Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Το νέο βιβλίο του Giorgetto Giugiaro

  • NewsAuto.gr

Η μισή ιστορία του αυτοκινήτου, τουλάχιστον για τα τελευταία σαράντα χρόνια, κρύβεται στις σελίδες του πολυτελούς βιβλίου που κυκλοφόρησε πρόσφατα ο Giorgetto Giugiaro.

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

«Το design πρέπει να διατηρήσει μία αναντικατάστατη λειτουργία επικοινωνίας ανάμεσα στον άνθρωπο και στα αντικείμενα που αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς του. Πρέπει να βασίζεται στις επιταγές της χρησιμότητας και στην πλατωνική ιδέα του ωραίου»

Λάτρης του ωραίου και της Αρχαίας Ελλάδας o Giorgetto Giugiaro, οπότε λογικό είναι να προλογίζει έτσι το τελευταίο βιβλίο του. Το βιβλίο φέρει τον τίτλο «H ιδιοφυία του Design» (The Genius of Design) και διατίθεται ήδη από το Amazon στην τιμή των 60 δολαρίων.

Σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία της Ιταλίας διατίθεται η έκδοση στη μητρική γλώσσα του σχεδιαστή με ελαφρώς διαφορετικό τίτλο (Le strade del design – Οι δρόμοι του design).

Πρόκειται για μία πολυτελή έκδοση 480 σελίδων που μας ταξιδεύει στην προσωπική διαδρομή του «Σχεδιαστή του Αιώνα», του ανθρώπου που έχει σχεδιάσει τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει ή ονειρευτεί από το ’60 και μετά.

Η αφήγηση ξεκινά από τα παιδικά χρόνια του στο Γκαρέσιο – ένα χωριουδάκι του Πιεμόντε – και συνεχίζεται στα πρώτα χρόνια του στη Fiat δίπλα στον μεγάλο Dante Giacosa – τον «πατέρα» του αρχέτυπου 500.

Ακολουθούν τα χρόνια δίπλα στο Nuccio Bertone για λογαριασμό του οποίου ο GG σχεδίασε από υπεραυτοκίνητα όπως η Maserati Ghibli μέχρι αγαπημένα σπορ της μεσαίας κατηγορίας, όπως η Alfa Romeo Giulia GT.

Μετά από ένα πέρασμα από τον οίκο Ghia (1965-1967) ο Giugiaro ανοίγει το δικό του στούντιο το 1968 – την Italdesign – μαζί με τον Aldo Mantovani. Ακολουθεί μία δεκαετία ανεπανάληπτης σχεδιαστικής έμπνευσης στην οποία θα καρποφορήσουν ιστορικής σημασίας αυτοκίνητα όπως η Alfasud (η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa), τα VW Golf I, Scirocco, Passat και Audi 80, η Alfetta GT/GTV, το Huyndai Pony, το πρώτο κορεατικό που γνώρισε η Ευρώπη, οι Maserati Merak και Quattroporte, η Lancia Delta, το πρώτο Fiat Panda και το Fiat Uno…

Εκείνη την περίοδο, όποια πόρτα αυτοκινήτου κι αν ανοίξεις, το μολύβι του Giugiaro θα βρεις μέσα. Φυσικά, η ιστορία στο βιβλίο συνεχίζεται μέχρι τα χρόνια που ο μεγάλος σχεδιαστής δέχεται την πρόταση να ενταχθεί στον κολοσσό της VW-Audi το 2010. «Για να σώσει την εταιρεία του», όπως μας έχει πει έμπιστος άνθρωπος του μεγάλου σχεδιαστή.

Το τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου είναι αφιερωμένο στο βιομηχανικό σχεδιασμό, στον οποίο επίσης έχει διαπρέψει ο Giugiaro. Να θυμίσουμε ότι η Nikon F3 – η σημαντικότερη ίσως φωτογραφική μηχανή που φτιάχτηκε ποτέ – είναι δικό του σχέδιο, όπως βέβαια και η μεταγενέστερη D4.

Το βιβλίο που φτιάχτηκε με τη φροντίδα του Giuliano Molineri κλείνει με μία αποστροφή του Giugiaro περί δημιουργικότητας, την οποία αξίζει να αποστηθίσει κανείς:

«Δεν μπορείς να σταματήσεις ούτε και να επαναπαυτείς στις δάφνες σου. Όλα εξελίσσονται τριγύρω σου, ξεπερνιούνται, αφήνουν σημάδια που μπορούν να μεταφραστούν ως τάσεις, μόδες, κουλτούρες και να τροφοδοτήσουν νέα μυστήρια και αισθητικούς κανόνες. Και δεν πρόκειται μόνο για στάσεις, σχέσεις, και στιλ ζωής, αλλά για σενάρια, ατμόσφαιρες, για φόρμες εμπνευσμένες και εκ προοιμίου συλληφθείσες από τον καλλιτέχνη, το συνθέτη, το σκηνοθέτη, τον αρχιτέκτονα, τον πολεοδόμο, το σχεδιαστή ώστε να χαράξουν τη μεταμόρφωση».

Δημοφιλή στο Protothema.gr