Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Ο «Stig» Ben Collins αποκλειστικά στο NewsAuto

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΑΛΜ ΣΠΡΙΝΓΚΣ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/Seitanf1)

Περάσαμε 24 ώρες με τον Ben Collins, τον οδηγό αγώνων και stunt man που επί μία 7ετία αποτελούσε τον περίφημο Stig του Top Gear! Μας μίλησε για το ρόλο αυτό και τα μελλοντικά του πλάνα, πριν μας βάλει στο δεξί κάθισμα για ένα hot lap εντός πίστας!

Ως οδηγός αγώνων ο Ben Collins είχε μία αξιόλογη καριέρα που έκανε peak με τις δοκιμές στη Formula 1 αλλά αξιοσημείωτα, απλωνόταν σε ένα τεράστιο εύρος θεσμών: από τις μικρές κατηγορίες μονοθεσίων (Formula Vauxhall Jr, Βρετανική και Γαλλική F3) μέχρι το βήμα στην πέρα όχθη του Ατλαντικού για τα Indy Lights και από τον 24ωρο αγώνα του Μαν μέχρι το συναρπαστικό V8 Supercars της χώρας των καγκουρό. Μπορεί να μην κατάφερε ποτέ να εξασφαλίσει ρόλο επίσημου οδηγού στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά τα 15 χρόνια συμμετοχής σε υψηλό επίπεδο σε τόσες εκ διαμέτρου διαφορετικές κατηγορίες, μαρτυρούν πως ‘το είχε’ κι ας μη του έκατσε να πετάξει προς τον αγωνιστικό ήλιο της F1.

Διόλου τυχαία, όταν έριξε καρό σημαία στην αγωνιστική του καριέρα, η ζωή του συνέχισε να τρέχει τέρμα γκάζι, αν και χρειάστηκε να περάσουν 7 χρόνια για να μάθει και ο υπόλοιπος πλανήτης πως είχε το ρόλο του ‘Stig’ στο δημοφιλές τηλεοπτικό σόου ‘Top Gear’. Του δεύτερου κατά σειρά, με το λευκό κράνος και τη λευκή στολή, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα από το δεύτερο επεισόδιο του τρίτου κύκλου και παρέμεινε σε αυτό μέχρι και το 2010. Κάπου εκεί ξεκίνησε η δικαστική διαμάχη με το BBC που δεν είδε με καλό μάτι τη κυκλοφορία της αυτοβιογραφίας του Collins όπου αποκάλυπτε τον άχαρο, κρυφό ρόλο του όλα αυτά τα χρόνια. Ένα ρόλο που περιελάμβανε μία σειρά τρικ που του επέτρεπαν να κρατά μυστική την ταυτότητα του πηγαίνοντας στην πίστα και τα γυρίσματα αλλά και την εκκωφαντική απουσίας δόξας αφού αυτή ανήκε στον ανώνυμο και απρόσωπο χαρακτήρα τον οποίο υποδυόταν.

«Μου άρεσε αυτή κρυφή ταυτότητα γιατί στην πραγματικότητα είμαι πολύ ντροπαλός! Οι κάμερες μου προκαλούν αμηχανία», μου λέει απαντώντας στην εύλογη ερώτηση ‘πως ένιωθε όντας τόσα χρόνια ο άνθρωπος πίσω από το κράνος με την κατεβασμένη προσωπίδα’. Δυσκολεύομαι να τον πιστέψω. «Κι όμως! Ήμουν χαρούμενος που φορούσα κράνος», επιμένει αιφνιδιάζοντάς με, με το καλημέρα!

Συναντηθήκαμε σχεδόν επτά χιλιάδες μίλια μακριά, στο Παλμ Σπρινγκς, όπου η Michelin πραγματοποίησε το εντυπωσιακό Pilot Experience για να παρουσιάσει τα Pilot Sport 4S. Εκεί ο 42χρονος Βρετανός ήταν ένας εκ των διακεκριμένων οδηγών που ρόλο είχαν να μας παρουσιάσουν τις αρετές των ελαστικών επιδόσεων της γαλλικής μάρκας. Και το έκαναν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με τη φαρέτρα της σχεδόν προκλητικής επίδειξης να αφορά στολίδια της αυτοκίνησης που θα έκαναν το Χριστουγεννιάτικο δέντρο ενός ‘Petrolhead Santa’ να λάμπει: από BMW M3 μέχρι… Aston Martin Vulcan.

Κοιτάζω τη στρατιά αλόγων, η επόμενη ερώτηση δεν θα μπορούσε να μην αφορά στο καλύτερο αυτοκίνητο από τα εκατοντάδες αξιοζήλευτα τετράτροχα στα οποία έχει βάλει χέρι τόσα χρόνια.
«Νομίζω πως ακόμα και τώρα, το αγαπημένο μου είναι η Porsche Carrera GT. Ένα αυτοκίνητο που δεν συγχωρεί λάθη, πολύ ακριβές, δυσκολοδήγητο για να είμαι ειλικρινής. Όμως είναι ένα από τα αυτοκίνητα με τα οποία δένεσαι. Όταν αρχίσεις να νιώθεις τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί, αποτελεί ιδανικό αυτοκίνητο για οδήγηση στην πίστα. Με απίστευτο V10 κινητήρα 612 ίππων, που όμως περνούν με εντυπωσιακό τρόπο στο δρόμο. Με το που πατάς το γκάζι ανταποκρίνεται σε υπερθετικό βαθμό! Πρόκειται και για  πολύ ακριβό αυτοκίνητο πια, νομίζω η αξία της έχει ανέβει στο ένα εκατομμύριο. Μάλλον δεν θα έχω την ευκαιρία να την οδηγήσω ξανά. Όταν όμως είχε κυκλοφορήσει, το 2004, ήταν απίστευτη», λέει με το βλέμμα να κοιτά πέρα από τα τέρατα που είχε για να παίξει αυτές τις μέρες. Ήταν σαφές, η καρδιά του θα ήταν αιώνια δοσμένη στη γερμανίδα. Μια καρδιά βέβαια, τι να χωρέσει;

Αν και το τέλος της πορείας του ως ‘Stig’ ήταν επεισοδιακό, παραδόξως έχει χώρο και για εκείνη την απίστευτη παρέα του ‘Top Gear’. Διακρίνω αμηχανία στην προσπάθεια να μιλήσει για τον Jeremy Clarkson και την παρέα του επί προσωπικού αλλά αναφερόμενος στην κοινή τους πορεία, το αυθόρμητο χαμόγελο μαρτυρά πως πέρασαν πολύ ωραία οι μπαγάσες. «Κάθε επεισόδιο είχε κάτι εντελώς διαφορετικό. Από το να με κυνηγούν δεινόσαυροι ή να βλέπω τους παρουσιαστές να βγάζουν τα ρούχα τους και να φορούν πυρίμαχες στολές. Όλα αυτά ήταν πολύ διασκεδαστικά για εμάς. Δεν ξέρω ποια από όλα αυτά ήταν πραγματικά αστεία για το κοινό αλλά όσα ζούσαμε, ακόμα και πίσω από τις κάμερες, ήταν μοναδικά.  Ήταν ωραία περίοδος, ήμασταν συνέχεια στα άκρα. Εκείνη η περίοδος αποτέλεσε ένα ναυλωμένο όνειρο για μένα», παραδέχεται ο γεννημένος στο ανεμοδαρμένο Μπρίστολ οδηγός. Δεν αρνείται όμως να μιλήσει και για τους πάλαι ποτέ συνεργάτες του και το νέο τους αυτοκινητικό σόου, το ‘Grand Tour’ που προβάλλεται στο Amazon Prime: «Τα πάνε καλά, έτσι δεν είναι; Ξέρεις, θεωρώ πως αυτό που κάνει το Top Gear τόσο ξεχωριστό, είναι πως σα να εξερράγη και από μέσα του να βγήκαν πολλές παρόμοιες τηλεοπτικές εκπομπές. Μου αρέσει πάντως και η νέα μορφή της εκπομπής τους και ελπίζω να συνεχιστεί με επιτυχία».

Τον παρατηρούσα από το προηγούμενο βράδυ, ομολογώ πως αποτελούσε ένα αίνιγμα για μένα καθώς ήξερα πολύ καλύτερα τον απρόσωπο Stig από τον επώνυμο Collins. Πάντα πίστευα και γνώμη δεν αλλάζω, πως συνήθως όλοι οι επώνυμοι που συμμετέχουν σε τέτοια events, πεθαίνουν από ανία. Με μοναδική ίσως εξαίρεση την ώρα που οδηγούν. Όμως τον έβλεπες να συμμετέχει σε πηγαδάκια, να μιλάει με πάθος για αυτοκίνητα, για την οδήγηση αλλά και για άσχετα θέματα. Στο δείπνο, στην πίστα, στις παρουσιάσεις, ήταν ένα διαρκώς ενεργό μέλος της όλης διαδικασίας. Και μη κάνετε το λάθος να σκεφτείτε πως η καριέρα του έχει φθίνουσα πορεία. Κάθε άλλο. Έχει εκδώσει δύο βιβλία, έχει περάσει κι από άλλα τηλεοπτικά σόου όπως το ‘Fifth Gear’, έχει δημιουργήσει δικά του DVD ακολουθώντας το εφευρετικό και επεισοδιακό μοτίβο που ακολουθούσε το ‘TG’ και φυσικά, έχει μία νέα καριέρα ως stunt man σε ταινίες του κινηματογράφου!

«Είμαι πολύ τυχερός. Είναι πολύ ωραία δουλειά. Στους αγώνες πρέπει να είσαι πολύ ακριβής, κυνηγάς τον καλύτερο δυνατό χρόνο, τη μέγιστη δυνατή απόδοση. Όμως αντίθετα στα stunts, αυτό στο οποίο στοχεύεις είναι να κάνεις τα αυτοκίνητα να δείχνουν ωραία στην κάμερα. Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, απαιτεί διαφορετικό τρόπο οδήγησης, τον οποίο απολαμβάνω. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αφορά ομαδική δουλειά, έχεις ολόκληρη ομάδα γύρω σου, αλλά όταν βγαίνεις στην πίστα μάχεσαι με όποιον άλλο βρίσκεται εκεί. Είναι ένας πόλεμος. Στις ταινίες είναι ομαδική δουλειά αλλά και κοινός στόχος. Όλοι συνεργάζονται. Έχεις τους καλύτερους εικονολήπτες στον κόσμο, φοβερούς κασκαντέρ, το να δουλεύω μαζί τους είναι κάτι ξεχωριστό. Και κάθε ταινία είναι διαφορετική. Ποτέ δεν ξέρεις ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα. Η ομορφιά του πράγματος είναι πως θα δεις τι έκανες μόνο στη καλογυαλισμένη, ανεξίτηλη στο χρόνο ταινία όπου όλα θα φαίνονται εντυπωσιακά. Αποτέλεσμα μίας όμορφης παραγωγής. Και μου αρέσει πολύ να εμπλέκομαι σε τέτοια εγχειρήματα, γιατί κάθε σενάριο είναι διαφορετικό, κάθε σκηνή κυνηγητού με αυτοκίνητα είναι διαφορετική», λέει με αυθεντικό χαμόγελο στο πρόσωπό του. Ενόσω τον ακούω, σκέφτομαι πως κατά κάποιο τρόπο κι αυτή η καριέρα, αποτελεί μία συνέχεια εκείνης ως ‘Stig’. Μπορεί να μη φορά λευκή στολή και κράνος αλλά και πάλι υποδύεται ένα ρόλο. Οδηγεί αυτός ενώ εγώ κι εσείς βλέπουμε σκηνές που το τιμόνι κρατά ο Daniel Craig ως ‘James Bond’.

Μιλώντας για stunts, η σκέψη δεν μπορεί παρά να πάει και στους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν προσπαθείς να δραματοποιήσεις ήδη δύσκολες καταστάσεις. Ο Collins κάνει λόγο για υπολογισμένα ρίσκα: «Νομίζω πως όλοι γνωρίζουμε τους κινδύνους. Είμαστε αρκετά τυχεροί ώστε να εμπλεκόμαστε σε τόσο μεγάλες παραγωγές και προσπαθούμε διαρκώς να ελαχιστοποιήσουμε τα ρίσκα. Κάνουμε πρόβες μέχρι τελικής πτώσης, προσπαθούμε να κάνουμε τα πάντα με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Αναλύουμε τα ρίσκα και τα ελαττώνουμε όσο γίνεται χρησιμοποιώντας τους κατάλληλους ανθρώπους». Μιλάει πλέον σε πρώτο πληθυντικό. Στην εκδήλωσή μας είναι guest star αλλά η ζωή του πλέον είναι μερικές εκατοντάδες μίλια πιο πέρα, Λος Άντζελες μεριά, όπου συνεργάζεται με μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ. Ήταν, είναι και θα είναι ένας showman απαράμιλλων ικανοτήτων, τις οποίες φαντάζει εκ γενετής καταδικασμένος να επιδεικνύει χωρίς να μπορεί να σταθεί μετά πάνω στη σκηνή για να απολαύσει το χειροκρότημα που δικαιούται.

Στο πλαίσιο του Michelin Pilot Experience είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε και έναν “καυτό γύρο” στην πίστα του Παλμ Σπριγνκς, με τον Ben Collins στο τιμόνι μίας BMW M4 GTS. Διαβάστε περισσότερα σχετικά πατώντας εδώ.

Δημοφιλή στο Protothema.gr