Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ταξιδεύοντας για την F1 στο «Στολίδι του Κόλπου»

  • Αποστολή Μπαχρέιν: Πάνος Σεϊτανίδης (Instagram.com/SeitanF1)

Η Formula 1 έκλεισε 15 χρόνια στο Βασίλειο του Μπαχρέιν και το NewsAuto σας παρουσιάζει γιατί το μικρό νησί του Περσικού Κόλπου αποτελεί έναν προορισμό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Όταν το 2004 έμπαινε στο καλεντάρι ο αγώνας του Σακχίρ, η Formula 1 αποκτούσε για πρώτη φορά δίοδο στη Μέση Ανατολή. Την ίδια όμως ώρα και το Μπαχρέιν γινόταν παγκοσμίως γνωστό μέσω της τεράστιας προβολής της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μία σχέση αμφίδρομων κερδών, που διατηρείται επί 15 ολόκληρα χρόνια!

Ήταν η τρίτη φορά που πήραμε ένα από τα αεροπλάνα της Gulf Air που συνδέουν την Αθήνα με την Μανάμα, με την προηγούμενη να είναι το μακρινό πια 2008.

Τότε, στα πρώτα χρόνια ραγδαίας εξέλιξης, η πρωτεύουσα ήταν εντελώς διαφορετική. To Bahrain World Trade Center των δίδυμων πύργων δεν είχε καλά-καλά υψωθεί ακόμα στα 240 του μέτρα και άλλοι ουρανοξύστες δεν υπήρχαν. Ωστόσο ήδη οι ταμπέλες στους δρόμους ήταν και στα αγγλικά ενώ στη μοναχική διαδρομή με το αυτοκίνητο προς την πίστα που είναι περίπου 40 λεπτά μακριά, ο μοναδικός αγγλόφωνος σταθμός στα FM ήταν μίας αμερικανικής βάσης από… κάπου εκεί στον Κόλπο.

Από τότε διαφοροποιήθηκαν αρκετά πράγματα. Το Μπαχρέιν που το όνομά του σημαίνει «Δύο Θάλασσες», μπορεί να μην είναι τόσο τουριστικό όσο το Ντουμπάι αλλά έχει αρχίσει να το μιμείται σε όψη. Συνεχώς ορθώνονται νέοι ουρανοξύστες, ειδικά στο Financial Harbour, που διαγωνίζονται μεταξύ τους σε μέγεθος και πρωτοτυπία σχήματος. Όλοι πια μιλούν αγγλικά, η ποπ μουσική έχει την τιμητική της στα ερετζιανά αλλά όλη αυτή η ‘δυτικοποίηση’ δεν έχει ακόμα κανιβαλίσει την τοπική κουλτούρα και τις παραδόσεις των ντόπιων.

Υπάρχουν τα τεράστια εμπορικά κέντρα που αποτελούν οάσεις δροσιάς στο καυτό καλοκαίρι, διατηρείται όμως ανέγγιχτη η ‘Manama Souq’ – η τοπική αγορά που μπορείς να χαθείς στα δαιδαλώδη σοκάκια, να μυρίσεις αρώματα και να χαϊδέψεις υφάσματα. Κινείσαι στα σοκάκια χωρίς να νιώθεις φόβο, εξερευνώντας με αρωγό το βραδινό αεράκι αυτόν τον άγνωστο για πολλούς τόπο.

Κι αν θέλεις να πάρεις μία καθαρή γεύση αραβικού τόπου, μπορείς να βγεις από την πρωτεύουσα και να αρχίσεις την περιπλάνηση. Οι αποστάσεις είναι μικρές και από την τουριστική ατραξιόν της βόλτας με καμήλες, μπορείς να κάνεις ένα ταξίδι στο χρόνο με τα απομεινάρια του πολιτισμού Ντιλμούν, ένα από τα αρχαιότερα βασίλεια στον κόσμο που σύμφωνα με τους Σουμέριους αποτελούσε ‘Κατοικία των Αθανάτων’. Ή να επισκεφτείς το περίφημο ‘Δέντρο της Ζωής’ που έχει φυτρώσει καταμεσής της ερήμου και στέκει ζωντανό εδώ και 400 χρόνια.

Τουλάχιστον τις ημέρες του Grand Prix υπάρχει έντονη αστυνόμευση – δύο φορές πέσαμε σε μπλόκα στο δρόμο που περνούσες είτε με ένα νεύμα είτε έχοντας πρώτα δείξει διαβατήρια, ταυτότητες, δίπλωμα και πόθεν έσχες.

Περιέργως, δεν είδαμε ανάλογη ευαισθησία σε ότι αφορούσε στην κίνηση στους δρόμους όπου οι επικίνδυνοι ελιγμοί, χωρίς φλας και ενίοτε δίχως αύριο, ήταν συχνό φαινόμενο. Ισχύουν πάντως αυστηρά όρια ταχύτητας, μάλιστα τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα βαρούν… καμπανάκι αν πιάσεις τα 120 που θεωρητικά είναι το ανώτατο όριο ταχύτητας.

Όσο για το κόστος των καυσίμων, είναι όσο χαμηλά φαντάζεστε. Σταματώ να γεμίσω το ρεζερβουάρ, έχω 20 δηνάρια, ποσό που ισοδυναμεί με 44 ευρώ. «Είναι πάρα πολλά», λέει ο πρόθυμος να με εξυπηρετήσει κύριος. «Εντάξει, 15», απαντώ αλλά με κινήσεις καθιστά σαφές πως πάλι δεν χωράει με τίποτα. Ούτε τα 10, ούτε καν τα 5! Έδωσα 4.5 δηνάρια, δηλαδή 10 ευρώ, για να γεμίσω το σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ! Όχι κι άσχημα…

Συνολικά περίπου 4 εκατομμύρια τουριστών επισκέπτονται κάθε χρόνο το ‘Στολίδι του Κόλπου’ που προέβλεψε νωρίς πως κάποια στιγμή το πετρέλαιο θα τελειώσει, με αποτέλεσμα να στραφεί στον Τουρισμό και τα Χρηματοοικονομικά.

Κάπου ανάμεσα βρίσκεται και η Formula 1, που αποτελεί τουριστική ατραξιόν αλλά και έναν κόσμο βουτηγμένο στη χλιδή. Ιδανικό συνδυασμό ώστε ο αγώνας αυτός να παραμείνει στο καλεντάρι για άλλα 15 χρόνια!

Δημοφιλή στο Protothema.gr