Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα χειρότερα οχήματα που οδήγησε ποτέ ο James Bond

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Γιορτάζουμε την προβολή της τελευταίας ταινίας του 007 «No Time To Die» και ρίχνουμε μια ματιά στα πιο αδύναμα οχήματα που πήρε στα χέρια του.

Τα αυτοκίνητα ήταν και παραμένουν συμπρωταγωνιστές σε κάθε ταινία του James Bond.

Ο Βρετανός… μυστικός πράκτορας οδήγησε μερικά εικονικά μοντέλα, προσπαθώντας να σώσει τον κόσμο όπως η Aston Martin DB5 και η Lotus Esprit. Έχει επίσης οδηγήσει όμως και απλά ή και άχρηστα οχήματα, τυχαία ή για εμπορικούς λόγους, ας ρίξουμε μια ματιά σε κάποια παραδείγματα:

Citroen 2CV (For Your Eyes Only Για τα μάτια σου μόνο 1981)

Εδώ υπάρχει ένσταση καθώς όποιος έχει οδηγήσει 2CV θα γνωρίζει ότι είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που οδήγησε ποτέ ο Bond. Παρά το θεαματικό κυνηγητό στην ταινία, μπορούμε να καταλάβουμε ότι δεν είναι το ιδανικό αυτοκίνητο απόδρασης.

Sunbeam Alpine (Dr No Τζέιμς Μποντ, πράκτωρ 007 εναντίον Δόκτορ Νο 1962)

Στο πρώτο βιβλίο ο Μποντ οδήγησε μια υπερτροφοδοτούμενη Bentley του 1933. Στην πρώτη ταινία; Ένα Sunbeam Alpine. Δεν είναι κακό αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση, αλλά στην πρώτη ταινία θα θέλαμε κάτι περισσότερο εντυπωσιακό όπως μία Jaguar E Type.

BMW 750iL (Tomorrow Never Dies Το αύριο ποτέ δεν πεθαίνει 1997)

Κακή επιλογή από την αρχή καθώς: Στη βασική σκηνή, ο 007 δεν είναι καν στο κάθισμα του οδηγού. Αν και είναι αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής είναι ακριβό και ιδιαίτερο. Είναι όμως ο έλεγχός του από απόσταση με χειριστήριο, βάζει ένα φράγμα μεταξύ ανθρώπου και μηχανής που εκφράζει καινοτομία, αλλά σκοτώνει την αίσθηση της δράσης.

Ford Mondeo (Casino Royale, 2006)

Είναι τόσο απλοϊκό ακόμη και για ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. Φανταστήκαμε την συζήτηση στο γραφείο της Avis στις Μπαχάμες: «Μια Aston Martin μπορώ να νοικιάσω; Όχι αλλά μπορείτε να έχετε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο από την εταιρεία η οποία στην πραγματικότητα κατέχει την Aston Martin

Renault 11  TXE (A View To A Kill, Επιχείρηση Κινούμενος Στόχος 1985)

Ένα αυτοκίνητο τόσο κοινό στην παραγωγή, κάτι για το οποίο το τιμώρησαν με καταστροφή στην ταινία. Oδηγός του ο stunt man Remy Julienne, που έδωσε ρεσιτάλ στους δρόμους γύρω από τον πύργο του Άιφελ.

AMC Hornet (The Man With The Golden Gun, Ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι 1974)

Ακόμα κι αν είχε τον μεγαλύτερο, κινητήρα που ήταν διαθέσιμος στην γκάμα (V8 5000 κ.εκ.) είχε λιγότερη ισχύ (175 ίππους) από ένα Ford Fiesta ST 1600 κ.εκ. σήμερα. Το κόλπο στη γέφυρα ήταν πολύ καλό, ειδικά όταν μάθαμε ότι έγινε χωρίς animation και σε μία μόνο λήψη.

Leyland Sherpa van (The spy who loved me Ο κατάσκοπος που με αγάπησε 1977)

Είναι πιθανό να μην είμαι αντικειμενικός αφού η επαφή μου με αυτό το van ήταν στο νηπιαγωγείο (ως σχολικό) στη δεκαετία του 1970 (αλήθεια γιατί δεν είχαν ένα Transit). Το συγκεκριμένο πέθανε στην έρημο, το καλύτερο μέρος για αυτό.

Aston Martin Vanquish (Die Another Day, Πέθανε μια άλλη μέρα 2002)

Το αυτοκίνητο αυτό θα μπορούσε να μην ήταν στην πρώτη δεκάδα μέχρι που οι παραγωγοί αποφάσισαν ότι θα μπορούσε να γίνει αόρατο. Έτσι η Aston Martin «Vanish» πέρασε από τον θαυμασμό στον χλευασμό.

Lunar Buggy (Diamonds Are Forever, Τα Διαμάντια είναι Παντοτινά 1971)

Στην αρχή έδειχνε ωραίο αλλά όταν το προσέξετε δείχνει αστείο. Μάλιστα μας δίνει και την αίσθηση, πως κάπως έτσι πιθανόν η NASA να… σκηνοθέτησε την προσσελήνωση.

BMW Z3 (Goldeneye, Επιχείρηση χρυσά μάτια 1995)

Η τοποθέτηση προϊόντων είναι συνηθισμένη πρακτική για τις ταινίες του 007, αλλά η επιλογή αυτού του roadster ήταν απλώς κυνική. Υπάρχουν πολλά χειρότερα αυτοκίνητα σε αυτήν τη λίστα, αλλά δεν μπήκαν σε αυτή την τυχαία. Δεν είναι περίεργο που χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα στην ταινία.

Τα καλύτερα των κακών

Δεν είναι μόνο ο Bond, που πρέπει να οδηγεί cool σχεδόν απρόσητα οχήματα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την Rolls-Royce Phantom III του Goldfinger , τη Mercedes-Benz 600 του Blofeld, την Maserati 425i Biturbo του Sanchez στο License to Kill ή την απίθανη Ferrari F355 της Xenia Onatopp στο Goldeneye;

Αυτό που ξεχωρίσαμε όμως είναι η Jaguar C-X75 στο Specter του 2015. Το καλύτερο από όλα είναι ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες του πρωτότυπου αυτοκινήτου, αντικαταστάθηκαν από ένα μοτέρ Jaguar V8 5,0 λίτρων που βρίσκεται σε ένα πλαίσιο σχεδιασμένο σύμφωνα με τις αρχές των World Rally Car. Ναι ήθελα να ήμουν ο κασκαντέρ που έπρεπε να περάσει μερικές εβδομάδες στα γυρίσματα με αυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto