Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτό είναι το ατελιέ του Pagani!

Ελλάδα 15:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Αυτό είναι το ατελιέ του Pagani!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αυτό είναι το ατελιέ του Pagani!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο ονείρων του Horacio Pagani και μπήκαμε στη νέα “γραμμή παραγωγής” της Huayra. Πότε θα την οδηγήσουμε; Τα Pagani δημιουργούνται – και όχι απλά κατασκευάζονται – σε ένα διακριτικό ατελιέ – όπως το αποκαλεί ο ίδιος ο Pagani – στη βιομηχανική περιοχή του Cesario sul Panaro, μία μικρή πόλη πάνω στη Via Emilia, ανάμεσα στη Modena και την Bologna.

Advertisement
Advertisement

ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΑΚΗΣ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗΣ

Αν περάσεις απ’ έξω πιθανόν να μην καταλάβεις τι κρύβεται εκεί μέσα. Το γυάλινο κτίριο με τη μικρή αυλή δεν διαφέρει από μία ανώνυμη βιοτεχνία ρούχων ή επίπλων. Κι όμως, μερικά από τα πιο εξωτικά supercar του κόσμου φτιάχνονται εδώ. Στο showroom μας υποδέχεται μία Zonda με κόκκινα δέρματα. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται μία μίνι μοτοσυκλέτα και ένα μονοθέσιο F2 που είχε σχεδιάσει ο Pagani στα νιάτα του, δύο βιτρίνες με είδη ρουχισμού και μινιατούρες Pagani, ένα πιάνο κι ένα χειροποίητο τζουκ μποξ, το οποίο είχε φτιάξει ο Αργεντινός για το σαλόνι του Μιλάνου του 2009, όπου είχε παρουσιάσει την Zonda R.

Το προσωπικό γούστο του Horacio κυριαρχεί, λες και βρίσκεσαι στο καθιστικό του. Όμως ο χώρος είναι εν μέρει ανοιχτός σε μικρές ομάδες επισκεπτών. Με μία κράτηση λίγες μέρες πριν στο www.pagani.com, μπορείτε να μπείτε εδώ μέσα με κόστος 24 ευρώ το άτομο. Κι αν είστε τυχεροί, μπορεί να συναντήσετε τον ίδιο το δημιουργό των πιο εξωτικών, ακριβών και χειροποίητων ιταλικών supercar!

Advertisement
Advertisement

[nggallery id=3092]

Τη μέρα που επισκέφτηκα το ατελιέ ο Pagani έλειπε. Με υποδέχτηκε ο Luca Venturi, ένας νέος άνθρωπος από τη Βερόνα που έχει αναλάβει τις δημόσιες σχέσεις της εταιρίας εδώ και τρία χρόνια. Οι οποίες δεν είναι και τόσο δημόσιες, μια και ο κάθε πελάτης θεωρείται φίλος της εταιρίας. O Luca δεν κρύβει την υπερηφάνεια του που δουλεύει εδώ – ποιος δεν θα ήθελε να κάνει αυτή τη δουλειά. Αφού με έμπασε στο διπλανό ατελιέ όπου φτιάχνονται τα τμήματα από ανθρακονήματα και μου έδωσε πράσινο φως να φωτογραφήσω παντού, στη συνέχεια με οδήγησε σε μία νέα μονάδα δύο τετράγωνα μακριά, εκεί όπου συναρμολογείται η Huayra.

«O Pagani είναι ένας άνθρωπος που έχει αφιερωθεί σ’ αυτό που κάνει και η σχέση μαζί του είναι εθιστική με τη δημιουργικότητα και το πάθος που τον διακρίνει», μου λέει ο Luca. «Σε εμπνέει να δουλεύεις μαζί του». Ο PR, τον οποίο οποιοσδήποτε δημοσιογράφος στον κόσμο ευχαρίστως θα χρημάτιζε με έναν ολόκληρο μισθό για μία δοκιμή της Huayra (του το πρότεινα, αλήθεια!), είχε συντάξει μία διατριβή για την Pagani όταν ήταν τελειόφοιτος σε σχολή Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας. Όταν την έστειλε στον Pagani εκείνος τον κάλεσε για να τον προσλάβει στη δουλειά. «Ξεκίνησα από χαμηλά», λέει ο Luca, «βγάζοντας φωτοτυπίες και κάνοντας δουλειές του ποδαριού».

Advertisement

Αντίστοιχα και ο Pagani ο ίδιος είχε σχεδιάσει τα πάντα από μηχανές μέχρι αγωνιστικά και από διακόσμηση μπαρ μέχρι τροχόσπιτα στην Αργεντινή, πριν μετακομίσει στην Ιταλία το 1983 για να γίνει αυτό που έγινε, ένας Leonardo da Vinci του αυτοκινήτου. Ο Pagani επέλεξε τότε να εγκατασταθεί στην Via Emilia με τη λογική να βρίσκεται κοντά στους Ιταλούς κατασκευαστές, όπως η Lamborghini, για την οποία εργάστηκε για μία δεκαετία.

[nggallery id=3093]

Advertisement

Ο Pagani ήταν αυτός που εισήγαγε τα ανθρακονήματα στα ιταλικά supercar. Αρχικά ήταν στην ομάδα σχεδιασμού του τετρακίνητου LM002, της τερατώδους εκείνης Lamborghini στρατιωτικής χρήσης που ποτέ δεν πέρασε στην παραγωγή, μια και δεν κέρδισε το διαγωνισμό για τον αμερικανικό στρατό. Αργότερα σχεδίασε την Countach Anniversary, την τελευταία έκδοση του εξωτικού μοντέλου που είχε σχεδιάσει το Marcello Gandini το ’71.

Όταν το ’91 ο Pagani έφτιαξε τη Modena design, τη δική του εταιρία με εξειδίκευση στις εφαρμογές carbon, συνέχισε να συνεργάζεται με τη Lamborghini και ουσιαστικά ήταν αυτός που εξέλιξε την Diablo. Από το 1993, ο Horacio άρχισε να σχεδιάζει το δικό του αυτοκίνητο. Αρχικά σκέφτηκε να το ονομάσει Fangio, λόγω της προσωπικής του φιλίας με τον Αργεντίνο πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή F1. Όταν όμως ο Fangio πέθανε, ο Pagani από σεβασμό στην οικογένεια του μακαρίτη, άλλαξε το όνομα του πρώτου του αυτοκινήτου και εγένετο η Zonda μετά από έξι χρόνια σκληρής δουλειάς.

Θα μπορούσαμε να πάμε πολύ μακριά με την προσωπική ιστορία του Horacio Pagani αλλά θα μας την πει σύντομα ο ίδιος σε προσωπική συνέντευξη. Για την ώρα, απολαύστε τις φωτογραφίες από την πρώτη επίσκεψη του NewsAuto.gr στο ονειρικό ατελιέ του Pagani, ένα από τα ιερά πλέον μέρη της ιταλικής Motor Valley.  Στο μεταξύ, περιμένω την απάντηση του Luca Venturi αν θα δεχτεί την ανήθικη πρόταση που του έκανα για να μας εμπιστευτεί την Huayra. Σύντομα θα το μάθετε…

Advertisement

Μπορείτε να παραγγείλετε το βιβλίο Pagani με τίτλο “Η ιστορία ενός ονείρου” πατώντας ΕΔΩ.

[nggallery id=3094]

Τι πρέπει να ξέρετε για την Pagani Huara

Ο σχεδιασμός της ξεκίνησε το 2003 και το όλο project κόστισε 20 εκατομμύρια ευρώ.

Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε εξαρχής ώστε να πάρει ομολογκασιόν στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία (σε αντίθεση με την Zonda που δεν μπορεί να κυκλοφορήσει εκεί).

90 Huayra έχουν ήδη παραγγελθεί. 25 θα έχουν κατασκευαστεί μέχρι τέλος του 2013 και 40 είναι στο πρόγραμμα για το 2014.

Υπάρχουν 18 dealers Pagani σε όλο τον κόσμο, τρεις στις ΗΠΑ.

Στον Horacio Pagani ανήκει το 93% της εταιρίας. Το υπόλοιπο ανήκει στην οικογένεια Zappacosta, τους ιδρυτές της εταιρίας Logitech.

75 άνθρωποι εργάζονται στην Pagani. 8 στο τμήμα σχεδιασμού με επικεφαλής τον Oracio.

67 άνθρωποι εργάζονται στην AMG μόνο για τη συναρμολόγηση του κινητήρα της Huayra.

H Huayra αποτελείται από 4.700 εξαρτήματα. Όλα είναι σχεδιασμέμα και φτιαγμένα από την Pagani.

Υπάρχουν 280 εξαρτήματα μόνο από ανθρακονήματα.

Όλες οι βίδες του αυτοκινήτου είναι από τιτάνιο. Το αρχικό σετ από βίδες που χρησιμοποιήθηκαν στην πρώτη Huayra κόστισαν 80.000 ευρώ.

Η βασική τιμή της Huayra είναι 989.500 ευρώ συν ΦΠΑ.

Μόνο 20 χιλιόμετρα δοκιμής κάνει κάθε αυτοκίνητο που βγαίνει από την παραγωγή.

Σύντομα αναμένεται η Huayra R!

[nggallery id=3095]