Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault

Renault: Κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας F1

Ελλάδα 18:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault: Κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας F1

Renault

Renault: Κινητήρες και αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας F1

Renault

Η τεχνολογία της F1 περνά στα μοτέρ των 1000 και 1300 κ.εκ της Renault ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων εκμεταλλεύεται την τεχνογνωσία από τα μονοθέσια και αξιοποιείτε σε ολόκληρη την γκάμα μοντέλων.

Advertisement
Advertisement

Υλικά, τεχνική κατασκευής και ρυθμίσεις κινητήρων και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων προσαρμόζονται από τα Grand Prix στα καθημερινά μας αυτοκίνητα.

Ο νέος κινητήρας 1.0 TCe 100 ίππων υπογραμμίζει την ευελιξία του Clio. Όπως και ο 1.3 TCe, μέρος της σειράς από το 2018, ο TCe 100 μοιράζεται υλικά και ρυθμίσεις κατασκευής από την Formula 1, όπως ο υπερσυμπιεστής με ηλεκτρική βαλβίδα εκκένωσης, σύστημα εξαγωγής εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, διπλό μεταβλητό έλεγχο χρονισμού βαλβίδων και ειδική χαλύβδινη επίστρωση στους κυλίνδρους. Ο κινητήρας νέας γενιάς είναι +10 ίππων (100 ίπποι έναντι 90) και +20 Ν.μ. (160 Ν.μ. έναντι 140) από ό, τι ο 90 TCe που αντικαθιστά και επίσης μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Με εκπομπές μόλις 100g / km, η βενζινοκίνητη έκδοση του ολοκαίνουριου Clio TCe 100 βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του. Ο κινητήρας προσφέρει τη βέλτιστη οδηγική απόλαυση χάρη στην αυξημένη ροπή στρέψης που ξεκινά απο χαμηλές στροφές κινητήρα για ενθουσιώδη επιτάχυνση. Ο TCe 100 θα είναι επίσης διαθέσιμος σε έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνη / LPG για μέγιστη οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe

Advertisement
Advertisement

Η Renault, μέσω και της επιτυχημένης της εμπλοκής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, ξεχωρίζει για τα ιδιαίτερα αποδοτικά κινητήρια σύνολά της. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.3 TCe που παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη Renault, χρησιμοποιεί την υψηλή τεχνογνωσία των μηχανικών της εταιρείας, σε συνδυασμό με λύσεις προηγμένης τεχνολογίας, φιλοδοξώντας να θέσει νέα μέτρα σύγκρισης, όχι μόνο στον τομέα της απόδοσης, αλλά παράλληλα της οικονομίας καυσίμου, της αξιοπιστίας και της οδηγικής απόλαυσης.

Η βασική αρχιτεκτονική των τεσσάρων κυλίνδρων σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 1,3 λίτρων προσφέρει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας (χαμηλή στάθμη θορύβου, απουσία κραδασμών, κτλ.) και παράλληλα σημαντικά μεγαλύτερα αποθέματα ροπής σε όλο το εύρος λειτουργίας του κινητήρα. Η λίστα με μερικά από τα βασικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα περιλαμβάνει:

Advertisement

 

  • Ειδική επένδυση (Mirror Bore) στα τοιχώματα των κυλίνδρων για μείωση των τριβών και βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας. Μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν διαθέσιμη σε κινητήρες πολύ υψηλής απόδοσης.
  • Αύξηση της πίεσης του συστήματος άμεσου ψεκασμού στα 250 bar με παράλληλη αύξηση της ακρίβειας διαχείρισης του καυσίμου ώστε η υψηλή απόδοση να συνδυάζεται με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις ελάχιστες δυνατές εκπομπές ρύπων.
  • Πρωτοποριακός σχεδιασμός του θαλάμου καύσης και εφαρμογή διπλού συστήματος μεταβλητού χρονισμού (VVT), έτσι ώστε ο κινητήρας να προσφέρει κορυφαία ελαστικότητα τόσο στις χαμηλές όσο και τις μεσαίες στροφές.
  • Βαλβίδα ανακούφισης του συστήματος υπερτροφοδότησης που ελέγχεται ηλεκτρονικά και ενεργοποιείται ηλεκτρικά έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια στη λειτουργία της.

Υπενθυμίζουμε ότι ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε μία σειρά εκδόσεων με απόδοση από 115 έως και 160 ίππους. Θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ενώ μετά τα Scenic / Grand Scenic και πρόσφατα τo Captur S-Edition.

Advertisement

Όλα τα μοντέλα της Renault διαθέσιμα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

Η Renault αποτελεί τον μοναδικό κατασκευαστή που προσφέρει σε όλες τις κατηγορίες επιβατικά μοντέλα εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Advertisement

Η Renault, με το κιβώτιο ΕDC (Efficient Dual Clutch), ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που μετέφεραν αυτή την προηγμένη τεχνολογία από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στα μοντέλα παραγωγής. Ο έξυπνος σχεδιασμός και τα πολλαπλά πλεονεκτήματα του EDC σε σχέση με ανταγωνιστικές λύσεις επέτρεψαν, εκτός των άλλων, την τοποθέτησή του στο σύνολο της γκάμας της Renault. Το αποτέλεσμα είναι για πρώτη φορά μια τόσο ευρεία γκάμα μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών να εφοδιάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Από το νέο Twingo, το πιο ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης, μέχρι τα κορυφαία ESPACE και TALISMAN, το κιβώτιο EDC αποτελεί την επιλογή για όσους αναζητούν τα πλεονεκτήματα ενός αυτόματου κιβωτίου (άνεση, αντοχή), χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματά του (αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, μεγαλύτερο βάρος, κτλ.)

Εκτός από το προφανές πλεονέκτημα της άνεσης, το κιβώτιο EDC προσφέρει μια σειρά ελκυστικών χαρακτηριστικών όπως:

  • Ταχύτατες αλλαγές και παράλληλα εξαιρετικά ομαλή λειτουργία, αντίστοιχη με εκείνη ενός κλασσικού αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής. Οι αλλαγές μπορούν να γίνονται εντελώς αυτόματα ή ημι-αυτόματα, ανάλογα με την προτίμηση του οδηγού.
  • Αντίστοιχο βάρος με ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο και σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με ένα κλασσικό αυτόματο.
  • Κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχη ή και χαμηλότερη ενός χειροκίνητου κιβωτίου.
  • Αυξημένη αντοχή και μειωμένες ανάγκες συντήρησης.
  • Διαχείριση υψηλών αποθεμάτων ροπής (συνδυάζεται με κινητήρες βενζίνης, diesel και υβριδικά συστήματα).

Παράλληλα, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC αποτελεί ιδανική λύση και για τη σπορ οδήγηση, έχοντας επιλεγεί από τη Renault Sport για τα Twingo GT, Clio R.S., Megane GT και Megane R.S. Στα συγκεκριμένα μοντέλα το EDC διαχειρίζεται ροπή έως 390Nm, προσφέροντας παράλληλα προηγμένα οδηγικά βοηθήματα όπως το launch control, το οποίο δίνει τη δυνατότητα για ταχύτερες επιταχύνσεις από στάση. Επιπλέον περιλαμβάνει το σύστημα multi Downshift που επιτρέπει το άμεσο κατέβασμα δύο ή και περισσότερων σχέσεων κατά την επιβράδυνση. Στην Ελληνική αγορά το κιβώτιο EDC είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με 6 ή 7 σχέσεις.

Διαβάστε επίσης:

Ένα Renault Twizy με αέρα Formula 1

Νέο Renault Kiger: Μικρό, αλλά εντυπωσιακό (video)

Renault Clio E-Tech: Υβριδική τεχνολογία από την F1 στο δρόμο