Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Γνωρίζεις την ιστορία του turbo;

  • newsautoteam

H παρουσία του turbo στους κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι στοιχείο των τελευταίων δεκαετιών, αλλά μας έρχεται από τον προηγούμενο αιώνα.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

1905
Η επιτηδευμένη αύξηση της ισχύος μέσω ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή έχει σχεδόν την ίδια ηλικία με τον ίδιο τον κινητήρα, αλλά το 1905 λαμβάνει το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για τη χρήση του σε στροβιλοκινητήρα.

1920
Τα πρωτότυπα turbo για κινητήρες αεροσκαφών είχαν σκοπό να περιορίσουν το πρόβλημα της περιορισμένης σε οξυγόνο ποσότητας αέρα. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου τα εφοδιασμένα με turbo κινητήρες αμερικανικά βομβαρδιστικά και καταδιωκτικά διέθεταν εκπληκτικές ικανότητες σε μεγάλα υψόμετρα.

1973 
Η δεκαετία του ’70 σηματοδότησε την ευρεία υιοθέτηση των turbo κινητήρων σε μοντέλα παραγωγής. Η BMW τοποθέτησε έναν υπερσυμπιεστή της KKK για το μοντέλο 2002 Turbo, χαρίζοντας στον 4κύλινδρο κινητήρα σημαντική αύξηση στην ισχύ του,που έφτανε στους 170 PS, με ροπή στα 24,5 kgm.

1977
H Renault RS01, όπως ήταν επισήμως η ονομασία του, δεν ήταν απλώς το πρώτο μονοθέσιο της γαλλικής εταιρείας στην F1, αλλά και το πρώτο στην ιστορία της διοργάνωσης που χρησιμοποίησε υπερ τροφοδοτούμενο κινητήρα. Το 1979 ο αντικαταστάτης του, RS10, με οδηγό τον Jean PierreJabouille κατέκτησε την πρώτη θέση στο γαλλικό GP.

1986
Θέλοντας να εξαλείψει το φαινόμενο του έντονου lagπου παρουσιάζουν οι μεγάλες τουρμπίνες, η Porsche καινοτόμησε τοποθετώντας στην 959 σειριακό σύστημα υπέρ τροφοδότησης με δύο στροβιλοσυμπιεστές.Ο πρώτος βοηθούσε στη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές rpm, με τον δεύτερο -που ήταν και μεγαλύτερος- να αναλαμβάνει δράση μετά τις 4.300 rpm.

2013
H συνεργασία ενός υπερ τροφοδοτούμενου θερμικού κινητήρα με έναν αντίστοιχο υβριδικό είναι γεγονός. Χαρακτηριστικά παραδείγματα,η McLaren P1 και η BMW i8. Το μεν βρετανικόsupercar διέθετε έναν V8 turbo κινητήρα 4,0 lt,το γερμανικό κουπέ έναν 3κύλινδρο 1,5 lt.

2019
H γενιά 991.2 της Porsche 911 μπαίνει στην τεχνολογία του downsizing με τις εκδόσειςCarrera και Carrera S. Αμφότερες διαθέτουνturbo κινητήρα 3,0 lt. Ομοίως πράττει και η πιο πρόσφατη 992. Μάλιστα, ο εξελιγμένος κινητήρας 9A2 Evo θεωρείται ακόμα καλύτερος.

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr