Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η Lamborghini Jalpa γίνεται 40 ετών

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Η Lamborghini γιορτάζει την 40η επέτειο, από την παρουσίαση της Jalpa, που έγινε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1981.

Για κάποιους η Lamborghini του… φτωχού για την Ιταλική εταιρία, ήταν το τελευταίο grand touring sedan με κινητήρα V8 και το δεύτερο μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις μετά την Lamborghini Gallardo του 2003.

 

Σύμφωνα με την παράδοση της Lamborghini, η Jalpa πήρε το όνομά της από μια φυλή ταύρων «μάχης», την Jalpa Kandachia.

Είναι η τελευταία εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας από την Sant’Agata Bolognese με την φιλοσοφία Grand Touring Sedan με 8κύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο σε θέση στη μέση/πίσω.

Η Jalpa είναι η τελευταία εξέλιξη των Urraco και Silhouette, διατηρώντας το γενικό μοτίβο στο σχήμα (χαμηλή οροφή πολλές γωνίες) αλλά με ένα μεγαλύτερο κινητήρα, αυξημένο στα 3,5 λίτρα.

Το μοντέλο, με την ανοιγόμενη οροφή Targa, σχεδιάστηκε από τον Γάλλο Marc Deschamps της Carrozzeria Bertone, όπου ήταν διευθυντής από το 1980, και επηρεάστηκε άμεσα και μερικώς από τον Giulio Alfieri, ο οποίος ήταν Γενικός αλλά και Τεχνικός Διευθυντής της Lamborghini εκείνη την εποχή.

Η πιο σημαντική τεχνική καινοτομία στην Jalpa είναι η τελική εξέλιξη του κινητήρα V8 90°, κατασκευασμένου εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με τέσσερις εκκεντροφόρους. Χάρη στον αυξημένο κυβισμό 3,5 λίτρων (3.485 κ.εκ).

Τροφοδοτείται από 4 διπλά καρμπυρατέρ Weber 42 DCNF και αναλογία συμπίεσης 9,2:1, αυτός ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 255 ίππους στις 7000 rpm και μέγιστη ροπή 32 kgm στις 3500 rpm, επιτρέποντας στην Jalpa να φτάσει σε μέγιστη ταχύτητα 248 χλμ.

Το πρωτότυπο έχει τη δική του ιστορία

Η πρωτότυπη Jalpa, το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στη Γενεύη, έχει μια ιδιαίτερη ιστορία. Βασίζεται σε μια Silhouette, η οποία, μόλις παρήχθη, δεν πωλήθηκε ποτέ. Επέστρεψε στο εργοστάσιο και χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το νέο μοντέλο.

Η Jalpa που παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 1981 είναι εύκολα αναγνωρίσιμη από το ιδιαίτερο μεταλλικό μπρονζέ χρώμα της και έχει μερικά μοναδικά αισθητικά χαρακτηριστικά που δεν χρησιμοποιήθηκαν στο αυτοκίνητο παραγωγής.

Η Jalpa, η οποία μπήκε σε παραγωγή το 1982, έχει ατσάλινο αμάξωμα και μαύρους προφυλακτήρες, εισαγωγές αέρα κινητήρα, καθώς και οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα. Πατά σε ζάντες αλουμινίου 16”, βγαλμένες απευθείας από το πρωτότυπο Athon, με Pirelli P7 χαμηλού ελαστικά προφίλ.

Το εσωτερικό της  είναι πολυτελές, με εκτεταμένη χρήση δέρματος και μοκέτα. Η ανοιγόμενη οροφή, είναι σχεδιασμένη για να διευκολύνει την αφαίρεση και την επανασυναρμολόγηση της.

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1984, παρουσιάστηκε η «δεύτερη σειρά» Jalpa, με ορισμένες αισθητικές τροποποιήσεις, όπως οι προφυλακτήρες και οι εισαγω000γές αέρα στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, τα στρογγυλεμένα πίσω φώτα και το ανανεωμένο εσωτερικό.

Η εμπορική ζωή της Jalpa έληξε το 1988 μετά την παραγωγή 420 αυτοκινήτων. Όσο για τα λεπτά δημοσιότητας που της αναλογούν τα «σπατάλησε» στο Rocky iV (1985) ως αυτοκίνητο του Rocky Balboa.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lamborghini LM002: Η BMW, η Ιταλική κυβέρνηση και ο στρατός των ΗΠΑ (+video)
Ξεπούλησε η Lamborghini Aventador LP780-4 Ultimae
Ο δημιουργός της αυθεντικής, απορρίπτει τη νέα Countach

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto