Menu
Live Κίνηση | Mazda CX-30 Renault Clio | Τιμές αυτοκινήτων

Δοκιμάζουμε την Giulietta 1.6 Diesel

  • NewsAuto.gr

Οι Ιταλοί όταν δημιουργούν με κέφι, δημιουργούν κάτι καλό. Είναι κρίμα που η γκάμα της Alfa Romeo περιορίζεται στις Mito, Giulietta και την – εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής και ακριβή – 4C. Τα μοντέλα της έχουν κάτι «να σου πουν» και εσύ να διηγηθείς στους φίλους σου.

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ (twitter.com/bitsi74)

Η Giulietta της δοκιμής μας έφερε τον diesel 1.6 JTDM-2, με ισχύ 105 PS, και το πλούσιο όσο και sport πακέτο Distinctive. Ακόμη και με αυτόν τον κινητήρα κάτω από το καπό, είναι ένα αυτοκίνητο-πρόκληση. Χαίρεσαι να το οδηγείς, να κάθεσαι στο sport κάθισμα, να παίρνεις το τιμόνι στα χέρια σου και απλώς να επιταχύνεις. Γυρνάς το διακόπτη DNA στο D (Dynamic) και αμέσως έχεις πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, πιο σφιχτό τιμόνι. Η Giulietta δίνει την εντύπωση ότι είναι «χτισμένη» γύρω σου.

Για το 2014 η μικρομεσαία Alfa Romeo ανανεώθηκε. Μην περιμένετε σημαντικές αλλαγές στην εμφάνιση. Το στιλ της κάθε άλλο παρά γερασμένο είναι άλλωστε. Περιορισμένες επεμβάσεις στα φώτα και επιχρωμιωμένες λεπτομέρειες στους προβολείς και τη γρίλια, εντοπίζονται στο αμάξωμα.

Στην καμπίνα των επιβατών δόθηκε προσοχή στην ηχομόνωση, στα υλικά και – κυρίως – στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το σύστημα Uconnect διατίθεται με οθόνη αφής, διαγωνίου 5 ή 6,5 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός και ο συνοδηγός χειρίζονται το ραδιόφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, συνδέοντας παράλληλα πιο εύκολα το smartphone ή μια εξωτερική πηγή ήχου.

Το στήσιμο της ανάρτησης είναι κάπως σκληρό για μέσα στην πόλη, όμως είναι αντιληπτό πως φτιάχτηκε για δρόμους με στροφές. Ο οδηγός της μπορεί να επικαλείται τα πανάκριβα διόδια για να αποφύγει την εθνική οδό, όμως το κάνει και για έναν επιπλέον λόγο. Το πλαίσιο μπορεί να «διαχειριστεί» πολύ περισσότερη ισχύ από τα 105 PS και ροπή από τα 32,5 kgm του 1.6 MultiJet. Η Giulietta έχει όμως τον τρόπο να παρουσιάζει το χαρακτήρα της, ακόμη και με τα βασικά μοτέρ.

Η πρόταση της Alfa Romeo στην κατηγορία των compact hatch δεν είναι η πιο φθηνή, ούτε η πιο οικονομική σε κατανάλωση, ούτε αυτή με τους πλουσιότερους χώρους. Είναι όμως σαγηνευτική όταν την κοιτάς, άκρως ενδιαφέρουσα όταν την οδηγείς.

Υπάρχει η ικανοποίηση όσων επισκέπτονται αραιά τα βενζινάδικα. Όσων δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. Υπάρχει όμως και η ικανοποίηση πίσω από το τιμόνι, κάθε φορά που στρίβεις, κάθε φορά που επιταχύνεις. Και αυτήν μπορούν να την προσφέρουν αυτοκίνητα όπως η Giulietta.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (1.6 JTDM-2 Distinctive)

Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 105 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 32,5 kgm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,4 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Βάρος: 1.310 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.351/1.758/1.465 mm
Χώρος αποσκευών: 350 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 102,6 ευρώ
Τιμή: 21.570 ευρώ (με έκπτωση και όφελος απόσυρσης)

Η δοκιμή έγινε με καύσιμα της Jet Oil

Δημοφιλή στο Protothema.gr