Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε Seat Mii

Ελλάδα 4:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε Seat Mii

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε Seat Mii

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρώτη έκπληξη αφορά στην τιμή: το Mii ξεκινά από 7.500 ευρώ. Σε σχέση με τα ετεροθαλή αδέρφια του, VW UP και Skoda Citigo, είναι πιο όμορφο, με το S της Seat να ταιριάζει γάντι στο εμπρός μέρος. Του Τάκη Πουρναράκη

Advertisement
Advertisement

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν κόκκινο, με καλαίσθητες ζάντες και ελαστικά διαστάσεων 175/65/14 της Continental. Το εσωτερικό του, απέριττο, ποιοτικά άρτιο, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα επαρκείς και η εργονομία φιλική. Ευχάριστη έκπληξη, το βάθος του χώρου αποσκευών αλλά μικρό το άνοιγμα – πρέπει οπωσδήποτε να σηκώσεις την πίσω εταζιέρα για να φορτώσεις μια φουσκωμένη τσάντα.

Η προσπάθεια να κρατηθεί το κόστος χαμηλά είναι εμφανής σε όλα τα επίπεδα, χωρίς όμως ο χρήστης να κάνει σοβαρούς συμβιβασμούς. Παράδειγμα: στην αριστερή πόρτα δεν υπάρχει ηλεκτρικός διακόπτης για το τζάμι του συνοδηγού αλλά καθώς το αυτοκίνητο έχει μικρό πλάτος απλώνεις χέρι δεξιά και χρησιμοποιείς τον διακόπτη. Στην ανάρτηση οι λύσεις κλασικές: McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Η σωστή ρύθμιση έχει ως αποτέλεσμα ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο.

Το Mii είναι άνετο και ταυτόχρονα κρατάει χωρίς να γέρνει. Επίσης, δεν αποσταθεροποιείται ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού. Σ’ αυτό παίζει ρόλο και το ESP που είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον ολοκαίνουριο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 lt απόδοσης 75 PS (σ.σ.: υπάρχει και έκδοση 60 PS), o οποίος καλείται να αντιμετωπίσει ένα ελαφρύ αμάξωμα και τα καταφέρνει εντυπωσιακά. Σημειώστε δε πως το μικρό της Seat σε πρόσφατο crash test του ευρωπαϊκού οργανισμού πρόσκρουσης EuroNCAP έλαβε το άριστα, δηλαδή πέντε αστέρια.
[nggallery id=1393]
Οι διαδρομές μας στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στην Αττική Οδό με το Mii βιαστικές και μεγάλες. Είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την ευελιξία του, την ευστροφία του κινητήρα, την ευκολία παρκαρίσματος -καθότι χωράει παντού- αλλά και την πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η λειτουργία του κινητήρα στις μεσαίες στροφές.

Advertisement
Advertisement

Το Mii ανταποκρίνεται θετικά στα ήπια ανοίγματα του γκαζιού, επιτρέποντάς σου να κινείσαι ευχάριστα και να προσπερνάς με ασφάλεια. Στην έκδοση των 75 PS αυτή η σπιρτάδα διατηρείται και με επιβάτες. Με το γκάζι στο πάτωμα, η δύναμη δεν είναι ανάλογη ενώ ο θόρυβος σου θυμίζει πως το Mii δεν φτιάχτηκε για να δώσει μάχη με το χρονόμετρο αλλά με το οικονομόμετρο. Διανύσαμε πάνω από 100 km για να ξεκολλήσει ο δείκτης βενζίνης από την ένδειξη «full»! Με λίγη προσοχή, η κατανάλωση μπορεί να μείνει κάτω από τα 5 lt/100 km.

Η 3θυρη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας φιλοξενεί άνετα δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα, οι οποίοι δε θα δυσκολευτούν στο μπες – βγες χάρη στον πρακτικό μοχλοβραχίονα της πλάτης του καθίσματος.

Το Μii ξεκινά τη μάχη του στον ανταγωνισμό με όπλο την εξαίρετη τιμή και την καταγωγή από το γκρουπ VW. Μάλιστα, στην έκδοση των 60 PS, που τιμάται στα 7.500 ευρώ, είναι φθηνότερο από τα ετεροθαλή αδέρφια του UP και Citigo. Από κει και πέρα ο υποψήφιος αγοραστής θα δει και τα Panda, Twingο, Hyundai i10, Kia Picanto και Chevrolet Spark. Με κόστος καυσίμου στα 8-9 ευρώ/100 km, το Mii σου φτιάχνει το κέφι, ακόμη και σήμερα.
[nggallery id=1394]
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:  999 cc
Ισχύς: 75 PS/6200 rpm
Ροπή: 9.7 kgm/3000 – 4300 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 13,2 sec
Μικτή κατανάλωση (/100 km): 4,9 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 108 gr/km
Βάρος: 929 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.557/1.641/1.478 mm
Χώρος αποσκευών:  251lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 €
Τιμή: 8.043 €