Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα το ΜΙΝΙ JCW GP

Ελλάδα 17:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε στην πίστα το ΜΙΝΙ JCW GP

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα το ΜΙΝΙ JCW GP

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η απόφαση για την κατασκευή του τρίθυρου ΜΙΝΙ John Cooper Works GP σε μόλις 2.000 μονάδες είναι λογική. Με ισχύ 218 PS, 0-100 σε 6,3 sec και τελική ταχύτητα 242 km/h, πρόκειται για ό,τι πιο ακραίο έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η βρετανική εταιρεία. Δεν είναι τυχαία άλλωστε και η επίδοση των 8’23’’ στην «πράσινη κόλαση» του Νίρμπουργκρινγκ.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στη Μαγιόρκα: Κώστας Μπιτσικώκος 

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του Paceman, φθάσαμε στην πίστα Renn Arena της Μαγιόρκα, όπου μας περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη: Το διθέσιο John Cooper Works GP, για μία σύντομη δοκιμή σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Μετά τις απαραίτητες οδηγίες (να αποφύγουμε π.χ. τη διαδικασία του… drifting) βρεθήκαμε στο κάθισμα του οδηγού. Μπροστά μας – σε ρόλο πλοηγού – ένα αγωνιστικό MINI Challenge, να θέτει το ρυθμό και να προσέχει τους… άτακτους μαθητές.

Στον πρώτο αναγνωριστικό γύρο, προσπαθείς να δεχτείς όση περισσότερη πληροφορία προλαβαίνεις από το JCW GP. Από τον 1.6 turbo των 218 PS και των 26,5 kgm ροπής (28,5 με λειτουργία overboost), από το μηχανικό 6άρι κιβώτιο, από το sport τιμόνι, από τα δυνατά φρένα με τις 6πίστονες δαγκάνες, από τα ειδικά εξελιγμένα για το αυτοκίνητο ελαστικά της Kumho. Για πρώτη φορά σε ΜΙΝΙ η ανάρτηση είναι ρυθμιζόμενη και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος μπορεί να μειωθεί κατά 20 mm για χρήση σε πίστα.[nggallery id=1159]

Advertisement
Advertisement

Η γραμμή εκκίνησης – τερματισμού είναι πλέον πίσω μας και τα τέσσερα ΜΙΝΙ GP προσπαθούμε να διατηρηθούμε σε επαφή με τον πλοηγό. Το κορυφαίο μοντέλο παραγωγής της ΜΙΝΙ επιταχύνει αστραπιαία, αν και οι σύντομες ευθείες δεν του επιτρέπουν να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του. Τα σφιχτά κομμάτια όμως, με τις συνεχείς στροφές, είναι το αγαπημένο πεδίο δράσης του. Φρενάρει αποτελεσματικά έστω και την τελευταία στιγμή, τοποθετείται σωστά στη στροφή και επιταχύνει σαν κεραυνός στην έξοδό της. Για να ακολουθήσει λίγο αργότερα την ίδια διαδικασία με την ίδια επιτυχία.

Ασχολείσαι συνέχεια με το κιβώτιο, καθώς η 2η σχέση είναι εξαιρετικά κοντή, πριν όμως προλάβεις καλά-καλά να βάλεις 3η χρειάζεται να κατεβάσεις και πάλι ενόψει της επόμενης στροφής. Η ουρά αρνείται να ξεκολλήσει όσο και αν προσπαθήσεις. Στη λειτουργία GP το ESP δεν κόβει την ισχύ τον κινητήρα, απλά το υποσύστημα EDLC (Electronic Differential Lock Control) φρενάρει τον εσωτερικό τροχό στις στροφές. Έτσι περιορίζεται το φαινόμενο της υποστροφής, χωρίς να μένεις ξεκρέμαστος όταν χρειάζεσαι όλη τη διαθέσιμη ροπή.

Οι πέντε γύροι ολοκληρώθηκαν αστραπιαία και πασχίζεις να βάλεις σε μία σειρά όσα βίωσες. Σηκώνεσαι από το μπάκετ κάθισμα της Recaro και παραχωρείς τη θέση σου στον επόμενο. Αν τα ακριβά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκαλάκια, οι έντονες συγκινήσεις διαρκούν λίγο. Αυτό βέβαια δεν ισχύει για τους 2.000 τυχερούς που θα βάλουν το JCW GP στο γκαράζ τους.[nggallery id=1160]

Advertisement

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 218 PS στις 6.000 rpm
Ροπή: 26,5 kgm στις 1.750-5.750 rpm (28,5 με χρήση overboost)
Μετάδοση: Στους εμπρόσθιους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 242 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 6,3 sec
Μικτή κατανάλωση: 7,1 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 165 gr/km
Βάρος: 1.160 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.774/1.683/1.393 mm
Χώρος αποσκευών:
Τέλη κυκλοφορίας: 371,25 ευρώ
Τιμή:

Advertisement