Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

MORPHOZ: Αυτό είναι το μέλλον της Renault

Ελλάδα 19:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

MORPHOZ: Αυτό είναι το μέλλον της Renault

ΝΕΑ

MORPHOZ: Αυτό είναι το μέλλον της Renault

ΝΕΑ

Tαξιδέψαμε στο Παρίσι για να γνωρίσουμε το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της Renault. Οι Γάλλοι μας δίνουν μια μικρή γεύση από αυτά που θα δούμε στο άμεσο μέλλον.

Advertisement
Advertisement

Το MORPHOZ δεν αποτελεί ένα απλό concept για τη Renault. Δηλαδή ένα πρωτότυπο όχημα, προϊόν σχεδιαστικής σπουδής των τεχνικών της εταιρείας. Πέρα από τα αισθητικά όρια, που αναμφισβήτητα είναι εντυπωσιακά, κρύβει τεχνολογίες και καινοτομίες που αλλάζουν τα δεδομένα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

H αρχική ιδέα της Renault ήταν να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό όχημα που θα μπορούσε να προσαρμοστεί άμεσα στις ανάγκες του χρήστη και παράλληλα να ενσωματωθεί πλήρως σε μια νέα ηλεκτρική εποχή, όπου η ενέργεια είναι πολύτιμη. Έτσι η καινοτομία του MORPHOZ ανάγεται στο γεγονός πως μπορεί να «μεταβάλλει» την αυτονομία και τις ικανότητες του μέσα σε μερικά λεπτά. Αυτό επιτυγχάνεται εύκολα και γρήγορά μέσω της αυξομείωσης του μήκους του αυτοκινήτου και κατ’ επέκταση του μεταξονίου. Έτσι, το γαλλικό μοντέλο έχει δύο set up λειτουργίας. Tα «city» και “Long Travel».

Advertisement
Advertisement

Στην πρώτη περίπτωση, το μήκος του αυτοκινήτου βρίσκεται στα 4,4 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,73 μέτρα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 136 άλογα και η μπαταρία των 40 kWh μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 400 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση που ο οδηγός θέλει να ταξιδέψει δεν έχει παρά να επιλέξει τη λειτουργία «Long Travel». Αμέσως, το MORPHOZ αυξάνει το μέγεθος του στα 4,8 μέτρα, με έκταση του εμπρός και του πίσω τμήματος. Αυτό συνεπάγεται και ταυτόχρονη αύξηση του μεταξονίου κατά 20 εκατοστά και έτσι στο δάπεδο του αυτοκινήτου μπορούν να τοποθετηθούν μεγαλύτερες μπαταρίες, έως και 90 kWh, με την αυτονομία κίνησης να αγγίξει τα 700 χιλιόμετρα. Ταυτόχρονα η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 217 άλογα.

Advertisement

Η αύξηση του μεταξονίου, στη λειτουργία «Long Travel», προσφέρει ακόμη πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες, με το κάθισμα του συνοδηγού να αναστρέφεται για μεγαλύτερη άνεση. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Renault, η τοποθέτηση και η αφαίρεση της έξτρα μπαταρίας γίνεται εύκολα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου μέσω ειδικής πλατφόρμας. Παράλληλα, οι μπαταρίες του μοντέλου μπορούν να αξιοποιηθούν στο έπακρο από διασυνδεδεμένα δίκτυα τροφοδοτώντας άλλες χρήσεις, όπως για παράδειγμα οι οικιακές ανάγκες. Στο φουτουριστικό εσωτερικό του MORPHOZ συναντά κανείς όλες τις νέες ψηφιακές εφαρμογές ενώ στο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επίπεδου 3. Όπως είναι φυσικό, οι τεχνολογίες του MORPHOZ και πολλά σχεδιαστικά στοιχεία αναμένεται να επηρεάσουν πολύ σύντομα τα μελλοντικά μοντέλα των Γάλλων.

Advertisement

Στο περιθώριο της παρουσίασης του εν λόγω πρωτότυπου μοντέλου είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον Laurens van den Acker, Επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης του Group Renault. Ο ισχυρός άντρας της γαλλικής φίρμας μας εξήγησε πως η ανάγκη για ευρεία και εύκολη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων ήταν αυτή που οδήγησε στη δημιουργία του MORPHOZ.