 140 περίπου χρώματα που του προτείνει η Bentley για το αμάξωμα, απλά ζητάει το δικό του χρώμα, όποιο και αν είναι αυτό, όπου και αν το έχει δει. Μη βιαστείτε να πείτε «σιγά το πράγμα»,γιατί η Bentley έχει το ανάλογο τμήμα στο οποίο ο πελάτης μπορεί να απευθυνθεί αν θέλει να βάψει και το σκάφος του στα ίδια χρώματα με αυτά του αυτοκινήτου.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διαλέξει τα ίδια δέρματα (η εταιρεία χρησιμοποιεί το πυκνότερο δέρμα από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία και μάλιστα στο σύνολο των επιφανειών κάθε τμήματος – ακόμα και στα σημεία που δεν φαίνονται) για το σαλόνι του σκάφους αλλά και το ίδιο εξωτερικό χρώμα, όπως και στο αυτοκίνητο. Η Bentley, όμως, για αυτούς που θέλουν να το «τερματίσουν», αναλαμβάνει να κάνει το ίδιο και στα έπιπλα του σπιτιού – προκειμένου το καθιστικό μπροστά στο τζάκι, να έχει την ίδια αίσθηση με τις καθισματάρες της Continental GT.

Και το αντίστροφο.Μια και φτάσαμε όμως στο τζάκι, ας μείνουμε λίγο ακόμα μπροστά του. Η έμπνευση, που λέτε, για πολλές επιφάνειες που βρίσκουμε μέσα στην GT (αυτό το ανάγλυφο καρεδάκι σε πολλά χειριστήρια αλλά και στις επιφάνειες που φαίνονται στα φώτα εμπρός και πίσω) μας έρχεται από τα βαριά κρυστάλλινα ποτήρια για το ουίσκι. Η αίσθηση της πολυτέλειας που προκύπτει από το ψηλάφισμα της επιφάνειας του ποτηριού, θεωρήθηκε -και γιατί όχι;- ότι τονίζει την πολυτέλεια του αυτοκινήτου, έτσι όπως τη ζει ο τυχερός κάτοχος – ως οδηγός ή επιβάτης. Από τη σύντομη επαφή με το αυτοκίνητο, θέλετε γιατί ήταν και το περιβάλλον στο οποίο κινηθήκαμε μαζί με τον συνοδό από τη Bentley που επέμενε, παρά τις παρακλήσεις μου για το αντίθετο, μετά από κάθε στάση μας για φωτογράφηση, καφέ, χαζολόγημα κλπ. να μου ανοίγει την πόρτα (!) για να καθίσω πίσω από το τιμόνι της GT, αυτό που μου έμεινε είναι ότι πρωτίστως το αυτοκίνητο σε ψήνει πολύ για την εικόνα που σου χτίζει προς τα έξω.

Αλλά ευυχώς, η τεχνολογική πρόοδος και οι νέες εφαρμογές το έχουν κάνει να σε ψήνει πολύ περισσότερο από ότι η προηγούμενη γενιά που είχα οδηγήσει στην Ελλάδα και για τις ικανότητές του στον δρόμο. Όχι, το βάρους 2.252 kg αμάξωμα δεν γίνεται παιχνίδι στον δρόμο. Τα σχεδόν 5 μέτρα του μήκους και -περισσότερο- τα 2,2 μέτρα του πλάτους δεν κρύβονται, όσο καλή θέληση και αν έχεις. Oσο και αν προσπαθούν οι 635 PS και τα 92 kgm της ροπής (από τις 1.350 rpm) σε συνδυασμό με το εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την τετρακίνηση να τη «μικρύνουν», η Continental GT παραμένει ένα ψαρωτικό λόγω διαστάσεων αυτοκίνητο. Τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης προσαρμόζουν, μεταξύ άλλων, τη σκληρότητα της ανάρτησης αλλά και την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Όταν επιλέξεις τη σπορ λειτουργία για να δεις πόσο μεγάλη είναι η διαφορά από την Comfort, ο ήχος από την εξάτμιση αγριεύει ενώ και οι αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου γίνονται σε υψηλότερες rpm θέλοντας να σου δώσει επιπλέον ώθηση στη σπορ διάθεση. Ίσως ο παραδοσιακός αγοραστής της Bentley να μη χρειάζεται κάτι παραπάνω για να περάσει καλά σε μια διαδρομή που (θα νομίζει ότι) πάει γρήγορα.

Το αντικειμενικό «γρήγορα» της Continental GT είναι στην επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h που χρειάζεται μόλις 3,7” για να γίνει, αλλά και η τελική των 333 km/h η οποία αντικειμενικά είναι πολύ υψηλή. Στους δρόμους του Σεν Τροπέ δεν είχα τη δυνατότητα να διαπιστώσω οποιαδήποτε από τα δύο νούμερα και η αλήθεια είναι ότι τρωγόμουν να δω το θηρίο των 2,25 τόνων σε ταχύτητες πλησίον της τελικής του. Να δω πώς θα συμπεριφερθούν τα φρένα με τις 10πίστονες δαγκάνες εμπρός και τις 4πίστονες πίσω (σε τροχούς 22” με ακριβή γόμα της Pirelli σε διάσταση 275/35 εμπρός και 315/30 πίσω).

Ή έστω, πόσο γρήγορα -σε χρόνο ή σε απόσταση- μπορεί να ζητήσει ανεφοδιασμό έχοντας «εξαφανίσει» τα 90 lt του ρεζερβουάρ του, παρά την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων στο όνομα της οικονομίας που αφορά, υπό συνθήκες, τους έξι από τους δώδεκα. Αλλά πάλι, ποιος από τους αγοραστές της Continental GT θα την κάνει να «βογκήξει» σε κάποια πίστα ή έστω σε κάποιον δημόσιο δρόμο; Υπό αυτό το πρίσμα, επίσης αχρείαστη εμπειρία θα ήταν να διαπιστώσω με ποιον τρόπο η κατανομή 55:45 του βάρους εμπρός- πίσω επηρεάζει το στρίψιμο, έχοντας μαζέψει -προφανώς, εύκολα- αρκετά χιλιόμετρα στο ψηφιακό κοντέρ.

Το σημαντικότερο -και εν πολλοίς αυταπόδεικτο- είναι ότι το θηριώδες κουπέ προσφέρει απλόχερα αυτό που υπόσχεται η Bentley. Τονίζει στον υπερθετικό βαθμό το πρεστίζ του ιδιοκτήτη του, ο οποίος μπορεί να έχει άλλες δύο -ή και παραπάνω- Bentley στο γκαράζ του, αναγνωρίζοντας έμπρακτα ότι τα προϊόντα της εταιρείας είναι αυτό που λένε the best money can buy. Με ιδιαίτερη έμφαση στο money. Η Continental GT δεν είναι το χαρακτηριστικότερο σπορ αυτοκίνητο αυτής της δυσπρόσιτης (ή μάλλον απρόσιτης), από οικονομικής άποψης, κατηγορίας. Είναι όμως αυτό που «υπογράφει» με χρυσή Mont Blanc πένα τη (φαντασιακή) ανωτερότητα αυτού που την επιλέγει για τις μετακινήσεις του.

Αυτού που μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ να μάθει οτιδήποτε για την τεχνολογία που αγοράζει. Κι ας έχει «ψωνίσει» ένα αυτοκίνητο με κάμερες που το ελέγχουν περιμετρικά και μαζί με τις εκατοντάδες των αισθητήρων να παρέχουν άπειρα δεδομένα στην κεντρική μονάδα ελέγχου για επεξεργασία. Από τη ρυθμιζόμενη σε πραγματικό χρόνο (και ανά τροχό, παρακαλώ) σκληρότητα της ανάρτησης, μέχρι και την προειδοποίηση για επικείμενη σύγκρουση από πίσω (αφού το σύστημα διαβάζει, εκτός των άλλων, και την ταχύτητα του οχήματος που ακολουθεί και ειδοποιεί τον οδηγό να λάβει τα μέτρα του).

Η δυνατότητα επεξεργασίας, μάλιστα, των δεδομένων από τις μονάδες διαχείρισης ξεπερνάει κατά πολύ τον μέσο όρο των πολυτελών προτάσεων όλων των κατηγοριών. Η επιμονή της εταιρείας στον κινητήρα W12 δεν είναι τυχαία. Είναι μια ακόμα αναφορά στη μοναδικότητα της Continental, μια και η Bentley είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει μια τέτοια επιλογή, προτάσσοντας τη διάταξη W ως usp για το αυτοκίνητο. «Σε μια κατηγορία γεμάτη με ικανούς V8 (και όχι μόνο), η διαφοροποίηση είναι λόγος επιλογής», λέει ο σύμβουλος πώλησης που έχω μαζί μου και ειλικρινά δεν έχω λόγο να μην τον πιστέψω. Ειδικά εδώ που είμαστε, όπου οι Lamborghini είναι βεραμάν, οι Ferrari κυκλοφορούν με τις ντουζίνες και τα ανοιχτά Range Rover προσφέρονται ως ενοικιαζόμενα (όπως στα νησιά μας έχουμε τα Hyundai Atos).Η Continental GT είναι το αυτοκίνητο που έρχεται από ένα παράλληλο σύμπαν.Είναι αυτό που, αν δεν το δεις από κοντά, δεν ψηλαφίσεις τις επιφάνειες και τα χειριστήρια των αεραγωγών που παραπέμπουν στην πρώτη Bentley, δεν μπορείς να πιστέψεις ότι υπάρχει. Κι όμως. Το uber πολυτελές μεγάλο κουπέ είναι εδώ.Απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό που θα το αγοράσει για να το χαρεί με τον τρόπο του και για όλους τους υπόλοιπους απλά ορίζει το πλαίσιο μιας πολύ ιδιαίτερης κατηγορίας.

Key Tech:
Με διάταξη W και 12 κυλίνδρους, μόνο η Bentley εξακολουθεί και ασχολείται. Όχι τυχαία, μια και το κόστος σχεδίασης και κατασκευής που γίνεται από την ίδια την εταιρεία, είναι αρκετά υψηλό αλλά δικαιολογείται. Η επιλογή αυτή δίνει –εκτός της μοναδικότητας που παίζει ρόλο στα βαλάντια που η Bentley απευθύνεται- και πρακτικά πλεονεκτήματα, όπως είναι η απόδοση της ισχύος από πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας. Δύο twin- scroll turbo στην πολλαπλή της εισαγωγής φροντίζουν για την ομαλή απόδοση των 635 ίππων αλλά –κυρίως- των 91,8 kgm της ροπής που είναι η υψηλότερη απόδοση που έχει παρουσιάσει η εταιρεία. Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων προσπαθεί να περιορίσει την κατανάλωση υπό συνθήκες, όπως και τις εκπομπές CO2 που είναι 278 g/km.

Tech:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.950 CC, W12, twin-turbo,
635 PS @ 6.000 r pm,
91,8 kgm @1.350 – 4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ ZF 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
0-100 KM/h: 3.7”, 333 km/h
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ ΕΜΠΡΟΣ ,
ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ ΠΙΣΩ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: (Μ/Π/Υ): 4.805/2.187/1.392 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.850 mm
ΒΑΡΟΣ: 2.252 kg

Log In or Create an account