Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Καύσωνας: Πέντε συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις

Ελλάδα 18:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καύσωνας: Πέντε συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις

ΑΓΩΝΕΣ

Καύσωνας: Πέντε συμβουλές για πιο δροσερές μετακινήσεις

ΑΓΩΝΕΣ

Όσο ο καύσωνας επελαύνει, το Newsauto σας προσφέρει μερικές χρήσιμες συμβουλές για δροσερές και άνετες μετακινήσεις με το αυτοκίνητό σας: Πώς χρησιμοποιούμε το air condition; Οδηγούμε με σαγιονάρες;

Advertisement
Advertisement

Με το πρώτο κύμα καύσωνα να σφυροκοπά τη χώρα και τον υδράργυρο να χτυπά… κόκκινο, η υιοθέτηση προληπτικών μέτρων κρίνεται αναγκαία. Τα τελευταία, φυσικά, αφορούν και τη συνύπαρξή μας με το αυτοκίνητο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Ποιος δεν θα ήθελε, άλλωστε, να απολαμβάνει δροσερές και άνετες μετακινήσεις, υψώνοντας ασπίδα προστασίας ενάντια στα 40αρια; Το newsauto, λοιπόν, σας παρουσιάζει πέντε απλές συμβουλές για πιο ευχάριστη συμβίωση με το αυτοκίνητο, κατά τους θερινούς μήνες.

Συντήρηση και σωστή χρήση του κλιματισμού

Advertisement
Advertisement

Το σύστημα κλιματισμού ήταν «παροπλισμένο» κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Με την άφιξη, λοιπόν, του καλοκαιριού κρίνεται απαραίτητο να ελέγξουμε την ποσότητα του ψυκτικού υγρού και, εφόσον χρειαστεί, να προσθέσουμε το απαραίτητο συμπλήρωμα. Καλό θα ήταν, επίσης, να καθαρίζουμε το φίλτρο και αν κριθεί απαραίτητο το αντικαθιστούμε. Μόνο έτσι θα θωρακιστούμε από τα διάφορα μικροσωματίδια που είναι επιβλαβή για την υγεία μας.

Παράλληλα, απαραίτητη κρίνεται και η σωστή χρήση του air condition κάτι που θα εξασφαλίσει τη μακροζωία του, θα μας απαλλάξει από περιττά έξοδα, και -φυσικά- θα θωρακίσει την υγεία μας.

1. Μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο, και προτού ενεργοποιήσουμε το air condition, κινούμαστε για λίγα λεπτά με ανοιχτά παράθυρα, ώστε να απομακρυνθεί ο θερμός αέρας.

Advertisement

2. Στη συνέχεια θέτουμε σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού (με τη θερμοκρασία αρχικά στο LOW), παράλληλα με την εσωτερική ανακύκλωση αέρα για ταχύτερη απόδοση. Εφόσον περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα απενεργοποιούμε την επανακυκλοφορία, ώστε η καμπίνα να τροφοδοτηθεί με φρέσκο αέρα.

Στην περίπτωση που έχουμε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό επιλέγουμε την πλήρως αυτόματη λειτουργία, που λειτουργεί πάντα με τον πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό τρόπο.

Advertisement

3. Δεν κατευθύνουμε τη ροή του αέρα προς τα πρόσωπά μας, αλλά προς την οροφή. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνουμε ομοιόμορφη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματός μας.

4. Αν έξω… χτυπάνε 40άρια, δεν μετατρέπουμε την καμπίνα σε ιγκλού. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν αρέσκεται στις μεγάλες αλλαγές θερμοκρασίας. Έτσι, φροντίζουμε ώστε η επιλεγμένη ένδειξη αυτής να είναι μεταξύ 22-24 βαθμών Κελσίου. Ρυθμίζοντας το σύστημα κλιματισμού σε χαμηλότερη θερμοκρασία κάνουμε αλόγιστη σπατάλη ενέργειας, χωρίς να κερδίζουμε κάτι σε ψύξη.

Ψάχνουμε για θέση πάρκινγκ με σκιά

Advertisement

Πόσες, φορές, έχουμε μετανιώσει για την ώρα και τη στιγμή που σταθμεύσαμε το αυτοκίνητο στον ήλιο; Και μόλις μπαίνουμε στην καμπίνα νιώθουμε πως βρισκόμαστε σε καζάνι που βράζει. Όσο δύσκολο και αν ακούγεται, προσπαθούμε να βρούμε μια θέση με σκιά, αφήνοντας, επίσης, τα παράθυρα ελαφρώς ανοιχτά, ένα με δύο εκατοστά (εφόσον αισθανόμαστε ασφαλείς να το πράξουμε). Με αυτό τον τρόπο θα βοηθήσουμε τον θερμό αέρα να διαφύγει.

Κάλυμμα ηλιοπροστασίας

Όπως προαναφέραμε, η προσπάθεια εύρεσης μιας ελεύθερης θέσης στάθμευσης μπορεί να εξελιχθεί σε… μαρτύριο και εν τέλει να μη τελεσφορήσει. Σε αυτή την περίπτωση, ίσως αποδειχθούν σωτήρια τα καλύμματα ηλιοπροστασίας τα οποία τοποθετούνται αποκλειστικά στο εμπρός και πίσω παρμπρίζ.

Μόλις, λοιπόν, επιστρέψουμε από το θαλασσινό μπάνιο μας, το εξωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να τσουρουφλίζει, η καμπίνα όμως θα είναι δροσερή. Μην ξεχνάμε πως η ηλιοπροστασία θωρακίζει τις πλαστικές και δερμάτινες επιφάνειες από τον αποχρωματισμό.

Όσοι δεν έχουν προνοήσει να προμηθευτούν το συγκεκριμένο απαραίτητο κάλυμμα, καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουν μια πετσέτα σε τιμόνι και παρμπρίζ, ώστε να γλιτώσουν τα εγκαύματα.

Δεν φοράμε σαγιονάρες

Το νομικό πλαίσιο είναι ασαφές, καθώς ο ΚΟΚ δεν ξεκαθαρίζει αν επιτρέπεται να οδηγεί κάποιος/α φορώντας σαγιονάρες ή πέδιλα. Ειδικότερα, στο άρθρο 13 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρεται πως «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεί ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς του οχήματος». Τι σημαίνει αυτό; Πως η επιβολή προστίμου υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του αστυνομικού που θα σας σταματήσει για έλεγχο.

Σε περίπτωση που κατά τη διαδικασία αυτού, το στέλεχος της Τροχαίας κρίνει πως η οδήγηση με σαγιονάρες ενέχει κίνδυνο για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος και συνιστά παράβαση, τότε προβλέπεται πρόστιμο 100 ευρώ και στέρηση διπλώματος για 30 ημέρες.

Ανεξαρτήτως, όμως, εάν το ποσό αυτό είναι τσουχτερό ή όχι, η οδήγηση με σαγιονάρες ομολογουμένως δεν συστήνεται καθώς ο οδηγός δεν μπορεί να έχει πλήρη αίσθηση του πεντάλ και το παραμικρό…. γλίστρημα μπορεί να αποβεί μοιραίο.

Χρώμα αμαξώματος

Προτού προχωρήσετε στην αγορά ενός καινούριου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, καλό θα ήταν να γνωρίζετε πως η βαφή που εφαρμόζεται στο εξωτερικό μπορεί ν’ αντανακλά ή να απορροφά το φως του ηλίου.

Σύμφωνα με μελέτες, η διαφορά θερμοκρασίας που μπορεί να αναπτυχθεί στο εσωτερικό του οχήματος, μέσα σε μόλις μία ώρα, ανάμεσα σε ένα λευκό και ένα μαύρο αυτοκίνητο (εκτεθειμένα στον ήλιο) μπορεί να είναι έως και 6 βαθμοί Κελσίου. Συνεπώς, το χρώμα του αμαξώματος θα επηρεάσει τη θερμότητα που θα διεισδύσει στην καμπίνα, καθιστώντας τις καλοκαιρινές μετακινήσεις σας είτε πιο άνετες και δροσερές, είτε… πιο επώδυνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συμβουλές ασφάλειας για παιδικά καθίσματα από τη Skoda
Χρήσιμες συμβουλές από την Ολυμπία Οδό για τους οδηγούς
Συμβουλές για σωστή χρήση του Air Condition από τη Skoda