Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα Audi RS κλείνουν 25 χρόνια ζωής

Ελλάδα 20:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα Audi RS κλείνουν 25 χρόνια ζωής

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα Audi RS κλείνουν 25 χρόνια ζωής

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πέρασαν κιόλας 25 χρόνια από τότε που η Audi παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό ένα μοντέλο της σειράς RS. Σήμερα το concept της καθημερινής χρηστικότητας που συνδυάζεται με εκρηκτική απόδοση, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.

Advertisement
Advertisement

 

Με το RS 2 Avant που παρουσιάστηκε από την γερμανική εταιρία το 1994, η Audi ξεκίνησε μια ιστορία επιτυχίας που συνεχίζεται μέχρι και τις μέρες μας. Σήμερα τα RS βρίσκονται στην κορυφή της εκάστοτε σειράς μοντέλων της Audi. Όπως και τότε έτσι και σήμερα, οι εκδόσεις RS προσπαθούν και συνδυάζουν με επιτυχία αυτό που είναι τεχνικά εφικτό, αναφορικά με την συνολικά προσφερόμενη απόδοση και ευχαρίστηση του οδηγού, χωρίς όμως να θυσιάζουν την καθημερινή χρηστικότητα. Στοιχεία που συνδέουν όλα τα RS, από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο, παραμένουν το εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης, οι προηγμένοι και πανίσχυροι κινητήρες και φυσικά η αποκλειστικότητα που προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους. Ας περιπλανηθούμε λίγο σε αυτή την μοναδική ιστορία RS που μας συντροφεύει τα τελευταία 25 χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Τα έξι RS που ξεχωρίζουν

Στα 25 χρόνια που το σήμα RS κοσμεί τις ειδικές εκδόσεις των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρίας έχουν παρουσιαστεί συνολικά 25 μοντέλα! Ανάμεσα σε αυτά υπάρχουν έξι που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν ίσως ως οι προτάσεις που αντιπροσωπεύουν με τον καλύτερο τρόπο την Renn Sport φιλοσοφία. Ας τα θυμηθούμε ξανά, αξίζει.

1994- Audi RS 2 Avant

Advertisement

Audi RS
Το θρυλικό RS 2 Avant αποτελεί το πρώτο χρυσό κεφάλαιο στην ιστορία των RS, ένα μοντέλο που έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στην Audi και συνδύασε για πρώτη φορά την δυναμική αισθητική, με την πρακτικότητα και τις επιδόσεις υπό το διάσημο πλέον λογότυπο. Με αυτό το αυτοκίνητο η Audi δημιούργησε μια νέα κατηγορία: έβγαλε από την πρακτική αφάνεια τα station wagons και τους έδωσε την δική τους υποκατηγορία επιδόσεων, μια κατηγορία που οι Γερμανοί έχουν το πάνω χέρι μέχρι και σήμερα.

Το RS 2 Avant έφερε εν σειρά 5κύλινδρο, 20βάλβιδο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα με απόδοση 315 ίππων και την ισχύ να περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος της εταιρίας που είχε εξελιχθεί στους αγώνες. Κάτω από το καπό του RS 2 Avant το εν λόγω μηχανικό σύνολο βρέθηκε στην πιο εξελιγμένη του μορφή, ενώ το “άγγιγμα” της Porsche σε μοτέρ, αναρτήσεις, φρένα και ζάντες (από την 911 εκείνης της εποχής τα τελευταία δύο) του έδωσε cult status αλλά και συλλεκτική αξία από την πρώτη ημέρα της παραγωγής του μέχρι και σήμερα. Να σημειωθεί πως το RS 2 Avant το κατασκεύαζε η Porsche στο Zuffenhausen.

Advertisement

1999 – Audi RS 4 Avant


Πέντε χρόνια μετά το RS 2, ήταν η σειρά του RS4 Avant, για να επαναπροσδιορίσει τα δεδομένα στην συνολική απόδοση που μπορεί να προσφέρει ένα μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας. Το νέο εντυπωσιακό station wagon της Audi, βασιζόταν στην έκδοση S4 με τι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται κάτω από το καπό. Το τμήμα quattro GmbH, όπως ονομαζόταν τότε η Audi Sport, εξέλιξε περαιτέρω τον V6 των 2,7 λίτρων σε συνεργασία με την Cosworth, βελτιώνοντας την κεφαλή του 30βάλβιδου κινητήρα με τα δύο turbo, με αλλαγές στην εισαγωγή και την εξαγωγή. Νέα και μεγαλύτερα ήταν και τα turbo με αυξημένη πίεση έναντι του S4. Αποτέλεσμα η ισχύς να εκτοξευτεί από τους 265 στους 380 ίππους.

2005 – Νέο Audi RS 4

Advertisement


Το 2005 ήταν και η χρονιά που η Audi παρουσίασε το νέο RS4, το οποίο έφερε αρκετές καινοτομίες από τον χώρο των αγώνων, με στόχο, όπως πάντα την καταιγιστική απόδοση στο δρόμο. Στα highlights του μοντέλου άνηκε φυσικά ο προηγμένος και πανίσχυρος ατμοσφαιρικός V8 των 4,2 λίτρων με το σύστημα άμεσου ψεκασμού που μπορούσε να στροφάρει έως και τις 8.250 σ.α.λ. Αργότερα χρησιμοποιήθηκε και στην πρώτη γενιά του R8. Το νέο τότε RS 4 έφερε την τελευταία γενιά του συστήματος 4κίνησης της Audi αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που είχαν κάνει για πρώτη φορά την εμφάνισή τους το 2002, στο RS 6. Για την διασκέδαση του οδηγού φρόντιζε η κατανομή 40:60 της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων, ενώ το RS 4 Cabriolet παραμένει μέχρι σήμερα μοναδικό μεταξύ των μοντέλων RS.

2008 – Audi RS 6 Avant


Το 2008 η Audi παρουσίασε το RS 6 Avant και ανέβασε ακόμη περισσότερο τον πήχη στην κατηγορία. Αυτό ήταν το ισχυρότερο μοντέλο ευρείας παραγωγής που είχαν παρουσιάσει οι Γερμανοί μέχρι τότε με επιδόσεις που μπορούσαν να συγκριθούν άνετα με τα υπεραυτοκίνητα της εποχής. Υπεύθυνος για αυτές ήταν ο πεντάλιτρος V10 άμεσου ψεκασμού με το ξηρό κάρτερ (όπως και στους αγώνες αλλά και στο νέο R8) που απέδιδε με την βοήθεια δύο turbo 580 ίππους και πάνω από 65 κιλά ροπής!

2009 – Audi TT RS

Audi RS
Μέχρι το 2009 τα RS που είχαν παρουσιαστεί ήταν σεντάν και station (εκτός του RS 4 Cabriolet του 2006), αλλά τότε όλα αλλάζουν: «Χρειάστηκε χρόνος για να αποφασιστεί η εξέλιξη του ΤΤ RS, όμως εκ των υστέρων είναι προφανές ότι έπρεπε να γίνει. Ο συνδυασμός του 5κύλιδρου κινητήρα με το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο είναι κατά τη γνώμη μου εξαιρετικός. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μοντέλα που κατασκευάσαμε ποτέ. Είχε μόνο 350 PS, αλλά ολόκληρο το concept ήταν φανταστικό. Το TT RS σε κάνει να νιώθεις πολύ γρήγορος ακόμα και αν είσαι μέτριος οδηγός».

2011 – Audi RS 3 Sportback

Audi RS
Στις αρχές της δεκαετίας η Audi έφερε την φιλοσοφία RS στα μοντέλα compact διαστάσεων με το RS 3 Sportback, ενώ το 2013 το RS Q3, αποτέλεσε το πρώτο compact SUV με απόδοση κάτι παραπάνω από δυναμική. Ο 5κύλινδρος κινητήρας των 2,5 λίτρων του RS 3 απέδιδε 340 ίππους (310 αρχικά) και ήταν ιδιαίτερα μαζεμένος σε διαστάσεις με το μήκος του να μην ξεπερνά τα 50 εκατοστά. Στο RS Q3 του 2016 έφτασε μάλιστα μέχρι και τους 367 ίππους.

Με μια ματιά: Τα 25 μοντέλα RS, μέχρι σήμερα

1994- RS 2 Avant: εν σειρά 5κύλινδρος, 2,2 λίτρα, 315 ίπποι
2000- RS 4 Avant: V6 biturbo, 2,7 λίτρα, 380 ίπποι
2002- RS 6 Sedan/Avant: V8 biturbo, 4,2 λίτρα, 450 ίπποι (2004 ειδική έκδοση, 480 ίπποι, 999 αυτοκίνητα)
2005- RS 4 Sedan, Avant (2006), Cabriolet (2006): V8, 4,2 λίτρα, 420 ίπποι
2008- RS 6 Sedan/Avant: V10 biturbo, πέντε λίτρα, 580 ίπποι (2010, τελική 303 χλμ./ώρα)
2009- TT RS Coupé/Roadster: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 340 ίπποι (2012, 360 ίπποι)
2010- RS 5 Coupé/Cabriolet (2012): V8, 4,2 λίτρα, 450 ίπποι
2011- RS 3 Sportback: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 340 ίπποι
2012- RS 4 Avant: V8, 4,2 λίτρα, 450 ίπποι
2013- RS Q3: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 310 ίπποι, (2014, 340 ίπποι), (2016, 367 ίπποι)
2013- RS 6 Avant: V8 biturbo, τέσσερα λίτρα, 560 ίπποι (2015, 605 ίπποι)
2013- RS 7 Sportback: V8 biturbo, τέσσερα λίτρα, 560 ίπποι (2015, 605 ίπποι)
2015- RS 3 Sportback: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 367 ίπποι
2016- TT RS Coupé/Roadster: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 400 ίπποι
2017- RS 3 Sedan: εν σειρά 5κύλινδρος 2,5 λίτρα, 400 ίπποι
2017- RS 5 Coupé: V6 biturbo, 2,9 λίτρα, 450 ίπποι
2017- RS 4 Avant: V6 biturbo, 2,9 λίτρα, 450 ίπποι
2018- RS 5 Sportback: V6 biturbo, 2,9 λίτρα, 450 ίπποι

Η 5κύλινδρη turbo ιστορία των RS

Η εμβληματική σειρά των μοντέλων της Audi Sport έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με ένα συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο και αυτό δεν είναι άλλο από τον εν σειρά 5κύλινδρο, τον οποίο οι Γερμανοί χρησιμοποιούσαν και στους αγώνες ράλυ την 10ετία του ’80.ω Το πρώτο μοντέλο της σειράς, το RS 2 χρησιμοποιούσε επίσης 5κύλινδρο μοτέρ, με την αρχιτεκτονική να κάνει ξανά την εμφάνισή της το 2009, στο TT RS, δύο χρόνια μετά στο RS 3 Sportback και έπειτα, το 2013, στο RS Q3.

Σήμερα ο προηγμένος TFSI των 2,5 λίτρων είναι παρών στο TT RS αλλά και στο RS 3. Το εν λόγω μοτέρ, που συνδυάζει τις μαζεμένες διαστάσεις με την υψηλή απόδοση και αξιοπιστία, βρίσκεται σήμερα στην καλύτερη και πιο εξελιγμένη μορφή του, έχοντας χάσει παράλληλα 26 ολόκληρα κιλά έναν της προηγούμενης γενιάς του. Χάρη στις επιπλέον τεχνολογίες της Audi που μειώνουν τις τριβές παρουσιάζεται παράλληλα πιο εύστροφος, ισχυρότερος και πιο οικονομικός από ποτέ, ενώ το ίδιο ισχύει και για τα επίπεδα αξιοπιστίας του.

Τα υπάρχοντα RS μοντέλα στην γκάμα της Audi

H Audi διαθέτει αυτή τη στιγμή πετά συνολικά RS μοντέλα στην γκάμα της που καλύπτουν με την παρουσία τους ένα μεγάλο μέρος του κοινού των τεσσάρων τροχών, το οποίο αποζητά, premium ποιότητα κατασκευής και design και φυσικά τις υψηλές επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει ένα RS. Τα υπάρχοντα μοντέλα έχουν ως εξής:

-TT RS Coupé and Roadster
-RS 3 Sportback and Sedan
-RS 4 Avant
-RS 5 Coupé
-RS 5 Sportback

Neckarsulm: Εκεί που ζουν τα RS

Το εργοστάσιο στο Neckarsulm αποτελεί και την έδρα της Audi Sport GmbH (πρώην quattro GmbH) από το 1983. Στο εν λόγω εργοστάσιο εργάζονται σχεδόν 17.000 υπάλληλοι και παράγονται ετησίως περισσότερα από 186.000 αυτοκίνητα: κάθε 88 sec ένα νέο αντίτυπο βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής.

Για τους φίλους της οικογένειας RS η Audi πραγματοποιεί σχετική έκθεση στην έδρα της από τον Ιούλιο για τα 25 χρόνια της σειράς. Στην έκθεση πέρα από τα μοντέλα RS οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρίας δίνουν την ευκαιρία στο κοινό να δει από κοντά και 14 σπανιότατα μοντέλα, μεταξύ των οποίων την αγωνιστική έκδοση του TT RS, το αγωνιστικό RS 5 που συμμετείχε στο DTM το 2013 αλλά και ένα πρωτότυπο RS 8 που δεν είδε ποτέ το φως της παραγωγής.