Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η ιστορία του ενός και μοναδικού Skoda Tudor

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Μπορεί να μην μπήκε ποτέ στην παραγωγή, αλλά το Tudor, το πρωτότυπο κουπέ της Skoda που παρουσιάστηκε το 2002, έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία να διηγηθεί.

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης πριν από 17 χρόνια, η Skoda παρουσίασε σε πρωτότυπη μορφή ένα 2πορτο, κουπέ μοντέλο, που βασιζόταν πάνω στην Superb της εποχής και έφερε το όνομα «Tudor», παρμένο από το επίσης δίπορτο Skoda 1101 Tudor του 1948.

Η δημιουργία του Tudor δεν οφειλόταν τόσο στην πρόθεση της Skoda να βάλει στην παραγωγή ένα κουπέ μοντέλο, όσο σε μια δύσκολη άσκηση που θέλησε να βάλει ο τότε Υπεύθυνος Εξέλιξης της μάρκας, Wilfried Bockelmann, στους σχεδιαστές της εταιρείας.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς των σχεδιαστών ήταν πολύ εντυπωσιακό, αφού ανάμεσα στις δημιουργίες τους περιλαμβανόταν διάφορα άκρως ενδιαφέροντα project, όπως η Fabia pick-up, η Ocrtavia cabrio και η Superb wagon, με την τελευταία μάλιστα να γίνεται πραγματικότητα στη δεύτερη γενιά της Superb.

Ωστόσο, η σχεδιαστική δημιουργία που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν αυτή του κουπέ Tudor, το οποίο αποτέλεσε «παιδί» του σχεδιαστή Zdeněk Cibulka, υπό την καθοδήγηση του αρχισχεδιαστή της μάρκας Thomas Ingenlath.

Αρχικά, το Tudor ήταν ένα μοντέλο υπό κλίμακα (1:4), όπως στη συνέχεια ο Cibulka πήρε το «πράσινο φως» για να το δημιουργήσει αρχικά σε πραγματικές διαστάσεις από πλαστικό και στη συνέχεια να κατασκευάσει το πρωτότυπο.

Μάλιστα, για να το φέρει πιο κοντά στην πραγματικότητα, ο Cibulka υιοθέτησε την εμπρόσθια μάσκα του Superb και το πίσω μέρος του, διαφοροποιώντας μόνο τα πίσω φώτα.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν αυτό ενός αρκετά στιλάτου κουπέ, το οποίο καταφέρνει να δείχνει ακόμη και σήμερα, 17 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του, πολύ όμορφο. Στο εσωτερικό του Tudor, τα περισσότερα τμήματα δανείστηκαν από τη Superb εκτός από το πιο σπορ τιμόνι, την ματ αλουμινένια λωρίδα πάνω στο ταμπλό και κάποια πιο πολυτελή υλικά.

Αμέσως μετά την πρώτη παρουσίασή του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2002, το Tudor τοποθετήθηκε στο Μουσείο της Skoda στη Mlada Boleslav της Τσεχίας. Όμως, κατά τη διάρκεια μιας Έκθεσης στην Ινδία όπου το Tudor παρουσιάστηκε εκ νέου, το μοναδικό αυτό μοντέλο κλάπηκε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Λίγους μήνες αργότερα, το Tudor βρέθηκε από την τοπική αστυνομία σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό.

Σήμερα, το Tudor συνεχίζει να έχει τη δική του, ξεχωριστή θέση στο Μουσείο της Skoda. Παρότι τελικά ποτέ δεν μπήκε στην παραγωγή, το κουπέ της Skoda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας με τα χαρακτηριστικά σε σχήμα «C» πίσω φώτα που πλέον έχουν όλα τα μοντέλα της μάρκας.

Παράλληλα, το Tudor εισήγαγε και τη γραμματοσειρά αναγραφής στο πίσω μέρος όλων των ονομάτων των μοντέλων της Skoda στη σημερινή της γκάμα, αν και στην περίπτωση του πρωτότυπου το όνομα γραφόταν με σαφώς μεγαλύτερα γράμματα.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι ο κινητήρας του Tudor ήταν ο ισχυρότερος που διέθετε τότε η Superb, ο 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2,8 λίτρων, που απέδιδε 193 ίππους. Το μοτέρ αυτό συνδυαζόταν με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έστελνε τη δύναμή τους στους εμπρός τροχούς του αυτοκινήτου.

Δημοφιλή στο Protothema.gr