Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault 2021-1

Renault Arkana: Υβριδικό σύστημα κίνησης για μοναδική οδηγική απόλαυση

Ελλάδα 3:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Renault Arkana: Υβριδικό σύστημα κίνησης για μοναδική οδηγική απόλαυση

Renault 2021-1

Renault Arkana: Υβριδικό σύστημα κίνησης για μοναδική οδηγική απόλαυση

Renault 2021-1

Με το νέο Arkana η Renault αλλάζει τον χάρτη της κατηγορίας του, προσφέροντας ένα ελκυστικό σε εμφάνιση κουπέ SUV, με χαρακτήρα από premium μοντέλα, και ένα οδηγικό προφίλ με σπορ αναφορές αλλά και εξαιρετικές οικολογικές επιδόσεις χάρη στα πρωτοποριακά υβριδικά του συστήματα.

Advertisement
Advertisement

Με το νέο Arkana η Renault ταράζει τα νερά της κατηγορίας των προσιτών SUV, φέρνοντας σχεδιαστικά στοιχεία πολύ πιο ακριβών μοντέλων σε ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στο ευρύ κοινό.

Και το κάνει με έναν τρόπο που δεν αφήνει περιθώρια για δεύτερες σκέψεις, καθώς το Arkana ισορροπεί θαυμάσια ανάμεσα στο καινοτόμο στιλ και την έμφαση στην πρακτικότητα, συνδυάζοντας κουπέ χαρακτηριστικά και τους χώρους και τις ανέσεις ενός μεγάλου οικογενειακού SUV.

H εμφάνιση και η γενικότερη εικόνα του νέου Arkana μιλάει από μόνη της. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που αλλάζει τον χάρτη της κατηγορίας του και τραβάει τα βλέμματα από όπου και αν περάσει. Γεμάτο ξεχωριστό στιλ και καλαίσθητες λεπτομέρειες, το Arkana είναι το αυτοκίνητο που πλέον ορίζει τα σχεδιαστικά δεδομένα της κατηγορίας του, όντας την ίδια στιγμή απίστευτα ελκυστικό και μαζί εξαιρετικά πρακτικό και φιλικό στην καθημερινή χρήση.

Advertisement
Advertisement

Κάτω από αυτό το εμπνευσμένο σχέδιο και το ιδιαίτερα ελκυστικό αμάξωμα, η Renault έχει τοποθετήσει μερικά από τα πιο εξελιγμένα μηχανικά μέρη που υπάρχουν σήμερα στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ο λόγος για τα υβριδικά συστήματα των κινητήρων της, τα οποία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων σε ό,τι αφορά τα τεχνολογικά τους στοιχεία αλλά και την απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες.

Διατηρώντας την ίδια φιλοσοφία που έχει εφαρμόσει και στα υπόλοιπα μοντέλα της, η Renault ενσωματώνει και στο Arkana την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία με την ονομασία E-TECH. Πρόκειται για μία αποκλειστική τεχνολογία που έχει εξελίξει η ίδια η Renault και συγκεντρώνει πάνω από 150 πατέντες, κάνοντας χρήση κάθε τεχνογνωσίας που μπόρεσε να φέρει από την Formula 1 σε κινητήρες ευρείας παραγωγής.

Advertisement

Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 λτ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του είναι 69 kW (91 hp), ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).

Advertisement

Ο κινητήρας αυτός συνεργάζεται με ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών από το οποίο απουσιάζει ο συμπλέκτης. Ο συνδυασμός του συγκεκριμένου κιβωτίου με το υβριδικό σύστημα των κινητήρων δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και μειωμένους μηχανικούς θορύβους και ελαχιστοποιημένες φθορές.

Παράλληλα εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα οικονομίας, χάρη και στην μεταφορά τεχνογνωσίας που έχει γίνει από την Formula 1. H μπαταρία του συστήματος είναι τοποθετημένη στον χώρο των αποσκευών και είναι χωρητικότητας 1,2 kWh. Με την χρήση της το αυτοκίνητο μπορεί να κάνει έως και το 80% του χρόνου μιας διαδρομής αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας κατά 40% την κατανάλωση σε καύσιμο.

Advertisement

Το νέο Arkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει συνδυαστική κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το νέο Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ/ώρα.

Εκτός από την έκδοση Ε-TECΗ, το νέο Αrkana εφοδιάζεται με τον κινητήρα 1.3 TCe στην έκδοση με το σύστημα micro-hybrid. H τεχνολογία αυτή πραγματοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.

Το micro-hybrid σύστημα επιτρέπει την καλύτερη λειτουργία του συστήματος Start&Stop και μπορεί να κάνει ανάκτηση της ενέργειας κατά την φάση του φρεναρίσματος. Μπορεί επίσης να διακόψει την λειτουργία του κινητήρα στην φάση της επιβράδυνσης ενώ λειτουργεί επικουρικά του βενζινοκινητήρα αυξάνοντας την παρεχόμενη ροπή όταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη δύναμη και πατήσει το γκάζι για μία προσπέραση για παράδειγμα.

Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση. Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το νέο Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Η κατανάλωση, σε συνδυασμένο κύκλο, φθάνει στα 5.8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρ/χλμ. (τιμές WLTP).

Εκτός από τους εξελιγμένους κινητήρες, το Arkana παραμένει ένας γνήσιος εκπρόσωπος της Renault σε ότι αφορά την κορυφαία οδηγική απόλαυση. Βασίζεται στην εξαιρετική νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία είναι στιβαρή και ελέγχει δυναμικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Επίσης ο νέος πίσω άξονας είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Και την ίδια στιγμή η άνεση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα χάρη στην σωστή ρύθμιση των αμορτισέρ, που καταφέρνουν να απομονώνουν τον δρόμο και να μην κουράζουν τους επιβάτες, χωρίς από την άλλη να επιτρέπουν κλίσεις στις στροφές. Νέα ρύθμιση υπάρχει και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι πολύ πιο ακριβές και άμεσο ενώ το Arkana είναι ένα από τα πιο ευέλικτα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους, με κύκλο στροφής στα μόλις 11,2 μέτρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το Renault Arkana (+τιμές)
Νέο Renault Arkana: Στιλ και πρακτικότητα από ένα πρωτοποριακό σπορ crossover