Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Scenic Energy dCi130

Ελλάδα 14:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Scenic Energy dCi130

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Scenic Energy dCi130

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το αυτοκίνητο που κάποτε επηρέασε μια ολόκληρη γενιά μοντέλων έρχεται και πάλι στο προσκήνιο. O λόγος για το Renault Scenic, καλύτερο και πιο ώριμο από ποτέ, με νέο εκπληκτικό κινητήρα που του χαρίζει ζωντάνια! του Γιάννη Ζαφειρόπουλου

Advertisement
Advertisement

Ίσως να θυμάστε ότι πριν από 16 χρόνια το Scenic ξεκίνησε μια επανάσταση! Από το 1996 και για αρκετά χρόνια όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούσαν να αντιγράψουν το Scenic, δημιουργώντας αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας (θεμιτό) ή άλλων κατηγοριών με MPV σχήμα (ανόητο). Κάποιοι το αγάπησαν, άλλοι το μίσησαν, όμως όλοι δέχονται ότι η επιρροή του στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ήταν τεράστια!

Και μετά ήρθε η ελεύθερη πτώση… Εδώ και μια 5ετία περίπου το κοινό έχει στραφεί στα πιο κομψά σπορ σχήματα  κι απομακρύνθηκε από τα πολυμορφικά “κουτιά”. Όμως και τα MPV προσαρμόστηκαν στη νέα τάση, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες του νέου Scenic…

Το ανανεωμένο Scenic Collection 2012 (αυτό είναι το πλήρες όνομά του) είναι το πιο όμορφο και πιο μοντέρνο που έχει παρουσιαστεί. Φυσικά το σχήμα του είναι και πάλι ενός όγκου, αλλιώς δεν θα ήταν MPV, όμως έχει αρκετά στοιχεία που του προσδίδουν σπορ αισθητική: ο νέος προφυλακτήρας με τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, οι χρωμιωμένες επιφάνειες, τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ κ.ά. Εντάξει, δεν θα το μπερδέψεις με το Megane coupe, όμως για οικογενειακό αυτοκίνητο μιας… βαρετής κατηγορίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά! Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο είναι ακόμη πιο φουτουριστικό. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια τεράστια TFT οθόνη, η οποία μάλιστα αλλάζει σχέδια και χρώματα με το πάτημα ενός κουμπιού! Δηλαδή μπορείς να έχεις κάθε μέρα διαφορετικό πίνακα οργάνων.

Advertisement
Advertisement

Οι πιο παραδοσιακοί θα… ξενερώσουν με την απουσία πραγματικού πίνακα, όμως οι Γάλλοι έχουν κάνει καλή δουλειά (η οθόνη είναι υψηλής ευκρίνειας, τα γραφικά ψιλο-3D, ο σχεδιασμός όμορφος), οπότε το τελικό αποτέλεσμα είναι θετικό. Παράλληλα, οι άνθρωποι της Renault τοποθέτησαν στο Scenic νέες επενδύσεις, δερμάτινο τιμόνι, λεπτομέρειες από χρώμιο κ.ά. που χαρίζουν αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό.

Όλ’ αυτά φυσικά είναι απλά το περιτύλιγμα, γιατί το βασικό προϊόν που αγοράζεις είναι ένα απίστευτα πρακτικό αυτοκίνητο. Οι χώροι για επιβάτες κι αποσκευές είναι κορυφαίοι για το μέγεθος του Scenic, τα καθίσματα, σύρονται αναδιπλώνονται, ανακλίνονται, φτιάχνουν καφέ 🙂 και οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν συνολική χωρητικότητα 86 lt! Αν το βασικό σας κριτήριο στην επιλογή αυτοκινήτου είναι η πρακτικότητα, τότε το Scenic θα πρέπει να βρίσκεται στις κορυφαίες θέσεις της λίστας σας!
[nggallery id=1005]
Κάπου εδώ θα μπορούσε να τελειώσει το κείμενο της δοκιμής ενός τυπικού Scenic. Όμως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει ένα εκπληκτικό νέο στοιχείο που έγινε η αφορμή για να γράψουμε στον τίτλο ότι η μαγεία επέστρεψε…

Τον απίστευτο, μοναδικό, ανεπανάληπτο, φτιαγμένο σε άλλο πλανήτη με εξωγήινη τεχνολογία (μας άρεσε λίγο, όπως καταλαβαίνετε…) κινητήρα energy dCi 130. Αν μας διαβάζετε τακτικά, ενδεχομένως να θυμάστε ότι με τόσο ενθουσιασμό έχουμε γράψει μόνο για ένα μηχανικό σύνολο, το 1.6 diesel του Nissan Qashqai. Ε, λοιπόν (surpise, surprise!) πρόκειται για τον ίδιο ακριβώς κινητήρα! Το ίδιο αποδοτικός, το ίδιο οικονομικός, επιταχύνει με τον ίδιο χαλαρό κι αβίαστο τρόπο τα 1500 κιλά του Scenic σαν να είναι 150 κιλά!

Advertisement

Το κινητήριο διαμάντι μάλιστα συνδυάζεται με πολύ σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο έξι σχέσεων και συμπληρώνεται από την άνετη ανάρτηση και την εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης. Αν οδηγήσεις γρήγορα σε δρόμο με στροφές θα διαπιστώσεις ότι το ψηλό αμάξωμα γέρνει λίγο περισσότερο και το τιμόνι έχει μεγαλύτερη υποβοήθηση απ’ όσο θα έπρεπε, όμως… έλεος… πρόκειται οικογενειακό αυτοκίνητο…

Η τιμή του Scenic της δοκιμής μας ακούγεται υψηλή (23.950 ευρώ), αλλά αν ρίξετε μια ματιά στη λίστα του βασικού εξοπλισμού θα διαπιστώσετε ότι τελικά δεν είναι ακριβό!
[nggallery id=1004]
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:
1.598 cc
Iσχύς:
130 PS / 4000 rpm
Ροπή: 
32,6 kgm / 1750 rpm
Μετάδοση
: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο:
Μηχανικό 6 σχ.
Τελική ταχύτητα
: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100km:
10,3 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km):
4,4 lt
Εκπομπές CO2:
114 g/km
Βάρος:
1.490 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ:
4.366/1.845/1.640 mm
Χώρος αποσκευών:
  437-522 lt
Τέλη Κυκλοφορίας:
102,6 €
Τιμή
: 23.950 €

Advertisement