Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi Q3 35 TFSI S Tronic vs DS 7 Crossback 1.6 Puretech 180 EAT8

  • Του Γιάννη Τσιρογιάννη, Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Όταν ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν σήκωσε ανάστημα εμπρός στη Γερμανίδα καγκελάριο Μέρκελ ζητώντας εδώ και τώρα αλλαγή πολιτικής… Ή αλλιώς, σε ένα παράλληλο σύμπαν, τότε που το DS 7 πέταξε το γάντι στο Q3.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Στο πεδίο μάχης των SUV δεν χωρούν συναισθηματισμοί, δεν υφίστανται ευγένειες και άλλα πολιτισμένα, ούτε καν ο απαραίτητος σεβασμός στην εξ ορισμού ιεράρχηση με βάση την εμπειρία του κάθε κατασκευαστή. Τι εννοώ; Ο εκάστοτε κατασκευαστής δεν έχει δικαίωμα στο λάθος, ακόμη κι αν επιχειρεί να κάνει κίνηση για πρώτη φορά στον βίο του σε ένα άγνωστο γι’ αυτόν περιβάλλον αντιπαράθεσης. Πάρτε για παράδειγμα την DS. Για να τη βλέπετε παρούσα εδώ, απέναντι στην παλιά καραβάνα των premium SUV, την Audi, σημαίνει πολλά. Ωστόσο, πρέπει να πείσει με το «καλημέρα» ότι δεν ήρθε τυχαία στη συγκεκριμένη αρένα, αλλά, σαν έτοιμη από καιρό, μπορεί να σταθεί απέναντι στο κατεστημένο, το οποίο στην περίπτωσή μας δεν είναι άλλο από τους «τέσσερις κύκλους». Εδώ, λοιπόν, δεν κρίνονται απλώς δύο ακόμη οχήματα ελεύθερου χρόνου με μπόλικα στολίδια στο εσωτερικό, αλλά πολύ περισσότερο δύο διαφορετικοί κόσμοι, δύο αντικρουόμενες κατασκευαστικές κουλτούρες και -γιατί όχι- δύο λαοί.

(Στον δρόμο η Audi διατηρεί το βραχύ προβάδισμα απέναντι στο καλύτερο γαλλικό αυτοκίνητο των τελευταίων ετών σε επίπεδο ραφιναρίσματος. Κυρίως εκείνης της πραγματικά premium αίσθησης που σου αφήνει η κύλιση όταν αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες με ένα υπόκωφο «γκουπ» κάπου στο βάθος από κάτω)

Από τη μια οι τεχνοκράτες Γερμανοί με τη γνωστή τελειομανία σε ότι καταπιάνονται. Από την άλλη οι Γάλλοι, με πρόσβαση σε ένα πιο πλούσιο πολιτιστικό υπόβαθρο, τουλάχιστον όσον αφορά τις καλές τέχνες και τη βιομηχανία της μόδας. Από τα σχεδιαστήρια ρούχων και τις πασαρέλες απευθείας στην αυτοκινητοβιομηχανία και ότι καλύτερο έχει να παράγει αυτή σήμερα σε εθνικό επίπεδο.Το DS 7 είναι από μόνο του δήλωση αμφισβήτησης της αυστηρής γερμανικής τεχνοτροπίας. Μια εναλλακτική (θα δούμε αν είναι πειστική) σε ότι αφορά το καθημερινό ευ ζην και το απαραίτητο lifestyle. Το αντικρίζεις και αναγνωρίζεις αμέσως τις προθέσεις του. Δεν επιθυμεί να μοιάζει με την πλειονότητα των ημίψηλων SUV που ως (σχεδόν) αποκλειστικό στόχο έχουν την πρακτικότητα και την υπόσχεση για light εκτός δρόμου εξορμήσεις. Από τη σημασία στην εξωτερική λεπτομέρεια μέχρι την προσεκτική επιλογή των υλικών εντός, στοχεύει ξεκάθαρα στην ανύψωση του κοινωνικού status του κατόχου του.

Αυτό δηλαδή που διαχρονικά η Audi εξασφαλίζει ακόμα κι όταν φτιάχνει… ποδήλατα. Το Q3 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, έστω κι αν πρόκειται για μια εντελώς νέα (δεύτερη) γενιά. Την πεπατημένη πολλοί μίσησαν, τη δόξα (και το χρήμα…) ουδείς. Αρκεί η εξελικτική διαδικασία σχεδίασης με λίγους ρετρό τόνους στην επιβλητική μάσκα για να αποκτήσει κύρος το νέο SUV. Πολύ περισσότερο, να αναδίδει και από τον τελευταίο πόρο του οργανισμού του αυτό τον χαρακτηριστικό ποιοτικό, γεμάτο αυτοπεποίθηση αέρα που εκπέμπουν τα σύγχρονα Audi. Τώρα, όταν τα βάλεις δίπλα-δίπλα, είναι πράγματι σαν να θέτεις το κίνημα του ρομαντισμού (DS 7) απέναντι στη σχολή Bauhaus (Q3). Το DS 7 υπερτερεί σε επίπεδο διαστάσεων, για την ακρίβεια τοποθετείται ανάμεσα στα Q3 και Q5 της Audi. Αυτό, σε συνδυασμό με το ελκυστικότερο οπτικό ερέθισμα που προκαλεί στον θεατή, το βάζει με το δεξί σε έναν ομολογουμένως δύσκολο στίβο μάχης. Το Q3 με την «κάπου σ’ έχω ξαναδεί» αισθητική ποντάρει παραδοσιακά στη συμπαγή και στιβαρή υλοποίηση της νέας εκδοχής της προικισμένης πλατφόρμας MQB του ομίλου. Ελάτε μέσα..

εν χωρά αμφιβολία ότι το νούμερο ένα σε βαρύτητα στοιχείο των δύο SUV είναι το εσωτερικό τους, με άλλα λόγια το πώς καλείται να περιποιηθεί κάθε κατασκευαστής τον καλεσμένο του. Ευθύς εξαρχής δηλώνουμε θιασώτες αυτής της νεότερης, απέριττης σχεδιαστικής προσέγγισης της Audi, που αποπνέει ποιοτικό πολυτελή high tech χαρακτήρα ο οποίος έρχεται απευθείας από το μέλλον. Σε επίπεδο υλικών, φινιρίσματος και εργονομίας το Q3 δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στο φιλότιμο (κυρίως φιλόδοξο) DS 7, το οποίο ωστόσο αποτελεί την καλύτερη υλοποίηση στους προαναφερθέντες τομείς μεταξύ των μοντέλων του Group PSA. Μάλιστα, είναι τόσα τα σχεδιαστικά τρικ και οι τσαχπινιές στην καμπίνα του (βλέπε θέσεις για ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό μπουτόν εκκίνησης κινητήρα κ.ά.) που προκαλούν αμέσως αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες. Είναι ξεκάθαρο ότι οι Γάλλοι προσεγγίζουν πλέον τον όρο premium από μια άλλη οπτική σε σχέση με την αυστηρή τευτονική θεώρηση.

Έστω κι αν παρουσιάζουν ένα πιο φλύαρο project συγκριτικά με το Audi στην προσπάθεια να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Αμφότερα τα εσωτερικά, πάντως, υπηρετούν επάξια την digital εποχή με εντυπωσιακούς (ψηφιακούς) πίνακες οργάνων, μεγάλες κεντρικές οθόνες αφής και εννοείται όλο το «ηλεκτρονικό συναπάντημα» σε επίπεδο εφαρμογών, συνδεσιμότητας και εξοπλισμού. Στο DS 7 κάθεσαι αρχοντικά, λες και το κάθισμα-πολυθρόνα σχεδιάστηκε προκειμένου να διατηρήσει τα μαλακά μέρη του σώματός σου ξεκούραστα ακόμη και μετά από ταξίδι-μαμούθ. Στην πίσω σειρά καθισμάτων διαπιστώνεις ότι έχεις περισσότερο ωφέλιμο πλάτος συγκριτικά με το Audi, στον διαθέσιμο χώρο για τα πόδια όμως διαπιστώνεις έκπληκτος ότι το κοντύτερο σε μήκος Q3 απαντά με ανάλογη ευρυχωρία. Σε αυτό σημαντικό ρόλο διαδραματίζει το στάνταρ συρόμενο κάθισμα του τελευταίου, που διαφοροποιεί ανάλογα με τις περιστάσεις τα δεδομένα. Το καλό είναι ότι, ακόμη και στην ευνοϊκή για τους επιβάτες θέση, υπάρχει ωφέλιμος χώρος αποσκευών και μάλιστα ευμεγέθης. Πάντως το εντελώς επίπεδο πάτωμα που έχουν στη διάθεσή τους οι πίσω επιβάτες του DS 7 γέρνει την πλάστιγγα. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τις αμέτρητες θήκες για μικροαντικείμενα (ανοιχτές ή κλειστές) κυρίως μπροστά, αποκτά ένα μικρό προβάδισμα και στον τομέα της πρακτικότητας.

(Το Q3 με την «κάπου σ’ έχω ξαναδεί» αισθητική ποντάρει παραδοσιακά στη συμπαγή και στιβαρή υλοποίηση της νέας εκδοχής της προικισμένης πλατφόρμας MQB του ομίλου)

Στον δρόμο ένα αρχικό ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι η Audi διατηρεί με το Q3 το βραχύ προβάδισμα απέναντι στο καλύτερο γαλλικό αυτοκίνητο των τελευταίων ετών σε επίπεδο ραφιναρίσματος. Κυρίως εκείνης της πραγματικά premium αίσθησης που σου αφήνει η κύλιση όταν αντιμετωπίζει τις κακοτεχνίες με ένα υπόκωφο «γκουπ» κάπου στο βάθος από κάτω. Στο ίδιο κάδρο προσθέστε τη χαρακτηριστική απομόνωση που βιώνεις από τα εκτός αυτοκινήτου τεκταινόμενα, βασικό γνώρισμα μεγαλύτερων και ακριβότερων Audi. Το συγκεκριμένο feeling είναι που δημιουργεί την απόσταση από το καθ’ όλα εξαιρετικό DS 7 στην ίδια διαδικασία. Στα λίγα χιλιόμετρα, οι κυματοειδείς ανωμαλίες του δρόμου αντιμετωπίζονται σαν βούτυρο στο ψωμί της γαλλικής ενδοτικής ανάρτησης, η οποία σε κάνει να νιώθεις πως παρεμβάλλεται ένα στρώμα αφρού μεταξύ αυτοκινήτου και εδάφους. Στις πιο εγκάρσιες ανωμαλίες όμως, η αντίδρασή της -κυρίως η ηχητική- αποκαλύπτει ότι premium δεν γεννιέσαι αλλά γίνεσαι στην πορεία.

Το DS 7, ωστόσο, δεν είπε ακόμη την τελευταία του λέξη: Η ηχομόνωση εμφανίζεται συνολικά καλύτερη από την αντίστοιχη του Q3 (στο τελευταίο θόρυβο προκαλούν τα ελαστικά και ενίοτε ο κινητήρας όταν πιεστεί). Σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών ο όρος «σπορ» αποτελεί άγνωστη έννοια για τα δύο αυτοκίνητα, όσο και να προσπαθήσεις να τον εκβιάσεις με πρόσχημα τα ηλεκτρονικά προγράμματα λειτουργίας, τα οποία επί της ουσίας δεν προσφέρουν κάποια σημαντική διαφοροποίηση στην πράξη. Κι εδώ τον πρώτο λόγο διατηρεί το Q3, ως γνήσιο τέκνο της σχολής Audi, που τροφοδοτεί τα προϊόντα της με ισορροπία και αποτελεσματικότητα στο όνομα της ασφάλειας. Πίσω από το τιμόνι του επ’ ουδενί δεν προκύπτει έρωτας με τον πιο απαιτητικό, ξεπροβάλλει όμως ένα ομοιογενές προφίλ που σε καθιστά ικανό ακόμη και στην περίπτωση που δεν είσαι. Το Q3, λοιπόν, έχει ένα κλικ μικρότερες κλίσεις στις στροφές από το DS 7, λίγο καλύτερη κατευθυντικότητα όπως επίσης και ένα τσικ περισσότερη αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης.

Αυτά θα σε κάνουν να σφίξεις στην παλάμη το κλειδί του στην περίπτωση που επιθυμείς να οδηγήσεις δυναμικά, εξαργυρώνοντας εκτός των άλλων την καλή συνεργασία πλαισίου-ανάρτησης. Εννοείται ότι δεν θα τρελαθείς, ούτε χρήζει κάποιας μνείας η οδηγική εμπειρία. Από την άλλη, εάν είσαι φίλος της γαλλικής νοοτροπίας, συνηθίζεις τα βυθίσματα του αμαξώματος από τη σεβαστή διαδρομή της ανάρτησης σε κάθε μορφή επιτάχυνσης, επιβράδυνσης ή πλευρικής φόρτισης. Μολαταύτα, μπορείς να διαγράψεις ικανές τροχιές με κράτημα επιπέδου στο DS 7, όσο κι αν αυτή η αντικοινωνική συμπεριφορά δεν συνάδει με το political correct πρόσημο της κατασκευής.

(Το DS 7 είναι από μόνο του δήλωση αμφισβήτησης της αυστηρής γερμανικής τεχνοτροπίας. Μια εναλλακτική σε ό,τι αφορά το καθημερινό ευ ζην και το απαραίτητο lifestyle. Το αντικρίζεις και αναγνωρίζεις αμέσως τις προθέσεις του)

Το γαλλικό SUV υπερτερεί στον τομέα των επιδόσεων, διαθέτοντας το ισχυρότερο σύνολο μεταξύ των δύο υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων. Τα περισσότερα κυβικά μαζί με τη μεγαλύτερη ισχύ (τα kgm ροπής είναι ταυτόσημα) αναδεικνύουν μια πρώτης τάξεως όρεξη του κινητήρα για έντονη ώθηση στο γαλλικό σκαρί. Πιο μεστό τράβηγμα, μεγαλύτερο βάθος στην απόδοση, παρέα με πιο εκλεπτυσμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, του δίνουν τελικά το χρίσμα, χωρίς να υστερεί σε κατανάλωση. Στην αντίπερα όχθη αναπνέει ο γνωστός 1.5 TFSI με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ο οποίος παρότι είναι αξιοπρεπής σε ότι υπόσχεται συνολικά, αδυνατεί εντέλει να αποκρύψει τα υποδεέστερα χαρακτηριστικά του, κυρίως έναντι του υψηλού επιπέδου εξευγενισμού του ίδιου του Q3 και λιγότερο απέναντι στον αντίπαλό του. Το συγκεκριμένο μοτέρ ταιριάζει περισσότερο στα A1 και Golf.

Όσο αυξάνονται οι απαιτήσεις για περισσότερη έλξη χαμηλά και περισσότερο εκλεπτυσμένη λειτουργία, δικαιολογημένα ζητάς περισσότερα. Μην ξεχάσουμε να δώσουμε τα εύσημα στα δύο αυτόματα κιβώτια με τη στρωτή λειτουργία και την άμεση απόκριση σε κάθε περίπτωση – σε βαθμό να μη δηλώνουμε προτίμηση. Αντί επιλόγου, να θυμίσω πόσο χρόνο χρειάστηκε η Audi προκειμένου να καθιερωθεί -ή μάλλον να καταξιωθεί- ως μάρκα πολυτελείας στον μακρόχρονο βίο της. Πέρασε από διάφορες φάσεις αμφισβήτησης, επιστράτευσε αγωνιστικό παλμαρέ, ίδρωσε να απογαλακτιστεί από τη μητρική Volkswagen με το μαζικό πρόσημο προκειμένου να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα.

Κάτι αντίστοιχο αναμένουμε και από την DS, με τα πρώτα δείγματα γραφής να χαρακτηρίζονται θετικά. Να δοκιμαστεί, δηλαδή, ξανά και ξανά στην κατασκευή premium προτάσεων (η περίπτωση του DS 7 είναι αξιόλογη), που θα διαβούν δικαίως την πύλη της κατηγορίας. Η παρουσία από μόνη της στην αρένα των τετράτροχων κύρους αποτελεί μια πρώτη νίκη. Ακόμη και στην περίπτωση που η έκβαση αναμετρήσεων με κατασκευαστές όπως αυτός με τους τέσσερις κύκλους δεν τη φέρνει στην πρώτη θέση. Μας αρέσει η προσωπικότητα, η μόστρα, η έξυπνη ντιζαϊνιά του DS 7, που πιθανόν να γυρίζει περισσότερα κεφάλια στον δρόμο, το τελικό ισοζύγιο όμως αποκαλύπτει ότι το «ψημένο» στην κατηγορία των premium SUV Q3 αναγνωρίζεται συνολικά ως καλύτερο αυτοκίνητο ανάμεσα στα δύο, ανεξάρτητα από οικονομικές παραμέτρους και λίστες εξοπλισμού.

Με το χέρι στην τσέπη..
Το Q3 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με την αρχική να διαθέτει στάνταρ ένα πλήρες πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ESP, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακους, LED προβολείς, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και παράθυρα, μηχανικό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων και βροχής, σύστημα πολυμέσων MMI Radio Plus με οθόνη 8,8” και ζάντες αλουμινίου 17”. Η τιμή της είναι 32.900 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο ή 35.500 ευρώ με αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic. Η δεύτερη έκδοση εξοπλισμού, Advanced, περιλαμβάνει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προγράμματα οδήγησης Audi Drive Select και ζάντες αλουμινίου 18”, με κόστος €34.600 και €36.900 για μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Στην κορυφή δεσπόζει η έκδοση S Line η οποία κοστίζει €35.700 (μηχανικό κιβώτιο) ή €40.220 (αυτόματο κιβώτιο).Το DS 7 προσφέρεται με μια μακρά λίστα εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης στα €36.865. Στη βασική έκδοση συναντάμε, μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού ορίων ταχύτητας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, πίσω φώτα τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με θύρα USB και Bluetooth, σύστημα start-stop κ.ά. Υπάρχει και η έκδοση των €43.650 ευρώ το επίπεδο χλιδής της οποίας μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί υπερβολικό (όπως και η τιμή άλλωστε…).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Audi Q3 35 TFSI S Tronic
Κινητήρας: 1.498 cc, i4 Turbo
150 PS @ 5.000-6.000 rpm
25,5 KGM @ 1.500-3.500 rpm
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) τεσσάρων συνδέσμων (Π)
0-100 km/h: 9.2 ”,
Τελική: 207 km/h
Μέση Κατανάλωση: 9,5 lt/100 km
CO2: 130 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.484/1.856/1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1,570 kg
Χώρος αποσκευών: 530 lt
Τιμή: 35.500 €

 

DS 7 Crossback 1.6 Puretech 180
Κινητήρας: 1.598 cc, i4 Turbo
180 PS @ 5,500 rpm
25,5 KGM @ 1.650 rpm
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Μετάδοση: στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση: γόνατα macpherson (E ) Πολλαπλών συνδέσμων (Π)
0-100 km/h: 8,9 ”,
Τελική: 220 km/h
Μέση Κατανάλωση: 9,6 lt/100 km
CO2: 134 g/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.573/1.906/1.6 mm
Μεταξόνιο: 2.738 mm
Βάρος: 1,510 kg
Χώρος αποσκευών: 555 lt
Τιμή: 36.865 €

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr