Live Κίνηση
Περισσότερα
SUZUKI 2021

Suzuki S-Cross: Υβριδικό, τετρακίνητο και απόλυτα μοντέρνο

Ελλάδα 2:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Suzuki S-Cross: Υβριδικό, τετρακίνητο και απόλυτα μοντέρνο

SUZUKI 2021

Suzuki S-Cross: Υβριδικό, τετρακίνητο και απόλυτα μοντέρνο

SUZUKI 2021

Εκτός από την εντυπωσιακή του εμφάνιση το νέο Suzuk S-Cross εφοδιάζεται με δύο πολύ εξελιγμένα τεχνολογικά συστήματα, την υβριδική τεχνολογία και την αποκλειστικής σχεδίασης τετρακίνηση ΑllGrip, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό ως επιλογή στην κατηγορία του.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή και τις αρχικές εικόνες που δόθηκαν στην δημοσιότητα έγινε αμέσως ξεκάθαρο ότι με το νέο S-Cross η Suzuki δημιούργησε ένα πραγματικό εμπορικό hit, καθώς κατάφερε να ανταποκριθεί στα δεδομένα της εποχής, σχεδιάζοντας ένα πολύ μοντέρνο αμάξωμα το οποίο εφοδίασε με κορυφαία πρακτικότητα και μοναδικές τεχνολογικές λύσεις.

Η αρχή γίνεται από το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα το οποίο βασίζεται πάνω σε έναν πολύ σύγχρονο και αποδοτικό κινητήρα και στόχο έχει την μείωση της κατανάλωσης και μαζί των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Παράλληλα στόχος μέσα από αυτό το σύστημα είναι το αυτοκίνητο να αποκτήσει έναν απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα στην καθημερινή χρήση, όντας πιο εύχρηστο και πιο άμεσο στις εντολές του οδηγού και με πολύ πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά απόδοσης.

Advertisement
Advertisement

Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται είναι ένας BOOSTERJET των 1,4 λίτρων άμεσου ψεκασμού με τurbo. Χάρη στον υπερσυμπιεστή με ξεχωριστό intercooler, το σύστημα άμεσου ψεκασμού, την βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) και την δυνατότητα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, o κινητήρας της Suzuki είναι ιδιαίτερα αποδοτικός και με εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας.

O κινητήρας αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής, αριθμοί που επιτρέπουν στο νέο S-Cross να επιτυγχάνει κορυφαίες τιμές επιδόσεων, με το 0-100 χλμ/ώρα να γίνεται σε 9,5 δευτερόλεπτα και την τελική του ταχύτητα να φθάνει στα 196 χλμ/ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η μέση τιμή βρίσκεται στα 5,3 λτ/100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 να είναι περιορισμένες στα 120 γρ/χλμ.

Advertisement

Για να επιτευχθούν αυτά τα εξαιρετικά νούμερα, η Suzuki έχει ενσωματώσει στον κινητήρα ένα το πολύ εξελιγμένο mild υβριδικό σύστημα 48V SHVS. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα έξυπνη διάταξη η οποία είναι σχεδιασμένη για μεγιστοποίηση της οικονομίας σε καύσιμο σε διαδρομές μέσα στην πόλη ενώ παρέχει έξτρα ισχύ όταν ο οδηγός το ζητήσει (για παράδειγμα σε μία προσπέραση).

Advertisement

Το σύστημα αυτό αποτελείται από μία ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Intergrated Starter Generator) στα 48V η η οποία παρουσιάζει χαρακτηριστικά ηλεκτρικού κινητήρα, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48-12V DC/DC. Το σύστημα λειτουργεί με πολύ έξυπνο τρόπο καθώς χρησιμοποιεί την ενέργεια που ανακτάται από την επιβράδυνση έτσι ώστε να μειωθεί η κατανάλωση και να αυξηθεί η οδηγική ευχαρίστηση.

Σε κανονικές συνθήκες κίνησης το σύστημα μειώνει την κατανάλωση σε καύσιμο περιορίζοντας την ροπή του κινητήρα αντισταθμίζοντας την ενέργεια με την ηλεκτρογεννήτρια. Όταν ο οδηγός πιέσει το γκάζι και επιδιώξει πιο άμεση επιτάχυνση, η ηλεκτρογεννήτρια αναλαμβάνει να δώσει έξτρα ροπή, έτσι ώστε να ενισχυθεί η απόκριση και η άμεση επιτάχυνση του οχήματος.

Advertisement

Μία ακόμα έξυπνη λειτουργία του ήπιο υβριδικού συστήματος της Suzuki αφορά τις περιπτώσεις που το αυτοκίνητο βρίσκεται σε φάση επιβράδυνσης και ο συμπλέκτης δεν είναι εμπλεγμένος, όπου η ηλεκτρογεννήτρια βάζει τον κινητήρα στο ρελαντί, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομία σε καύσιμο. Καθώς ο κινητήρας λειτουργεί στο ρελαντί, το όχημα μπορεί να επιταχύνει εκ νέου.

Το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Suzuki συνδυάζεται με δύο κιβώτια, ένα μηχανικό 6 σχέσεων και ένα αυτόματο επίσης 6 σχέσεων. Στο πρώτο έχει γίνει σημαντική δουλειά στην βελτιστοποίηση των σχέσεων με στόχο την μεγαλύτερη δυνατή οικονομία σε καύσιμο, και παράλληλα στην πιο αθόρυβη και πολιτισμένη λειτουργία του χωρίς κραδασμούς και μηχανικούς θορύβους.

Το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει επίσης μεγάλο εύρος κάλυψης για να εξασφαλίζει κορυφαία επιτάχυνση, ακόμα και στις εκκινήσεις από στάση. Χάρη στην σωστή κλιμάκωση και το μελετημένο “άπλωμα” των σχέσεων, το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο της Suzuki δρα καταλυτικά στο να μειωθεί ακόμα περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου του νέου S-Cross.

Eκτός από την υβριδική τεχνολογία, η Suzuki έχει φροντίσει να το εφοδιάσει με ένα εξελιγμένο και ιδιαίτερα αποδοτικό σύστημα τετρακίνησης. Το σύστημα ALLGRIP SELECT είναι μία αποκλειστική τεχνολογία της Suzuki η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί με ασφάλεια και κορυφαία πρόσφυση σε κάθε είδους έδαφος.

Το σύστημα διαθέτει τέσσερις λειτουργίες, Auto, Sport, Snow και Lock, οι οποίες προσαρμόζουν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε διαφορετικές συνθήκες κίνησης και διευκολύνουν τον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα που ταιριάζει καλύτερα στις εκάστοτε συνθήκες.

Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης προσαρμόζει τη ροπή που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και αξιοποιεί το ESP, την ενέργεια του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και άλλα ενσωματωμένα συστήματα, για τη χρήση των τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης.

Εκτός από το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης το νέο S-Cross υποστηρίζει τον κορυφαίο διπλό χαρακτήρα του και με κάποια άλλα χαρακτηριστικά. Η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 18 εκατοστά, τιμή εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας, η οποία του επιτρέπει να κινηθεί σε δύσβατα εδάφη και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την κορυφαία τετρακίνηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Suzuki Vitara έγινε και πλήρως υβριδικό (+τιμές)
Αυτές είναι οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Επίσημο: Το νέο Suzuki S-Cross (+video)