Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Έρευνα: Πόσο ρυπαίνουν οι εταιρείες αυτοκινήτου;

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Φαίνεται ότι ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου των 95 gr. CO2/km είναι πολύ δύσκολος για όλες τις εταιρείες αυτοκινήτου, αφού στη νέα έρευνα της JATO για το 2018 αποδείχθηκε ότι μόνο 1 εταιρεία κατάφερε να πιάσει αυτό το στόχο.

Με βάση τα όσα έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε 2 χρόνια από σήμερα, το 2021, όλες οι εταιρείες αυτοκινήτου πρέπει να επιτύχουν στόχο μέσου όρου εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα που πωλούν σε 1 έτος, μόλις στα 95 gr/km.

Εάν τώρα ο μέσος όρος αυτός ξεπερνά αυτό το νούμερο, ισχύει πρόστιμο που πολλαπλασιάζεται επί τα πωληθέντα οχήματα κάθε εταιρείας και το οποίο όπως είναι κατανοητό, είναι πολύ υψηλό.

Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι εάν αυτός ο στόχος ίσχυε από το 2018, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έπρεπε να πληρώσουν πρόστιμα συνολικού ύψους 33,6 δις ευρώ, με βάση το μέσο όρο των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ε.Ε.

Σημειώστε ότι η επίτευξη των 95 gr. CO2 ανά km αφορά ανά αυτοκινητικό Group και όχι ανά μάρκα, δηλαδή στο VW Group το νούμερο αυτό θα πρέπει να επιτευχθεί συνολικά υπολογίζοντας τα πωληθέντα αυτοκίνητα όλων των μαρκών του (VW, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Bugatti, Bentley, Lamborghini).

Σήμερα όμως και όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω κατάταξη όπως δημοσιεύτηκε στην έρευνα της Jato για το 2018, εκτός της Tesla που πουλά μόνο ηλεκτρικά μοντέλα, κανένα άλλο αυτοκινητικό Group δεν έχει επιτύχει αυτό το στόχο – μόλις 2 χρόνια πριν την εφαρμογή του.

Μέσος όρος εκπομπών CO2 2018 ανά Group

  1. Tesla: 0,0 /km
  2. Toyota: 101,3 gr./km
  3. Nissan Group: 112,9 /km
  4. Renault Group: 113,2 /km
  5. PSA: 114,2 /km
  6. Suzuki: 114,2 /km
  7. VW Group: 121,2 /km
  8. Hyundai-Kia: 121,9 /km
  9. Ford: 123,7 /km
  10. FCA: 125,3 /km
  11. Honda: 127,0 /km
  12. BMW Group: 127,1 /km
  13. Volvo: 130,2 /km
  14. Daimler: 134,3 /km
  15. Mazda: 135,2 /km
  16. JaguarLandRover: 158,2 /km
  17. Subaru: 160,3 /km
  18. Mahindra: 164,4 /km
  19. GM: 255,8 /km

Με βάση λοιπόν την παραπάνω κατάταξη, εάν την περασμένη χρονιά ίσχυε ο μέσος όρος των 95 gr./km τότε το υψηλότερο πρόστιμο θα το πλήρωνε η VW, αφού λόγω των +26,2 gr. CO2 ανά km που είχε ο Όμιλος το 2018 το πρόστιμο ανά μοντέλο που πωλήθηκε θα ήταν 2.500 ευρώ. Και το σύνολο θα έβγαινε στα 9,1 δις ευρώ (η VW ήταν η πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία στην Ε.Ε.) ή δηλαδή τα 2/3 από τα συνολικά παγκόσμια κέρδη της μάρκας!

Το δεύτερο υψηλότερο πρόστιμο (4,5 δις ευρώ) θα έπρεπε να πληρώσει η PSA, ενώ το τρίτο υψηλότερο η Daimler με 3,5 δις ευρώ. Στον αντίποδα, η Toyota θα έπρεπε να καταβάλει στην Ε.Ε. 436 εκατ. ευρώ, όντας και ο Όμιλος με το χαμηλότερο πρόστιμο.

Έχει ενδιαφέρον πάντως να δούμε τι συμβαίνει και ανά μάρκα, αν και όπως προείπαμε, αυτό δεν μετρά για τον υπολογισμό τυχόν προστίμου γιατί το όριο ρύπων ισχύει ανά Όμιλο. Ωστόσο, οι 10 εταιρείες με το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 του 2018 και οι επίσης 10 με τον υψηλότερο ήταν οι παρακάτω:

Top 10 χαμηλότερων εκπομπών CO2 (2018)

  1. Tesla: 0,0 gr./km
  2. smart: 89,8 gr./km
  3. Toyota: 99,9 gr./km
  4. Peugeot: 107,7 /km
  5. Citroen: 107,9 /km
  6. Renault: 109,1 /km
  7. Nissan: 110,6 /km
  8. DS: 114,2 /km
  9. Suzuki: 114,2 /km
  10. Skoda: 116,7 /km

Top 10 υψηλότερων εκπομπών CO2 (2018)

  1. Rolls-Royce: 327,6 /km
  2. Lamborghini: 323,2 /km
  3. Ferrari: 283,1 /km
  4. Bentley: 273,2 /km
  5. Aston Martin: 261,8 /km
  6. Chevrolet: 255,8 /km
  7. Cadillac: 255,8 /km
  8. McLaren: 249,6 /km
  9. Maserati: 225,4 /km
  10. Alpina: 209,0 /km

Δημοφιλή στο Protothema.gr