Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Ford Puma

  • Αποστολή στη Μάλαγα: Γιάννης Χαρπίδης

Το Ford Puma ξαναζεί και στην σύγχρονη εκδοχή του μας συστήνεται ως ένα μικρό SUV με πολλά ταλέντα και ξεκάθαρο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα που ανακατεύει εκ νέου την τράπουλα της κατηγορίας.

Η Ford άργησε να μπει σοβαρά στο παιχνίδι των B-SUV που σήμερα διεκδικούν το πιο χορταστικό κομμάτι της αγοράς, όμως η έλευση του νέου Puma δείχνει ξεκάθαρα την πρόθεσή της να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις. Το νέο Puma δεν αποτελεί αντικαταστάτη του Ecosport καθώς τα δύο μοντέλα θα συνυπάρχουν για το επόμενο διάστημα στη γκάμα της Ford με το Puma να είναι ουσιαστικά το ενδιάμεσο σκαλοπάτι μέχρι το Kuga.

Το νέο Puma βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta έχοντας όμως συνολικά αυξημένες διαστάσεις αλλά και μια αρκετά διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση στην οποία κυριαρχούν οι έντονες, μυώδεις καμπύλες που χαρίζουν μια αρκετά τολμηρή και χαρακτηριστική σιλουέτα. Μεταξύ άλλων τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 58 χιλ. σε σχέση με το Fiesta πλησιάζοντας αυτά του Focus ενώ το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 95 χιλ. προσφέροντας ένα σημαντικά θετικό πρόσημο στους διαθέσιμους χώρους. Το Puma θα φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες ενώ προσφέρει και ένα έξυπνο πακέτο λύσεων για τη μεταφορά αντικειμένων.

Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 456 λίτρα (401 λίτρα στις υβριδικές εκδόσεις) ενώ συνοδεύεται από το έξυπνο σύστημα MegaBox. Πρόκειται για τον αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών ο οποίος συμβάλει σημαντικά στην πολυμορφικότητα της διαμόρφωσης του χώρου αποσκευών κάνοντας εφικτή ακόμα και την μεταφορά αντικειμένων με μεγάλο ύψος. Επιπλέον είναι επενδεδυμένος με αδιάβροχο υλικό και ιδανικός για την αποθήκευση βρώμικων ή βρεγμένων αντικειμένων καθώς μπορεί να πλυθεί και στη συνέχεια το συσσωρευμένο νερό να αποστραγγιστεί από την ειδική οπή που βρίσκεται στο κάτω μέρος.

Αν και η εξωτερική εικόνα διαφοροποιείται σημαντικά από αυτή του Fiesta δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο και για το εσωτερικό όπου η υλοποίηση είναι πολύ κοντά σε αυτή του supermini της Ford με βασικά στοιχεία την κεντρική οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Sync 3 αλλά και τους αρκετούς βοηθητικούς αποθηκευτικούς χώρους που ενισχύουν την πρακτικότητα. Η θέση οδήγησης δίνει μια ευχάριστη εποπτική αίσθηση και προσφέρει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα ενώ θετικές εντυπώσεις δημιουργεί η ποιοτική αίσθηση των υλικών αλλά και του διάκοσμου που ανάλογα με την έκδοση χρησιμοποιεί απομίμηση ανθρακονημάτων ή ξύλου δίνοντας στο Puma μια θέση ανάμεσα στις πιο εύστοχες και προσεγμένες προτάσεις της κατηγορίας. Επιπλέον ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών της Ford που κάνει πρεμιέρα στο Puma και είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού προσδίδει ένα πιο φρέσκο και σύγχρονο αέρα στη συνολική εικόνα.

Δυνατό χαρτί του νέου Puma είναι και το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο που ξεκινά με τις διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας στο πλαίσιο των οποίων το Puma λανσάρει το νέο σύστημα Local Hazard Information το οποίο μέσω επικοινωνίας διασυνδεδεμένων αυτοκινήτων αλλά και κατάλληλων αισθητήρων προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενους κινδύνους ή ατυχήματα που θα συναντήσει στη διαδρομή του πολύ πριν υπάρξει οπτική επαφή με αυτά. Επιπλέον το Puma διαθέτει ένα από τα πιο πλήρη πακέτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρονται στην κατηγορία έχοντας δυνατότητα υποβοηθούμενης οδήγησης επιπέδου 2.  Παράλληλα όμως το Puma αποτελεί προπομπό και μιας σειράς νέων τεχνολογιών που μελλοντικά θα δούμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της Ford με πιο σημαντικό το βήμα προς τον εξηλεκτρισμό.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία που συνοδεύουν λοιπόν το νέο Puma είναι η νέα γενιά των 48-volt ήπιων υβριδικών εκδόσεων EcoBoost Ηybrid που έχουν ως βάση τον γνωστό τρικύλινδρο 1.000άρη EcoBoost σε δύο εκδόσεις 125 και 155 ίππων. To υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη στον κινητήρα μίζα/γεννήτρια 11,5 kW η οποία παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα και αντικαθιστά τον συμβατικό εναλλάκτη του κινητήρα. Η γεννήτρια επιτρέπει την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το ρολάρισμα και την αποθήκευσή της σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Στη συνέχεια η ενέργεια της μπαταρίας διοχετεύεται ως υποβοήθηση στον κινητήρα κατά την επιτάχυνση αλλά και στις πολύ χαμηλές στροφές με την παροχή πρόσθετης ροπής που φθάνει έως και τα 5,1 χλγμ. Παράλληλα η διευκόλυνση του έργου του κινητήρα και η μείωση του φορτίου του βοηθά στην βελτίωση της κατανάλωσης έως και 9% σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του 1.0L EcoBoost. Θα σημειώσουμε ενδεικτικά πως η μέση κατανάλωση για τις δύο εκδόσεις 125 και 155 ίππων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP ξεκινά από τα 5,4 και 5,5 λτ/100χλμ αντίστοιχα.

Αντίστοιχα σημαντικό είναι πως το υβριδικό σύστημα αναβαθμίζει ουσιαστικά την λειτουργία του 1.000αρη EcoBoost κυρίως στις χαμηλές στροφές όπου η πρόσθετη ροπή από τον ηλεκτροκινητήρα γεμίζει το σύνηθες κενό εξαφανίζοντας την υστέρηση και προσφέροντας έτσι την αίσθηση μεγαλύτερου κινητήρα. Αυτό με την σειρά του έχει επιτρέψει μια σειρά αναβαθμίσεων του EcoBoost μεταξύ των οποίων η τοποθέτηση μεγαλύτερου υπερτροφοδότη ο οποίος έχει βελτιώσει την απόδοση στις πιο ψηλές στροφές προσφέροντας μια γεμάτη αίσθηση ακόμα και πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.

Η ζωντάνια του κινητήρα συνοδεύει ιδανικά το ευρύτερο δυναμικό προφίλ του Puma. Η Ford έχει καθιερωθεί ως ένας από τους ελάχιστους πλέον εκφραστές της οδηγικής πιστότητας και το Puma δεν αποτελεί εξαίρεση. Ίσως το οδηγικό κομμάτι να αποτελεί την πιο πειστική δήλωση της συγγένειας του με το Fiesta που παραμένει η κορυφαία οδηγικά πρόταση στα sueprmini. Η πρώτη επαφή με το Puma στην Μάλαγα μας κάνει να πιστεύουμε πως το νέο μοντέλο της Ford θα ορίσει τα οδηγικά δεδομένα στα B-SUV. Παρά την αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης οι αντιδράσεις έχουν σαφήνεια και ο έλεγχος είναι ακριβής ακόμα και όταν ο ρυθμός αυξηθεί. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είναι γρήγορο και σαφές ενώ η κύλιση είναι συμπαγής και πλούσια σε ποιοτικά στοιχεία και το τιμόνι είναι γρήγορο και κοφτερό δίνοντας συνεχή πληροφόρηση για την κατάσταση των εμπρός τροχών που καταφέρουν να βρίσκουν μπόλικη πρόσφυση ακόμα και σε μέτριο οδόστρωμα. Ενεργό ρόλο στο ζύγισμα του Puma παίζει όμως και ο πίσω αναβαθμισμένος ημιάκαμπτος άξονας με τα ενισχυμένα σινεμπλόκ και την ελαφρά σφικτότερη ρύθμιση από αυτόν του Fiesta, ο οποίος αντιδρά με ζωντάνια στη ρύθμιση του γκαζιού μέσα στη στροφή βοηθώντας έτσι στην βελτίωση της τροχιάς. Με λίγα λόγια το Puma είναι προικισμένο με την πιο οδηγοκεντρική διάθεση στην κατηγορία κλείνοντας το μάτι σε όσους δεν βλέπουν το αυτοκίνητο απλώς σαν μέσο μεταφοράς αλλά και ως μια δίοδο απόλαυσης.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε πως το Puma προσθέτει στην καυτή κατηγορία των B-SUV μια πρόταση που κεντρίζει το ενδιαφέρον με το οδηγικό ταπεραμέντο αλλά κερδίζει τις εντυπώσεις με τον σφαιρικά ολοκληρωμένο χαρακτήρα που συνδυάζει ποιότητα, πρακτικότητα αλλά και μπόλικη τεχνολογία. Σαφώς λοιπόν και μιλάμε για μια από τις κορυφαίες παρουσίες της κατηγορίας που έχει όλα τα προσόντα για να παίξει ρυθμιστικό ρόλο στη διαμόρφωση των ισορροπιών. Το Puma θα βρίσκεται στην ελληνική αγορά στο άμεσο προσεχές διάστημα και αρχικά θα διατίθεται μόνο στις υβριδικές εκδόσεις και μάλιστα στις πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις Titanium (από τα 20.097 ευρώ με τον 1.0L EcoBoost mHEV των 125 ίππων και 22.681 ευρώ με αυτόν των 155 ίππων) και ST Line (125 PS: 24.254 ευρώ, 155 PS: 25.793 ευρώ). Αργότερα, κοντά στο τέλος της άνοιξης η γκάμα θα εμπλουτιστεί με την συμβατική έκδοση του 1.0 EcoBoost με 100 PS και με τον 1.5L  πετρελαιοκινητήρα καθώς και με περισσότερες εξοπλιστικές εκδόσεις.

Δημοφιλή στο Protothema.gr