Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γουρούνες στα νησιά: Ζην επικινδύνως!

Ελλάδα 22:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Γουρούνες στα νησιά: Ζην επικινδύνως!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γουρούνες στα νησιά: Ζην επικινδύνως!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Χρειάζεται άμεση παρέμβαση του νομοθέτη για να διορθωθεί αυτή η εκρηκτική κατάσταση.

Advertisement
Advertisement

TOY TAKH ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Τις προηγούμενες μέρες επισκέφτηκα για πολλοστή φορά τη Σαντορίνη, πολλά έχουν αλλάξει στο νησί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90 που ξεκίνησα να πηγαίνω εκεί. Άλλα προς το καλύτερο άλλα προς το χειρότερο, άλλα έμειναν ίδια. Π.χ. η Σαντορίνη προσφέρει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, έχει άριστα καταλύματα, άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό που εξυπηρετεί τους τουρίστες, πολλές επιλογές για όλα τα γούστα αλλά δεν έχει, ούτε πρόκειται να αποκτήσει καλές παραλίες.

Όπως δεν έχει καλό οδικό δίκτυο, οι δρόμοι φτιάχτηκαν από το 1960 έως το 1980 και η σχεδίαση αφορούσε τις τότε ανάγκες. Σήμερα το οδικό δίκτυο δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης των χιλιάδων τουριστών που φτάνουν καθημερινά στο νησί. Η πρόσβαση στην Οία είναι προβληματική ειδικά τις ώρες αιχμής (ηλιοβασίλεμα) ενώ η διάβαση από τα Φηρά απαιτεί χρόνο και υπομονή.

Advertisement
Advertisement

Ο παράγοντας που έχει χειροτερέψει δραματικά τα κυκλοφοριακά δρώμενα είναι η αθρόα ενοικίαση και κυκλοφορία μικρών Quad 50cc. Οι λόγοι που ευδοκιμούν τα συγκεκριμένα τετράτροχα είναι: Κοστίζουν λίγο (20 – 25 ευρώ ημερησίως), δίνουν μια αίσθηση διαφορετικού, είναι αξιόπιστα, νοικιάζονται με δίπλωμα αυτοκινήτου και δείχνουν εύκολα στη χρήση. Δεν είναι όμως και εκεί ξεκινούν τα προβλήματα…

– Πρώτον δεν έχουν καμία ευελιξία γιατί δε σχεδιάστηκαν για ελιγμούς στον αστικό ιστό.
– Δεύτερον είναι πολύ αργά με το ζόρι φτάνουν τα 35km/h γιατί δε σχεδιάστηκαν για να κινούνται στην άσφαλτο αλλά στο χώμα. Γι’ αυτό και φέρουν χωμάτινα ελαστικά.
– Τρίτον είναι εξαιρετικά ασταθή στο φρενάρισμα και στο στρίψιμο γιατί δεν έχουν φτιαχτεί για να φρενάρουν και να στρίβουν στην άσφαλτο, αλλά να ξεπερνούν εμπόδια σε χώμα, άμμο, λάσπη.
– Τέταρτον οι χρήστες μη έχοντας στη συντριπτική τους πλειοψηφία, κουλτούρα αναβάτη, τα χρησιμοποιούν άσκεφτα και άμετρα. Είδαμε καλλίπυγες τουρίστριες με μικροσκοπικά μαγιό να τα χρησιμοποιούν ως κινητή πασαρέλα, φοβισμένα ζευγαράκια να έρπουν στη μέση του δρόμου στραγγαλίζοντας την κυκλοφορία, θερμόαιμους νεαρούς να ακροβατούν στις δυο ρόδες, δε βάζει ο νους του ανθρώπου τι γίνεται. Αυτά πριν δύσει ο ήλιος γιατί μετά, ευτυχώς ο Θεός ξαγρυπνά. Πιωμένοι, αγριεμένοι, κουρασμένοι νεαροί και νεαρές προσπαθούν εις μάτην να βρουν το δρόμο για το χωριό – κάτσε να δεις πως το λένε – όπου μοιράζονται ένα δωμάτιο σε μια πανσιόν – τώρα θα την θυμηθώ… κάτι σε Volcano – είναι το όνομά της.

Advertisement

Φέτος το καλοκαίρι είναι δροσερό, τα βράδια στη Σαντορίνη έχει υγρασία οπότε οι σικάτοι νέοι  και νέες χρησιμοποιούν ως αξεσουάρ φουλάρια, εσάρπες και άλλα συναφή. Τα οποία καθοδόν ανεμίζουν άναρχα, είδαμε τουλάχιστον 3 φορές να πιάνεται το φουλάρι στη ρόδα ή τον άξονα, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν ήταν ατυχές γεγονός ο στραγγαλισμός της τουρίστριας πέρυσι στη Μύκονο απ’ αυτό το λόγο, καθαρή εύνοια της τύχης είναι ότι δε θρηνούμε καθημερινά απ’ αυτό και μόνο.

Όταν ανεβαίνεις με το μαγιό στη γουρούνα χωρίς κανένα προστατευτικό, ένα έντομο να τσιμπήσει τον οδηγό αρκεί για να γίνει το κακό. Ή ακόμη να τον χτυπήσει στο μάτι. Ή ένα πετραδάκι να πεταχτεί από αντίθετα διερχόμενο όχημα.  Απερίγραπτη σκηνή στο δρόμο από Φηρά προς Οία, το λεωφορείο της γραμμής να προσπαθεί να περάσει μια σειρά γουρούνες που κινούνται με 20km/h. Φύλαξε ο Θεός αλλά ως πότε; Σκηνές απείρου κάλλους στους δρόμους που ενώνουν τα χωριά με τις παραλίες με τα αυτοκίνητα να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς για να απεγκλωβιστούν από τις χωμάτινες γουρούνες που σέρνονται στραγγαλίζοντας την κυκλοφορία. Δεν προσπερνάνε όμως όλοι με την ίδια ευχέρεια συχνά κάποιος δεν τολμά και εκεί δημιουργείται ένα ακόμη κομβόι υπομονής, αφήνοντάς σε με δυο επιλογές. Ή να ρισκάρεις ή να φτάσεις αύριο…

Advertisement

Προσεγγίζοντας τα Φηρά έχει πάντα μποτιλιάρισμα που δημιουργείται από την προσπάθεια των άσχετων να μανουβράρουν τις γουρούνες, οι οποίες επαναλαμβάνουμε δεν έχουν σχεδιαστεί για ελιγμούς εντός πόλης. Προσθέστε και την μυϊκή ικανότητα μιας μέσης 20χρονης και έχετε ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα.

Στη Σαντορίνη δε μιλούν Ελληνικά!
Είναι γεγονός πως οι Έλληνες τουρίστες αποτελούν το 5%, σε αντίθεση με παλιότερες εποχές. Σίγουρα η πρόσβαση στο νησί έχει αυξημένο κόστος, από κει και πέρα όμως υπάρχουν επιλογές για όλα τα βαλάντια και σε διατροφή και σε διαμονή. Επιπλέον υπάρχουν πολλές επιμορφωτικές δραστηριότητες από μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους ως οινοποιεία και εργοστάσια ντομάτας. Η βραδινή ζωή στα Φηρά έχει ατονήσει, λογικά, αφού λείπουν οι Έλληνες. Όπως και να έχει η εικόνα με τα Quad αποτελεί σοβαρό πρόβλημα και απαιτείται άμεση παρέμβαση του νομοθέτη, κατά την άποψή μας η απαγόρευση θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ όσα θα λύσει. Η οριοθέτηση όμως π.χ. δεν μπορείς να κινείσαι με χωμάτινα ελαστικά στην άσφαλτο, σίγουρα θα βοηθήσει.

Advertisement