Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoCHOICE: Crossover

PEOPLE

Πωλείται η De Tomaso Έλληνα Playboy

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Artcurial Motorcars

Μία μοναδική De Tomaso Pantera GTS του 1975 η οποία ανήκε σε Έλληνα playboy της εποχής πωλείται από τον οίκο Artcurial στην δημοπρασία Sale Parisienne 2021 η οποία θα γίνει στις 5 Φεβρουαρίου 2021.

Το… αντικείμενο νούμερο 40 έχει τον τίτλο 1975 De Tomaso Pantera GTS «Prototipo Tony Mantas» με εκτιμώμενη τιμή 180.000 – 220.000 ευρώ.

Η δεκαετία του 1970 είχε μελαγχολικά ασπρόμαυρες εικόνες από την Αθήνα, όμως κάποιες από αυτές απεικόνιζαν λαμπερά supercars, όπως αυτά, που βλέπαμε σε φωτογραφίες από την Γενεύη ή το Μιλάνο. Μία τέτοια φωτογραφία εμφανίστηκε στο κατάλογο δημοπρασιών της Artcurial. Το περιβάλλον θυμίζει Αθήνα όπως και ο άνδρας δίπλα στο αυτοκίνητο. Δίνοντας λίγη προσοχή διαβάζουμε: 1975 De Tomaso Pantera GTS «Prototipo Tony Mantas» και οι υποψίες επιβεβαιώθηκαν. Η πλατεία όπου είναι φωτογραφισμένο το αυτοκίνητο είναι στο Κολωνάκι όπου ο Τόνι Μαντάς… κυκλοφορούσε με την μοναδική De Tomaso Pantera GTS.

Ποιος είναι ο Τόνι Μαντάς

Ο Κωνσταντίνος Αναστάσης Μάντας, είναι (μαρτυρίες λένε πως μπορούμε να τον συναντήσουμε ακόμα στο Κολωνάκι)  Έλληνας επιχειρηματίας, που εργάζεται κυρίως στην Ιταλία με γραφεία στο Μιλάνο και την Γενεύη. Δημοσιεύματα εφημερίδων τον περιγράφουν ως: «μάνατζερ καλλιτεχνών/ κινηματογράφου/ τηλεόρασης/ θεάτρου και μουσικής». Ήταν προσωπικός φίλος του Alejandro De Tomaso (είχε αγοράσει στο παρελθόν μία από τις δύο ανοιχτές Mangusta). Το 1975, παράγγειλε μία νέα Pantera GTS, αλλά δεν ήθελε μία κανονική, ήθελε να είναι προσαρμοσμένη στις προδιαγραφές και το σχέδιό του.

Η μοναδική De Tomaso Pantera GTS

Αυτή η Pantera είναι μοναδική. Αυτό το επιβεβαιώνει επιστολή στο αρχείο από τον Aurelio Bertocchi, Εμπορικού Διευθυντή της De Tomaso, με ημερομηνία 1979. Η επιστολή αναφέρει ότι το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου #7427 είχε αλλαγές στο εσωτερικό και το αμάξωμα που ζήτησε ο ιδιοκτήτης και πραγματοποιήθηκαν μέσα στο εργοστάσιο. Πολλοί Αθηναίοι θυμούνται το «ταμπελάκι» με την επιγραφή: «esemplare unico» πάνω στο αυτοκίνητο. Υπάρχει επίσης ένα εσωτερικό έγγραφο του De Tomaso που δηλώνει ότι ο Μαντάς ζήτησε: «Να μην υπάρχουν τα διακριτικά Pantera στο πλάι, το όχημα να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερο και το ταμπλό να είναι επενδυμένο με λευκό δέρμα, καθώς και τα εσωτερικά καλύμματα θυρών. Να βγει ο πίσω προφυλακτήρας και να προστεθεί σύστημα εξάτμισης ελεύθερης ροής. Τέλος να προστεθεί εισαγωγή αέρα στην οροφή».

Αυτό που κάνει επίσης αυτό το αυτοκίνητο διαφορετικό από το άλλο Pantera GTS είναι το αρχείο εγγράφων και ιστορικού, που αλλάζει συνεχώς αφού ο Μαντάς, προσθέτει ή αφαιρεί αξεσουάρ στο εργοστάσιο της De Tomaso. Από το 1976 που το παρέλαβε και μέχρι το 1979 η Pantera GTS είχε αξεσουάρ που έφτασαν περίπου τα 3,5 εκατομμύριά λιρέτες όταν μία καινούργια κόστιζε 4,5.  Ο De Tomaso κρατούσε εσωτερικό αρχείο για αυτό το αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου κάθε τιμολογίου που εκδόθηκε στον Μαντά, καθώς και όλη την εργασία που έγινε, πόσες ώρες χρειάστηκαν και ποιος μηχανικός έκανε τη δουλειά. Υπάρχουν επίσης εσωτερικά μηνύματα μέσα στο εργοστάσιο που φαίνονται οι αναθέσεις στους υπαλλήλους να κάνουν συγκεκριμένες εργασίες στο αυτοκίνητο. Το 1979 η Pantera φορά κινητήρα Ford 7.000 κ.εκ. και μεγαλύτερη πίσω αεροτομή. Έτσι το θυμούνται πολλοί Αθηναίοι να κυκλοφορεί στο Κολωνάκι και στην Κηφισιά. Μάλιστα για να μην ενοχλεί ο Μαντάς οδηγούσε με σβηστό το μοτέρ όταν περνούσε από την πλατεία.

Στην αρχή της δεκαετίας του 1980 ο Μαντάς φαίνεται πως πούλησε το αυτοκίνητο στην Ιταλία όπου… κατασχέθηκε από την ιταλική αστυνομία καθώς κυκλοφορούσε με… παράνομες πινακίδες. Το αυτοκίνητο φυλάσσεται σε ανοιχτό πάρκινγκ από την Polizia Stradale. Τον Δεκέμβριο του 1992, το αυτοκίνητο πωλείται σε δημοπρασία στην Μπολόνια και μένει εκεί μέχρι το 2010 όπου και αναπαλαιώνεται στην αρχική του κατάσταση.

Αυτό που κάνει αυτό το τετράτροχο τόσο ξεχωριστό είναι ότι είναι το μοναδικό που κατασκευάστηκε από το εργοστάσιο De Tomaso κατόπιν αιτήματος ενός από τους σημαντικούς πελάτες του. Ένα όχημα από μία άλλη ίσως πιο ελεύθερη (για το αυτοκίνητο) εποχή.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr