Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

VW Golf

Οδηγούμε το νέο Volkswagen Golf

  • Γιάννης Χαρπίδης

Το Volkswagen Golf παίρνει τη σημαία της αντίστασης των συμβατικών αυτοκινήτων ενάντια στην ηλεκτρική επέλαση και με ένα άλμα τεχνολογίας βάζει τη νέα όγδοη γενιά του στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων της σύγχρονης ψηφιακής εποχής.

Η πρώτη ματιά στο νέου Volkswagen Golf που αισίως φθάνει στην όγδοη γενιά του είναι σίγουρο πως δεν μαρτυρά την εξέλιξη που κρύβεται πίσω από αυτή. Η εικόνα του δηλώνει άμεσα τη γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα του Golf διατηρώντας εν πολλοίς τις αναλογίες του προηγούμενου μοντέλου, έχοντας όμως αρκετά πιο ακονισμένες λεπτομέρειες. Η μάσκα για παράδειγμα είναι πιο λεπτή, τα φώτα πιο στενόμακρα φώτα (LED σε όλες τις εκδόσεις) και με πιο σύνθετη φωτεινή υπογραφή ενώ περισσότερο τονισμένα είναι τα νεύρα στο καπό.

Το νέο Golf βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας MQB και οι διαστάσεις έχουν μεταβληθεί ελάχιστα προς τα επάνω σε σχέση με την προηγούμενη γενιά με μόνη εξαίρεση το ύψος που στο νέο μοντέλο είναι χαμηλότερο. Το μήκος του νέου Golf φθάνει τα 4.284 mm, το πλάτος τα 1.789 mm και το ύψος τα 1.456 mm ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.636 mm. Ωστόσο αν και οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει πολύ το – αποκλειστικά πεντάθυρο – νέο Golf είναι πολύ πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες.

Η ένδειξη των αλλαγών που έχουν γίνει αρχίζει να γίνεται πιο σαφής στο εσωτερικό που έχει αποκτήσει μια πιο μινιμαλιστική αισθητική. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25’’ και ακριβώς δίπλα του με μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό υπάρχει η οθόνη αφής 8,25’’ (προαιρετικά 10’’) του συστήματος πολυμέσων ενώ προαιρετικά θα προσφέρεται και head-up display. Οι φυσικοί διακόπτες έχουν ελαχιστοποιηθεί βοηθώντας μεταξύ άλλων και στην απελευθέρωση αρκετού χώρου από την κεντρική κονσόλα. Αυτός ο χώρος γίνεται ακόμα περισσότερος στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο DSG λόγω του πολύ μικρού επιλογέα στη λογική διακόπτη.

Το νέο Golf χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη έκδοση ΜΙΒ3 του συστήματος πολυμέσων της Volkswagen που συνδυάζει απτικό και προηγμένο φωνητικό έλεγχο ενώ στις πιο πλούσιες εκδόσεις προσφέρει και την υπηρεσία προσωπικού βοηθού Alexa της Amazon. Επιπλέον η ενσωματωμένη κάρτα eSIM δίνει πρόσβαση στις online υπηρεσίες WeConnect και WeConnect Plus επιτρέποντας μεταξύ άλλων το streaming ήχου και εικόνας, την πλοήγηση το διαδίκτυο αλλά και πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο με χρήση όλων των διαθέσιμων πληροφοριών για την κυκλοφορία.

Τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού με τα οποία είναι εφοδιασμένο το νέο Golf προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης. Μεταξύ των διαθέσιμων συστημάτων θα περιλαμβάνεται το Travel Assist το οποίο συνδυάζοντας τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control και του Lane Assist δίνει τη δυνατότητα υποβοηθούμενης οδήγησης από πλήρη στάση και έως τα 210 km/h. Επιπλέον το νέο Golf θα είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen με την τεχνολογία Car2X η οποία προειδοποιεί για επικίνδυνες καταστάσεις αξιοποιώντας πληροφορίες από τα γύρω κινούμενα αυτοκίνητα, από την οδική σήμανση αλλά και από το διαδίκτυο.

Η γκάμα κινητήρων του Golf διευρύνεται ακόμα περισσότερο με την προσθήκη νέων ήπιων υβριδικών και plug-in υβριδικών εκδόσεων. Οι συμβατικές εκδόσεις θα διαθέτουν τους γνωστούς κινητήρες βενζίνης TSI και πετρελαίου TDI ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει και TGI φυσικού αερίου. Η γκάμα ξεκινά με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI με 90 και 110 ίππους και ακολουθούν δύο εκδόσεις του 1.5 TSI με 130 και 150 ίππους οι οποίες θα συνδυάζονται αποκλειστικά με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Οι επιλογές σε κινητήρα πετρελαίου θα περιορίζονται στον νέο 2.0 TDI με 115 και 150 ίππους. Η σειρά υβριδικών εκδόσεων θα διαθέτει τρία μοντέλα eTSI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V το οποίο αποτελείται από μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V και μια γεννήτρια-μίζα ενώ θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Ο 1.0 eTSI με 110 ίππους όπως και οι 1.5 eTSI με 130 και 150 ίππους θα προσφέρουν 10% χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων στον κύκλο WLTP από τις συμβατικές εκδόσεις. Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις eHybrid  του νέου Golf θα χρησιμοποιούν το γνωστό σύστημα με θερμικό κινητήρα 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα. Ο ηλεκτροκινητήρας των eHybrid μοντέλων τροφοδοτείται από μια νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 13 kWh η οποία εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 60 χιλιομέτρων. Η μικρότερη έκδοση θα φθάνει τους 204 ίππους ενώ η πιο σπορτίφ GTE τους 245 ίππους. Τέλος μέσα στο 2020 θα δούμε σταδιακά και τις πιο ειδικές εκδόσεις GTI και GTI TCR, GTD και R.

Αρκετή δουλεία έχει γίνει όμως και για την αναβάθμιση των δυναμικών χαρακτηριστικών ο έλεγχος των οποίων γίνεται πλέον μέσω μιας κεντρικής μονάδας. Μέσω αυτής επιτυγχάνεται η συνδυαστική ρύθμιση των διαφόρων δυναμικών συστημάτων όπως για παράδειγμα του XDS που ρυθμίζει την μεταφορά ισχύος στους τροχούς επεμβαίνοντας κατάλληλα στο φρένο κάθε τροχού αλλά και της προαιρετικής ενεργητικής ανάρτησης DCC. Αξίζει μάλιστα να πούμε πως μέσω του μενού των προσφερόμενων προγραμμάτων οδήγησης η επιλογή Individual (οι υπόλοιπες είναι οι Eco, Comfort και Sport) δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης των χαρακτηριστικών της ανάρτησης σε ένα πολύ μεγάλο εύρος ενδιάμεσων τιμών μέσω ενός συρόμενου επιλογέα με πολλά στάδια. Αυτό, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε και στην πράξη, δίνει πραγματική ουσία στην ύπαρξη της ενεργητικής ανάρτησης στο αυτοκίνητο. Η διαφοροποίηση μεταξύ των προκαθορισμένων προγραμμάτων είναι σαφής στην αίσθηση και στα χαρακτηριστικά κύλισης ενώ πέρα από αυτό ο οδηγός μπορεί να καθορίσει με απόλυτη ακρίβεια πόσο άνετο ή πόσο σπορτίφ θέλει ανά πάσα στιγμή το αυτοκίνητό. Από εκεί και πέρα η κύλιση είναι εξαιρετικά ποιοτική ενώ ιδιαίτερα θετικές είναι οι πρώτες εντυπώσεις από το τιμόνι που δείχνει περισσότερο σαφές και καλύτερα ζυγισμένο σε σχέση με το προηγούμενο Golf. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ υψηλή πρόσφυση ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα το Golf εκτός από ευχάριστο και άνετο στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ικανό και σε πιο τεχνικές διαδρομές. Μάλιστα ο 1.5 TSI των 150 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε είναι τόσο γραμμικός που αρκετές φορές σε κάνει να αναρωτιέσαι για την δύναμή του, μέχρι τουλάχιστον να δεις την ταχύτητα η οποία αυξάνεται με χαρακτηριστική ευκολία χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Οι ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις από την πρώτη επαφή μάς δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερη ανυπομονησία για να ζήσουμε το νέο Golf και επί ελληνικού εδάφους. Η έλευσή του στη χώρα μας αναμένεται στις αρχές της άνοιξης, τον ερχόμενο Μάρτιο, με την τιμή εκκίνησης να υπολογίζεται κοντά στις 22.000 ευρώ περιλαμβάνοντας όμως έναν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Το σίγουρο είναι πως η όγδοη γενιά του Golf, φέρνει μαζί της μια σημαντική αναβάθμιση σε κάθε επιμέρους τομέα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, κάτι που σημαίνει πως το Golf έχει την ικανότητα να παίξει και πάλι το ρόλο του προτύπου της κατηγορίας.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr