Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ελλάδα παραμένει στην τελευταία θέση των πωλήσεων
MobilityΗλεκτρικά αυτοκίνητα: Η Ελλάδα παραμένει στην τελευταία θέση των πωλήσεων
MobilityΣε μια Ευρώπη που αυξάνει συνεχώς τα μερίδια πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Ελλάδα παραμένει στην τελευταία θέση της προτίμησης του κοινού.
Συνεχίζεται η σταδιακή αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, με το πρώτο εξάμηνο του 2019 να κλείνει με 173.200 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο (+84%) και 765.000 σε όλο τον κόσμο (+92%).
WHAT CAR
Μέσα σε αυτό το κλίμα η χώρα μας συνεισφέρει στο πρώτο εξάμηνο του έτους μόνο με 103 πωλήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, οι οποίες αντιστοιχούν μόλις στο 0,1% των πωλήσεων όλων των νέων αυτοκινήτων.
Το ποσοστό αυτό τοποθετεί την Ελλάδα στην τελευταία θέση –μαζί με την Κροατία– της Ευρώπης, ενώ αντίστοιχα χαμηλό μερίδιο (0,2%) βρίσκουμε και στην Τσεχία και τη Σλοβακία.
Στον αντίποδα, η Νορβηγία με 36.255 πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Α’ Εξάμηνο του 2019 (μερίδιο: 37,1%) παραμένει η χώρα με την μεγαλύτερη πιστότητα στα ηλεκτρικά –σημειώστε πως το ηλεκτρικό Tesla Model 3 είναι το best-seller μοντέλο της αγοράς, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν η Ολλανδία με μερίδιο πωλήσεων 6,5% (17.763 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και η Σουηδία με μερίδιο 4,8% (9.151 πωλήσεις).
Σε απόλυτους αριθμούς, μετά τη Νορβηγία η Γερμανία με 32.990 αυτοκίνητα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών στην Ευρώπη, ενώ τρίτη κατατάσσεται η Γαλλία (24.289 πωλήσεις).
Πάντως και σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι τα 103 νέα ηλεκτρικά που έχουν πωληθεί το 2019 είναι περισσότερα κατά 127% σε σχέση με τα 44 ηλεκτρικά που είχαν πωληθεί στο περσινό Α’ Εξάμηνο του έτους. Θυμίζουμε επίσης ότι όλο το 2018 είχαν ταξινομηθεί στη χώρα μας μόνο 69 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.