Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault

Renault Morphoz: Πέρα από τα όρια

Ελλάδα 4:34
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Morphoz: Πέρα από τα όρια

Renault

Renault Morphoz: Πέρα από τα όρια

Renault

Πλησιάστε, και το αυτοκίνητο θα σας κάνει σινιάλο. Θα σας αναγνωρίσει καλωσορίζοντάς σας. Καθήστε στο εσωτερικό του και προετοιμαστείτε για μία εντελώς καινούργια εμπειρία: βρίσκεστε μέσα σε ένα ευφυές, σπονδυλωτό όχημα που ξεπερνά κάθε όριο.

Advertisement
Advertisement

Το φουτουριστικό Renault Morphoz αντιπροσωπεύει το όραμα της Renault σε ό,τι αφορά την προσωπική και την κοινόχρηστη ηλεκτροκίνηση, από το 2025 και μετά. Ένα ξεχωριστό μοντέλο που προσαρμόζεται σε κάθε είδους χρήση, είτε πρόκειται για μια σύντομη, καθημερινή διαδρομή προς το γραφείο, είτε για μια βόλτα στα μαγαζιά, ή για κάποιο μεγάλο ταξίδι. Ένα προσωπικό όχημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλους, όταν δεν το χρησιμοποιείτε εσείς.

Με το όνομα Morphoz και βασίζεται στην νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα με τον κωδικό CMF-EV. Πρόκειται για μία πλατφόρμα για ηλεκτρικά μοντέλα που προσφέρει ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης όχι μόνο σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, την ισχύ και την αυτονομία, αλλά και στον τομέα των επιλογών από το χρήστη, ακόμα και του χώρου αποσκευών.

Advertisement
Advertisement

Πιστό στο DNA της μάρκας, το πρωτότυπο Morphoz αντικατοπτρίζει την «Οικογένεια», ένα από τα «πέταλα» του «λουλουδιού» της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, με την ονομασία ‘Life Flower’(«το Λουλούδι της Ζωής»), η οποία βασίζεται στις διάφορες φάσεις της ζωής ενός ατόμου.

Ηλεκτροκίνηση χωρίς περιορισμούς

Tο πρωτότυπο Morphoz, δεν είναι απλά μία πειραματική πρόταση. Αποτελεί μία πρόγευση των μελλοντικών ηλεκτρικών μοντέλων της γκάμας της Renault. Μοντέλα που θα εφοδιάζονται με μπαταρίες διαφορετικής ισχύος. Μοντέλα που θα ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες ώστε να προσφέρουν βέλτιστη αποδοτικότητα της μπαταρίας τους, αλλά και του κινητήρα τους.

Advertisement

Πλατφόρμα αποκλειστικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση

Το concept μοντέλο της Renault χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, που ονομάζεται CMF-EV. Η πλατφόρμα εξελίχθηκε από τη συμμαχία (Renault, Nissan Mitsubishi). Από στυλιστική άποψη: H εξαιρετικά πρωτοποριακή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας αυτής επιτρέπει τη ύπαρξη ενός μεγάλου μεταξονίου με τους τροχούς τοποθετημένους στις 4 γωνίες του αμαξώματος, προβόλους περιορισμένων διαστάσεων και εντελώς επίπεδο πάτωμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δραστική τροποποίηση των φυσικών αναλογιών και την εξαιρετικά εντυπωσιακή εμφάνιση. Χάρη στην αναβαθμισμένη μπαταρία, η πλατφόρμα CMF-EV, δίνει τη δυνατότητα να σχεδιαστούν αυτοκίνητα πολύ πιο κοντά στο έδαφος, με χαμηλότερη οροφή και, το πιο σημαντικό, με βελτιωμένες αεροδυναμικές επιδόσεις. Το κοντό καπό, εξασφαλίζει μεγαλύτερο και πιο εκλεπτυσμένο περιβάλλον για τους επιβάτες. Σε ό,τι αφορά στη δυναμική οδήγηση, αυτή είναι βελτιωμένη χάρη στο σασί και τη δομή που έχει βελτιστοποιηθεί για ηλεκτρικό όχημα, καθώς εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από το πάτωμα, στο πίσω μέρος.

Advertisement

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην εμπειρία στο εσωτερικό και την εσωτερική διάταξη: Καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι μικρότερος από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως, και μπορεί να τοποθετηθεί στην ιδανική θέση, όπως στην πλατφόρμα CMF-EV, το ταμπλό μπορεί να βελτιωθεί και να μετακινηθεί προς τα εμπρός για να ελευθερωθεί χώρος αποθήκευσης και ο χώρος για τους επιβάτες – ειδικά για τα γόνατα των πίσω. Η απουσία του τούνελ μετάδοσης καθιστά εφικτή την υιοθέτηση ενός εντελώς επίπεδου πατώματος, που εξασφαλίζει ακόμα περισσότερο χώρο για τα πόδια. Χάρη σε αυτές τις βελτιώσεις τα ηλεκτρικά μοντέλα θα είναι πλέον σε θέση να προσφέρουν μια εμπειρία διαβίωσης στο εσωτερικό, που μέχρι σήμερα συναντούσε κανείς μόνο σε μοντέλα πολύ μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών.

Morphoz: Το όχημα, που μπορεί να προσαρμοστεί

Advertisement

Το Renault Morphoz είναι ένα 100% ηλεκτρικό, προσαρμόσιμο πρωτότυπο crossover που φορτίζεται επαγωγικά ακόμα και κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Όπως και το πρωτότυπο Symbioz, που παρουσιάστηκε το 2017, πρόκειται για ένα «προσωπικό» όχημα που προσφέρει πλέον εξειδικευμένα χαρακτηριστικά κοινόχρηστης οδήγησης. Η προσαρμοστικότητα υψηλού επιπέδου του πρωτότυπου Morphoz αναδεικνύεται από τη φυσική διαφορά που εμφανίζουν οι δύο επιλογές του: η κοντή επιλογή «City» και η μακριά επιλογή «Travel». Η επιλογή City εφοδιάζεται με μπαταρία ικανής ισχύος για καθημερινές μετακινήσεις, ενώ η επιλογή Travel μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρία με έξτρα ισχύ που είναι απαραίτητη για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, όπως για παράδειγμα η κίνηση σε αυτοκινητόδρομους.

City

Η Compact επιλογή «City» του Renault MORPHOZ έχει μήκος 4.40μ. Με το μεταξόνιο των 2.73μ., τιμή ρεκόρ για όχημα τέτοιου μήκους,  έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί με μπαταρίες 40 kWh που είναι στάνταρ, παραμένοντας πάντα ελαφρύ και χωρίς να επιβαρύνεται με περιττά κόστη. Ωστόσο η εμπειρία στο εσωτερικό του απαντά μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτή την επιλογή το Morphoz διαθέτει μία ξεχωριστή φωτιστική υπογραφή, η οποία ενισχύεται από την παρουσία πρόσθετων στοιχείων LED. Το στυλ του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό χάρη στο κοντό καπό, τους σμιλευμένους προφυλακτήρες, τους σχεδόν ανύπαρκτους προβόλους και τους ακροβολισμένους τροχούς, που αντανακλούν την ευελιξία ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου πόλης.

Travel

Η μεγάλη  επιλογή «Travel» του Renault Morphoz έχει μήκος 4.80μ. Το μεταξόνιο είναι και αυτό αναλογικά αυξημένο στα 2.93μ. ώστε να μπορεί να δεχθεί τη μεγαλύτερη μπαταρία και να προσφέρει ένα ακόμα πιο ευρύχωρο εσωτερικό. Μπορεί να μεταφέρει μπαταρίες με πρόσθετη ισχύ 50 kWh  (συνολική ισχύς 90 kWh) και να εξασφαλίσει ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και δυνατότητα μεταφοράς ακόμα δύο αποσκευών. Επιπρόσθετα, αυτή η επιλογή – που διαθέτει ξεχωριστή φωτιστική ταυτότητα – έχει ένα ειδικά σχεδιασμένο εμπρός μέρος και προφίλ που βελτιστοποιούν τις αεροδυναμικές επιδόσεις, προσφέροντας έτσι καλύτερες συνθήκες οδήγησης σε μεγάλα ταξίδια.

Χώρος επιβατών που προσαρμόζεται στις ανάγκες οδηγού και επιβατών

Καθώς ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, το Renault Morphoz πραγματοποιεί μία αλληλουχία φωτεινών σημάτων ώστε να δείξει ότι αναγνώρισε το άτομο που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του. Αρκεί ένα νεύμα και το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει και ανοίγει όλες του τις πόρτες. Το άνοιγμα των θυρών σε στυλ «suicide doors» σε συνδυασμό με την απουσία μεσαίας κολώνας κάνει ευκολότερη την είσοδο των επιβατών στο φιλόξενο εσωτερικό.

Πίνακας οργάνων Livingscreen που αναδύεται

Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα φουτουριστικό τιμόνι, στο κέντρο του οποίου φιλοξενείται μία οθόνη 10,2 ιντσών που εμφανίζει τις βασικές πληροφορίες οδήγησης και ασφαλείας. Με εντολή του οδηγού – ο οποίος αποφασίζει να κάνει τις οθόνες να εξαφανιστούν – το ταμπλό ανοίγει για να εμφανιστεί ο πίνακας οργάνων Livingscreen που ξεδιπλώνεται «γλυκά». Η απλή και ευρεία αυτή οθόνη απεικονίζει πληροφορίες για την οδήγηση καθώς και πληροφορίες από το σύστημα πολυμέσων.

Περιστρεφόμενο κάθισμα συνοδηγού

Ο χώρος των επιβατών του Morphoz μπορεί να διαμορφωθεί σύμφωνα με την επιλογή «Share» που δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες – εκτός από τον οδηγό, που κοιτάει πάντα μπροστά στο δρόμο – να καθίσουν αντικριστά ώστε να συζητήσουν ή να συμμετέχουν σε κάποια κοινή δραστηριότητα.

Για να επιτευχθεί αυτό, το συμμετρικό κάθισμα του συνοδηγού, ανακλίνεται κατά 180 μοίρες ώστε να «κοιτάει»  προς τα πίσω. Με αυτό τον τρόπο οι επιβάτες μπορούν να κάνουν κοινή χρήση της κεντρικής κονσόλας με τη μεγάλη οθόνη, που διατρέχει σχεδόν ολόκληρο το μήκος της καμπίνας, απολαμβάνοντας μία εμπειρία σαν να βρίσκονται στο σαλόνι του σπιτιού τους.

Συρόμενα πίσω καθίσματα

Όταν το Morphoz μεταμορφώνεται από την επιλογή City στην επιλογή Travel, τα πίσω καθίσματα μετακινούνται αυτόματα προς τα πίσω ώστε να εκμεταλλευτούν τον έξτρα εσωτερικό χώρο. Έτσι οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ακόμα μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους. Ο χώρος που δημιουργείται τους δίνει τη δυνατότητα να νοιώσουν ότι κάθονται σε πολυθρόνες γύρω από ένα τραπέζι, με τη μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα να παίζει το ρόλο του τραπεζιού.

Επέκταση αυτονομίας

Η κανονική μπαταρία των 40 kWh της επιλογής City του Morphoz έχει ονομαστική αυτονομία 400χλμ. τιμή που κρίνεται επαρκής για καθημερινή αστική και περιαστική χρήση. Παρέχει λοιπόν ένα βαθμό ευελιξίας που θα ικανοποιήσει πάνω από το 90% των αναγκών των χρηστών. Για το υπόλοιπο 10%, και στην περίπτωση που υπάρχει ανάγκη για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων, το ηλεκτρικό όχημα μπορεί να φιλοξενήσει και μία έξτρα συστοιχία μπαταριών που ονομάζεται «Travel Extender». Το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε Travel καθώς υπάρχει μία ειδική θυρίδα στο πάτωμα που αποκαλύπτει μία θέση που μπορεί να φιλοξενήσει μία μπαταρία 50 kWh. Η συστοιχία των 50 kWh μπορεί να τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα. Έτσι η αυτονομία του πολλαπλασιάζεται στα 700 χλμ. για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο.

Μόλις επιστρέψει από το ταξίδι του, ο χρήστης σταματά πάλι σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού για να επιστρέψει την έξτρα μπαταρία και να μείνει πάλι με την αρχική των 40 kWh που έχει το όχημα στην διάταξη City. Ο σταθμός ανεφοδιασμού επαναφορτίζει τις μπαταρίες για να είναι πάλι έτοιμες για χρήση. Μπορεί επίσης να τις χρησιμοποιήσει και με άλλους τρόπους εφόσον χρειαστεί από κάποιο άλλο όχημα: Για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, για την αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ή για το φωτισμό ενός παρακείμενου κτιρίου.

Διαβάστε επίσης:

MORPHOZ: Αυτό είναι το μέλλον της Renault

Το Groupe Renault στη Διεθνή Έκθεση Γενεύης 2020

Νέο ηλεκτρικό crossover από τη Renault το 2021