Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 Mazda CX-30 | Τιμές αυτοκινήτων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Volkswagen Electric For All

  • Σπύρος Χώτος

Η Volkswagen βρίσκεται μπροστά σε μια επανάσταση ανάλογη με αυτή του θρυλικού Σκαραβαίου, η οποία θα φέρει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοντά στο ευρύ κοινό.
(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 12 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Με την καμπάνια «Electric For All» η Volkswagen προετοιμάζει το έδαφος για μια εξαιρετικά σημαντική καμπή στην Ιστορία της αυτοκίνησης. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει στη ζωή μας και δείχνουν αλληλένδετα με το μέλλον, ωστόσο ακόμα παραμένουν μια ειδική κατηγορία με υψηλό κόστος που περιορίζει σημαντικά το κοινό τους. Αυτό θα αλλάξει το 2020 με την έλευση του νέου 100% ηλεκτρικού ID., που η Volkswagen δεν διστάζει να παραλληλίσει με τα πιο σημαντικά μοντέλα της ιστορίας της, το Beetle και το Golf, καθώς θα σηματοδοτήσει τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκίνητων.

Το ID. θα είναι ένα πεντάθυρο hatchback με εκπληκτικούς χώρους, αυτονομία που θα ξεπερνά τα 330 km, δυνατότητα φόρτισης σε 30 λεπτά και κόστος που δεν θα ξεπερνά αυτό ενός πετρελαιοκίνητου Golf. Μάλιστα το ID. θα είναι το πρώτο μιας ολόκληρης οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen και δεκάδων άλλων από τις υπόλοιπες εταιρείες του γερμανικού ομίλου. Το πλάνο της προβλέπει την πώληση 150.000 αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020 με αύξηση στις 1.000.000 μονάδες μέχρι το 2025. Πίσω απ’ όλα αυτά κρύβεται μια εντελώς νέα τεχνολογία, η οποία έχει ως βάση την επίσης νέα ευέλικτη πλατφόρμα MEB, που εξελίχθηκε με γνώμονα τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης και θα χρησιμοποιείται σε όλα τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα που απελευθερώνει τις τεχνολογικές δυνατότητες, καθώς πλέον δεν θα είναι απαραίτητη η προσαρμογή στους περιορισμούς που θέτει μια πλατφόρμα φτιαγμένη για να φιλοξενήσει συμβατική τεχνολογία, όπως συμβαίνει στο e-Golf. Η πλατφόρμα MEB είναι αντίστοιχη με μια σανίδα του σκέιτμπορντ στην οποία οι μπαταρίες αποτελούν δομικό μέρος της κατασκευής και είναι τοποθετημένες σε όλη την επιφάνεια του πατώματος, προσφέροντας μια κατανομή που πλησιάζει το 50:50 εμπρός/πίσω και ταυτόχρονα πολύ χαμηλό κέντρο βάρους.

Όπως το μεταξόνιο της MEB, έτσι και η χωρητικότητα των μπαταριών θα διαφοροποιείται ανάλογα με την έκδοση και τον τύπο του μοντέλου. Πάντως, ακόμα και στη βασική έκδοση του ID. η αυτονομία θα ξεπερνά τα 330 km, ενώ με μεγαλύτερη μπαταρία θα φτάνει στα 550 km. Στην κλασική διαμόρφωση της MEB το εμπρός μέρος θα φιλοξενεί την κεντρική μονάδα ελέγχου, τον εναλλάκτη ρεύματος και το κύκλωμα ψύξης ενώ πίσω θα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας που θα κινεί τους πίσω τροχούς. Από εκεί και πέρα υπάρχει πρόβλεψη για τοποθέτηση και ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα εμπρός στα τετρακίνητα μοντέλα, όπως το ID. SUV που θα έρθει λίγο αργότερα από το ID.

Eνα από τα βασικά πλεονεκτήματα της MEB -και κατά προέκταση των μοντέλων που θα τη χρησιμοποιούν- είναι η χωροταξική διαμόρφωση. Eτσι, για παράδειγμα, το ID. θα είναι μικρότερο σε διαστάσεις από το σημερινό Golf, όμως οι χώροι για τους επιβάτες θα είναι ανάλογοι με αυτούς του Passat. Το ID. θα είναι το πρώτο της νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων του ομίλου, αλλά μέχρι το 2022 θα υπάρχουν συνολικά 27 ηλεκτρικά μοντέλα των VW, Audi, Škoda και SEAT, ενώ η παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν την ΜΕΒ αναμένεται να ξεπεράσει τις 10 εκατομμύρια μονάδες.

ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ:
Για την κατασκευή της MEB χρησιμοποιούνται κυρίως ελαφριά κράματα χάλυβα προκειμένου να διατηρηθεί χαμηλά το κόστος. Αλουμινένια θα είναι κάποια στοιχεία της ανάρτησης και του αμαξώματος. Τον βασικό ρόλο στο βάρος θα εξακολουθούν να έχουν οι μπαταρίες, με το ID. να υπολογίζεται ότι θα πλησιάζει τα 1.600 kg.

ΕΥΕΛΙΞΙΑ:
Η ΜΕΒ θα διατίθεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις μεταξονίου. Η πιο κοντή θα είναι αυτή του ID., που θα είναι λίγο μικρότερο από το σημερινό Golf, ενώ οι μεγαλύτερες προορίζονται για τα sedan, SUV και van μοντέλα της οικογένειας ID. Κοινό πλεονέκτημα θα είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες, που θα είναι ανάλογοι ενός συμβατικού αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Αυξημένη ζήτηση:
Μέχρι το 2025 η παραγωγή των ηλεκτρικών μοντέλων θα έχει ξεπεράσει τις 1.000.000 μονάδες ανά έτος. Προκειμένου να αντεπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση, η Volkswagen έχει επενδύσει σχεδόν 6 δισ. ευρώ στο ηλεκτρικό πρόγραμμα, εκ των οποίων περίπου τα μισά έχουν δοθεί για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων παραγωγής. Το εργοστάσιο στο Zwickau θα γίνει η μεγαλύτερη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, ενώ αυτά στο Braunschweig, στο Salzgitter και το Kassel θα έχουν την ευθύνη κατασκευής μπαταριών, ηλεκτρικών κινητήρων και άλλων εξαρτημάτων.

Νέο λειτουργικό:
Η Volkswagen αναπτύσσει μια εντελώς νέα ψηφιακή τεχνολογία ειδικά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Τα μοντέλα ID. θα διαθέτουν ισχυρότατες υπολογιστικές μονάδες για τον έλεγχο των ηλεκτρικών συστημάτων και την ενεργειακή διαχείριση, ενώ η επικοινωνία με τον οδηγό θα γίνεται μέσω του νέου λειτουργικού vw.OS το οποίο θα έχει δυνατότητα αυτόματης, over-the-air, αναβάθμισης του λογισμικού. Φυσικά όλη η ενσωματωμένη τεχνολογία θα είναι προετοιμασμένη για την υποστήριξη νέων συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Γρήγορη φόρτιση:
Η Volkswagen έχει εξελίξει οικιακούς φορτιστές 11 kW οι οποίοι μαζί με την εγκατάσταση θα κοστίζουν 300 ευρώ. Μελλοντικά θα παρουσιάσει και φορτιστές 22 kW με δυνατότητα απορρόφησης, αλλά και παροχής ρεύματος στο ηλεκτρικό δίκτυο. Επιπλέον, θα εγκαταστήσει σημεία φόρτισης με ισχύ έως 150 kW σε όλο το δίκτυο των 4.000 επίσημων αντιπροσώπων που έχει στην Ευρώπη. Ο όμιλος VW είναι μέλος της κοινοπραξίας ΙΟΝΙΤΥ, στην οποία συμμετέχουν επίσης οι BMW, Daimler και Ford Europe με στόχο την ανάπτυξη ενός οργανωμένου δικτύου ταχυφορτιστών σε όλο το μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων ανά 70 km. Το σχέδιο της IONITY προβλέπει τη δημιουργία 400 σταθμών με συνολικά 2.400 φορτιστές έως το 2020 και ήδη έχουν οριστικοποιηθεί οι συμφωνίες με όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, πλην, δυστυχώς, της Ελλάδας και της Πορτογαλίας.

Ευέλικτες μπαταρίες:
Η κατασκευή των μπαταριών ιόντων – λιθίου των ηλεκτρικών μοντέλων θα γίνεται από την ίδια τη Volkswagen, κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο του Braunschweig. Η εταιρεία έχει εξελίξει έναν ενισχυμένο βασικό σκελετό από αλουμίνιο ο οποίος θα είναι όμοιος για όλες τις μπαταρίες και θα ενσωματώνεται στην πλατφόρμα MEB. Ο σκελετός είναι διαιρεμένος σε τμήματα, σε καθένα από τα οποία τοποθετείται και ένας συγκεκριμένος αριθμός στοιχείων. Ανάλογα με τον αριθμό των τμημάτων που θα αξιοποιούνται θα προκύπτει και η χωρητικότητα της μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση, η VW τονίζει ότι ακόμα και για τα οχήματα με τη μικρότερη μπαταρία η αυτονομία θα φτάνει στα 330 km και σε αυτά με μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας θα ξεπερνά τα 550 km, σύμφωνα πάντα με τον κύκλο WLTP. Επιπλέον, οι νέες μπαταρίες έχουν προδιαγραφές για φόρτιση από πηγές έως 125 kW που τις καθιστά απόλυτα συμβατές με μελλοντικά συστήματα ταχυφόρτισης. Η VW θα δίνει επταετή εγγύηση διατήρησης της λειτουργικής χωρητικότητας τουλάχιστον στο 70% της αρχικής τιμής. Για τις γερασμένες μπαταρίες θα υπάρχουν τρεις εναλλακτικές: η πρώτη θα είναι η συνολική αντικατάστασή τους, η δεύτερη η αντικατάσταση ορισμένων κατεστραμμένων στοιχείων και εξαρτημάτων με δυσλειτουργία, ενώ στην τρίτη επιλογή θα χρησιμοποιούνται ως σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, μετά το 2025 υπολογίζεται ότι οι μπαταρίες που θα αποσύρονται οριστικά θα μπορούν να ανακυκλωθούν σε ποσοστό 97%.

Δημοφιλή στο Protothema.gr