Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπαίνουμε στην πίστα με το Toyota Yaris των 212 ίππων

Ελλάδα 19:47
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μπαίνουμε στην πίστα με το Toyota Yaris των 212 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπαίνουμε στην πίστα με το Toyota Yaris των 212 ίππων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη για να οδηγήσουμε το Toyota Yaris με την υπογραφή της Gazoo Racing. Eνα αυτοκίνητο περιορισμένης παραγωγής, που μόλις 600 πελάτες της Toyota είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν και το έκαναν. Οι 212 ίπποι από τον κινητήρα των 1,8 λίτρων με μηχανικό υπερσυμπιεστή είναι μόνο δύο από τις δεκάδες λεπτομέρειες που κάνουν αυτό το Yaris ξεχωριστό. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΟΪΔΑΝΗΣ

Advertisement
Advertisement

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 4 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Το Yaris GRMN αναλύεται σε Gazoo Racing Masters of Nürburgring για να φαίνεται και το μέρος στο οποίο έχει γίνει σημαντικό μέρος της εξέλιξης της συγκεκριμένης έκδοσης. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα Yaris πολύ διαφορετικό από τα άλλα.

Advertisement
Advertisement

Δεν ξεχωρίζει μόνο από το λευκό του χρώμα στο αμάξωμα και τις δαγκάνες των φρένων. Είναι και ο κινητήρας με τον μηχανικό υπερσυμπιεστή (που του χαρίζει και πολύ ωραίο ήχο) και την υψηλή απόδοση. Είναι, πάνω απ’ όλα, το όνομα της Gazoo Racing που δίνει την αίγλη του motorsport στο πλέον «φιλήσυχο» μοντέλο της Toyota. Το Yaris GRMN (που αναλύεται σε Gazoo Racing Masters of Nürburgring – για να φαίνεται και το μέρος στο οποίο έχει γίνει σημαντικό μέρος της εξέλιξης της συγκεκριμένης έκδοσης) αντικαθιστά επί της ουσίας το περίφημο «TS» του Yaris πρώτης γενιάς, που όμως ήταν ελάχιστα περίφημο.Αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο Yaris του WRC και στο πολιτικό, μια και η υπογραφή της Gazoo Racing δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κάτι διαφορετικό.

Advertisement

Βλέπετε, η Gazoo Racing είναι η εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2015 και κάτω από την ομπρέλα της εξελίσσονται έκτοτε όλες οι αγωνιστικές δραστηριότητες της Toyota. Από το WRC έως τα πρωταθλήματα αντοχής που γίνονται ανά τον κόσμο. Οι πινελιές που κάνουν τη συγκεκριμένη έκδοση του Yaris να ξεχωρίζει σε ότι αφορά το αισθητικό κομμάτι, από την πρώτη κιόλας ματιά, είναι τα αυτοκόλλητα στο αμάξωμα, η μεγάλη αεροτομή και η απουσία χρωμιωμένων επιφανειών. Από εκεί και πέρα, έχουμε και λέμε: τετραπίστονες εμπρός λευκές δαγκάνες, αμορτισέρ της Sachs, σφυρήλατες ζάντες της OZ που εξοικονομούν 2 kg ανά τροχό κ.ά. Στο μοτέρ, που αποτελεί και την καρδιά της GRMN έκδοσης, έχουμε εισαγωγή και εξαγωγή ειδικά δουλεμένη στη σχεδίασή τους.

Advertisement

Η χωρητικότητα των 1,8 lt με τον μηχανικό υπερσυμπιεστή της Magnusson-Eaton στέλνει την απόδοση στους 212 ίππους και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για εξαιρετικές επιδόσεις. Η ύπαρξη του μηχανικού υπερσυμπιεστή -και όχι κάποιου turbo- εξασφαλίζει, θεωρητικά, καλή ελαστικότητα και ελάχιστο lag, οπότε και έχουμε την απάντηση για την επιλογή. Για την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση της απόδοσης, το Yaris εφοδιάστηκε με Torsen διαφορικό και πιο σφιχτή ανάρτηση με μικρότερη απόσταση από το έδαφος (και διαφοροποιημένη γεωμετρία).Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να διατηρηθεί σε μεγάλο ποσοστό η γνωστή φιλικότητα στη χρήση του Yaris, με την ευκολία στους χειρισμούς να προσδιορίζει έναν χαρακτήρα πολύ κοντινό σε αυτόν των ταπεινότερων εκδόσεων.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό πλαίσιο και αρκετά μεγαλύτερο βάθος στην απόδοση από τον κινητήρα και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Στην καμπίνα βρίσκουμε τις απαραίτητες για το ύφος της έκδοσης δια-φορές, με τα εξαιρετικά καθίσματα να προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Το τιμόνι με τη διαφορετική χαρτογράφηση είναι ότι πιο άμεσο έχει βρεθεί σε μικρό μοντέλο της Toyota και αν μας χάλασε κάτι αυτό ήταν η θέση οδήγησης που κρατάει τον οδηγό αρκετά ψηλά, με το τιμόνι να είναι -αναγκαστικά- λιγότερο κάθετο από το επιθυμητό.Στο πρόγραμμα της αποστολής ήταν η οδήγηση του αυτοκινήτου σε ανοιχτό δρόμο αλλά και σε πίστα, δεδομένου ότι στην ουσία ο χαρακτήρας του είναι ακριβώς αυτός: ένα μικρό που να μπορεί να παίξει και τον ρόλο του αυτοκινήτου για track days. Ο ήχος του κινητήρα, ο οποίος στην πράξη δείχνει τι αξίζει στα υψηλά πεδία του στροφόμετρου, κάτι όμως που τον κάνει να φαίνεται σχετικά άδειος χαμηλά, είναι εντυπωσιακός και γεμίζει πολύ ευχάριστα την καμπίνα. Στο επαρχιακό δίκτυο το στήσιμο της ανάρτησης ήταν αυτό που κέρδισε την προσοχή μας, με το πλαίσιο να ακολουθεί το πιο επιθετικό set up και να ανταποκρίνεται εξαιρετικά στις σπορ διαθέσεις που ξυπνάει στον οδηγό μια ωραία διαδρομή.

Advertisement

Αντίστοιχα, στην πίστα το Yaris έδειξε να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα με τα έντονα φρεναρίσματα (χωρίς faint out, που είναι το σύνηθες πρόβλημα των αυτοκινήτων του είδους) και τις επιταχύνσεις, κρατώντας σε υψηλό επίπεδο όλες του τις αρετές. Με τα ημισλίκ λάστιχα που είχαν τα αυτοκίνητα της πίστας, το Yaris έδειξε ότι μπορεί να παίξει τον ρόλο του track day αυτοκινήτου, εκπλήσσοντας ευχάριστα τον οδηγό του. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, βέβαια, οι 212 ίπποι του αυτοκινήτου φαίνονται λίγοι. Το μπλοκέ όμως λάμπει με τη λειτουργία του, κρατώντας το Yaris πάντα στην τροχιά που θέλει ο οδηγός -ή ελάχιστα πιο ανοιχτή αν η ταχύτητα ήταν λίγο πιο υψηλή από το απαραίτητο- πάντα όμως με μια αξιομνημόνευτη ρυθμισιμότητα με το γκάζι και τα πολύ ανθεκτικά φρένα. Όλα τα παραπάνω όμως έχουν μικρή σημασία για την ελληνική αγορά, αφού το Yaris GRMN φτιάχτηκε σε 600 αντίτυπα μόνο, τα οποία έχουν κιόλας πουληθεί. Και να μην είχαν, όμως, από τη στιγμή που η τιμή του στη Γερμανία ήταν οριακά κάτω από τα 30 χιλιάρικα, για τα ελληνικά δεδομένα μπορεί να υποθέσει κανείς με ασφάλεια πως θα κόστιζε κοντά στα 35. Ενα νούμερο το οποίο βγάζει το Yaris GRMN από οποιαδήποτε wish list, ακόμα και από αυτή των πλέον φανατικών της Toyota. Για συνολική παραγωγή 600 μονάδων, το Yaris θα μπορούσε ή μάλλον θα έπρεπε να είναι αρκετά πιο ειδικό. Ακόμα πιο ακραίο σε επιδόσεις και αίσθηση κατά την οδήγηση. Να είναι σαφώς πιο κοντά στο αγωνιστικό Yaris του WRC, για το οποίο παίζει τον ρόλο του συνδετικού κρίκου με τις εκδόσεις του μοντέλου. Αυτό όμως είναι το Yaris. Ένα αυτοκίνητο που κάνει την ευκολία στη χρήση σημαία και την καθημερινή ευχρηστία αυτοσκοπό. Και όπως φαίνεται, ούτε ένας κωδικός όπως ο GRMN δείχνει ικανός να το αλλάξει αυτό. Αξίζει να κρατήσουμε τη δεδηλωμένη διάθεση της Toyota και για άλλες GRMN εκδόσεις μοντέλων της γκάμας της, περιμένοντας να βρούμε αυτό που πραγματικά θα θυμίσει το πολύ δυναμικό σπορ παρελθόν της Toyota.

Key Tech:
Η καρδιά του GRMN
Με κωδικό 2ZR-FE, ο κινητήρας 1,8 lt του Yaris GRMN έχει δεχτεί τις περιποιήσεις της Lotus για να αποδώσει όσο το δυνατόν περισσότερο, πάντα σε συνάρτηση με την αξιοπιστία της Toyota. Είναι ένα αμιγώς βρετανικό προϊόν, το οποίο τοποθετείται στο εργοστάσιο που διατηρεί η εταιρεία στη Γαλλία (TMMF). Μάλιστα, για τα 400 αυτοκίνητα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά θα υπάρχει και σχετικό ταμπελάκι με αρίθμηση. Ο λόγος συμπίεσης των κυλίνδρων βρίσκεται στο σχετικά υψηλό, για υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, 10,0:1 και οι 212 ίπποι προκύπτουν με τη βοήθεια του μηχανικού υπερσυμπιεστή της Magnusson-Eaton αλλά και του διπλού (για τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής) VVT-i. Η πρόκληση στη χρήση του μηχανικού υπερσυμπιεστή είχε να κάνει με τον περιορισμένο διαθέσιμο χώρο. Κάτω από το καπό, μαζί με τον 1.800άρη της Toyota έπρεπε να βρουν τον χώρο τους ο κομπρέσορας αλλά και το παράλληλο σύστημα ψύξης με το intercooler. Κρίθηκε έτσι απαραίτητη η ειδική σχεδίαση του συστήματος εισαγωγής (που προοριζόταν για κινητήρα V6) αλλά και αυτού της εξαγωγής των καυσαερίων. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι εντυπωσιακό, καθώς το βάρος του αυτοκινήτου διατηρήθηκε σε λογικά επίπεδα, μένοντας στα 1.135 kg με εντυπωσιακή αναλογία κιλών ανά ίππο μόλις 5,3 kgm/PS.

Tech:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:1.980 c c ,i4,
ΜΗΧ . ΥΠΕΡΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ,
212 PS @ 6.800 r pm,
25,5 kgm @ 4.800 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E )
ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ (Π)
0-100 KM/h :6,4”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 (ΗΛ .ΠΕΡ.) km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,5 lt /100 km
cO2: 170 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 3.945/1.695/1.510 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.510 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 286 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.135 kg