Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

VW ID.3: Πώς τα πάει απέναντι στα υπόλοιπα ηλεκτρικά χάτσμπακ;

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Το ID.3 είναι το νέο ηλεκτρικό χάτσμπακ της VW και το αυτοκίνητο που μας φέρνει στην καινούργια ηλεκτρική εποχή της μάρκας. Με βάση τα στοιχεία που γνωρίζουμε σήμερα, ας δούμε πώς τα πάει απέναντι στα αντίστοιχης τιμής ηλεκτρικά χάτσμπακ.

Σύμφωνα με τη γερμανική μάρκα το νέο ID.3 είναι τόσο σημαντικό για το μέλλον της, όσο παλαιότερα ο θρυλικός Σκαραβαίος ή ακόμη και το Golf. Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα έχει τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων-μπαταριών και τιμή που θα ξεκινά από τα 29.000 ευρώ στην Ευρώπη.

Με την τιμή αυτή το ID.3 αυτόματα τίθεται αντιμέτωπο με άλλα ηλεκτρικά χάτσμπακ της αγοράς, όπως είναι το BMW i3, το Nissan LEAF, το Renault ZOE, αλλά και τα νέα Opel e-Corsa και Peugeot e-208.

Ειδικότερα, το Zoe κοστίζει στην Ευρώπη από 23.000 έως 34.000 ευρώ ανάλογα με την έκδοση μπαταρίας/ισχύος, το Corsa και το 208 από 30.000 ευρώ, το LEAF 32.000 για την έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία και 44.000 ευρώ για αυτή με τη μεγαλύτερη, ενώ το i3 κοστίζει από 38.000 ευρώ.

Στο πεδίο της απόδοσης, το ID.3 θα έρθει με τρεις εκδόσεις ισχύος, εκ των οποίων γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή ότι η δεύτερη θα έχει ισχύ 204 ίππων. Την ίδια στιγμή το ΖΟΕ έρχεται σε εκδόσεις ισχύος 92, 109 και 136 ίππων, το Corsa και το 208 έχουν ισχύ 136 ίππων, το LEAF 150 και 218 ίππους, ενώ το i3 αποδίδει 170 και 184 ίππους (έκδοση i3s).

Στη χωρητικότητα των μπαταριών-αυτονομίες (όλες οι αυτονομίες κατά WLTP), το ZOE διαθέτει με συστοιχία μπαταριών 41 και 52 kWh, που του χαρίζουν αυτονομία  300 και 390 km, το Corsa και το 208 έχουν μπαταρία 50 kWh με αυτονομία 330 και 340 km αντίστοιχα, το LEAF διάθετει μπαταρίες 40 και 62 kWh για αυτονομία 241 και 264 km, ενώ το i3 εφοδιάζεται με μπαταρίες 42 kWh για αυτονομία 310 ή 285 (i3s) km.

Το VW ID.3 από την πλευρά του θα έχει τρεις διαφορετικές χωρητικότητες μπαταρίας, με 45, 58 ή 77 kWh, που θα του χαρίσουν αυτονομία 330, 420 και 550 km αντιστοίχως.

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω, βλέπουμε ότι το νέο ID.3 –στην αρχική του έκδοση- έχει τιμή αντίστοιχη με αυτή των ZOE, Corsa και 208, όμως διατηρεί το προσόν του μεγαλύτερου αμαξώματος (τα 3 πρώτα τοποθετούνται στη μικρή κατηγορία, το ID.3 στη μικρομεσαία).

 

Η αυτονομία (330 km, πάντα στην αρχική έκδοση) είναι περισσότερη από τις αρχικές εκδόσεις των ZOE, LEAF και i3, όμως ίδια με αυτή του e-Corsa και του e-208. Επίσης, έχει και καλύτερη τελική ταχύτητα (160 km/h) έναντι 135-140 km/h στο ZOE, 145-158 km/h στο LEAF και 150-160 km/h στα i3 και i3s.

Αν βάλουμε στο παιχνίδι και την τιμή, είναι κατανοητό ότι το νέο ηλεκτρικό της VW παρότι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τα ZOE, Corsa και 208, έχει χαμηλότερη τιμή, με αντίστοιχη αυτονομία και υψηλότερη τελική ταχύτητα. Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό πόσο θα κοστίζουν οι δύο εκδόσεις με τη μεγαλύτερη μπαταρία του ID.3, και κυρίως αυτή με τα 550 km αυτονομίας που θα δώσει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να χρησιμοποιήσει με λιγότερο άγχος το αυτοκίνητο και εκτός των τειχών της πόλης.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr