Live Κίνηση
Περισσότερα
Renault 2021-1

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

Ελλάδα 19:31
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

Renault 2021-1

Renault Arkana: Η υβριδική τεχνολογία στα καλύτερά της

Renault 2021-1

Το νέο Renault Arkana αλλάζει όλα τα δεδομένα στα σύγχρονα SUV σε ό,τι έχει να κάνει με την σχεδίαση συνδυάζοντας παράλληλα και ένα κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο με τις πιο σύγχρονες υβριδικές λύσεις για οικονομία σε καύσιμο, περιορισμένους ρύπους και κινητήρες με πιο πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας.

Advertisement
Advertisement

Το νέο Arkana είναι η ξεκάθαρη απόδειξη ότι η Renault ήταν και παραμένει μία από τις πιο πρωτοποριακές και ανήσυχες εταιρίες στον κόσμο. Με το νέο κουπέ crossover της η γαλλική εταιρία φέρνει έναν φρέσκο σχεδιαστικό αέρα στην κατηγορία, συνδυάζοντας χαρακτηριστικά premium μοντέλων σε μία προσιτή τιμή και με έμφαση στην πρακτικότητα και τις ανέσεις για τους επιβάτες.

Η γαλλική εταιρία δεν αρκέστηκε μόνο στην εντυπωσιακή εμφάνιση, αλλά φρόντισε να εφοδιάσει το αυτοκίνητό της με ένα ιδιαίτερα προηγμένο πακέτο τεχνολογιών, τόσο σε ότι έχει να κάνει με τα ηλεκτρονικά του συστήματα όσο και με τους κινητήρες και τα μηχανικά του μέρη.

Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, η Renault ακολουθεί στο Arkana την υβριδική τεχνολογία, με όσα σημαντικά οφέλη έχει να φέρει αυτή στην καθημερινή χρήση. Οικονομικότερα σε καύσιμο, με αρκετά χαμηλότερους ρύπους αλλά και μία νέα αίσθηση στην οδήγηση, τα υβριδικά μοτέρ της Renault ταιριάζουν άψογα με το σπορ στιλ του Arkana, ολοκληρώνοντας την εικόνα ενός καινοτόμου και απολαυστικού αυτοκινήτου.

Advertisement
Advertisement

Οι κινητήρες με το οποίο εφοδιάζεται το Arkana είναι δύο υβριδικά σύνολα, αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους. Σε πρώτη φάση θα υπάρχει στην αγορά με τον micro-hybrid 1.3 TCe 140, ο οποίος προσφέρει οικονομία, ευελιξία και εξαιρετική απόδοση σε καθημερινή χρήση.

Βασίζεται στον κινητήρα turbo άμεσου ψεκασμού 1.3 TCe και χρησιμοποιεί την micro-hybrid τεχνολογία η οποία σχετίζεται με την προσθήκη ενός συστήματος εναλλάκτη το οποίο συνδυάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, η οποία έχει τοποθετηθεί στο δάπεδο, κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Advertisement

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με έναν αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και διαθέτει και σύστημα Start & Stop το οποίο λειτουργεί ως σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά την κίνηση μέσα στην πόλη και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτό δίνει επίσης την δυνατότητα στον κινητήρα να σταματά την λειτουργία του κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης μειώνοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση .

Advertisement

Ο εναλλάκτης και η μπαταρία έχουν μία ακόμα σημαντική λειτουργία, καθώς υποβοηθούν τον κινητήρα με έξτρα παροχή ισχύος, κατά την φάση της επιτάχυνσης. Με βάση όλα αυτά τα συστήματα, η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει κατά 8% την κατανάλωση καυσίμου και κατά 8,5% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Την ίδια στιγμή εξασφαλίζει ομαλότερη επανεκκίνηση μέσα στην πόλη και καλύτερη απόκριση του κινητήρα κατά την οδήγηση.

Ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 στροφές, τιμές που είναι +10 ίπποι και +200 Νm ροπής επιπλέον σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 ΤCe 130. Ο κινητήρας αυτός επιτυγχάνει εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, με 5,8 λτ/100 χλμ. και εκπομπές CO2 που είναι μεταξύ 132 και 138 γρ/χλμ με βάση το πρότυπο WLTP.

H πιο προηγμένη επιλογή σε κινητήρα στο νέο Arkana είναι το Ε-Τech Hybrid 145 το οποίο ήδη χρησιμοποιείται στο Clio, Captur και Megane. Πρόκειται για μία πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία, η οποία έχει δανειστεί στοιχεία από την Formula 1 και χρησιμοποιεί πάνω από 150 πατέντες.

Advertisement

Ο κινητήρας Ε-Τech Hybrid των 145 ίππων αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων τελευταίας γενιάς, ο οποίος διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων. Η ισχύς του συγκεκριμένου κινητήρα φθάνει στους 91 ίππους και συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στα 36 kW και έναν στα 15 kW HSG.

H εξελιγμένη αυτή διάταξη συνοδεύεται από ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργικών χωρίς συμπλέκτη. Χάρη στον επαναστατικό σχεδιασμό των ηλεκτροκινητήρων και του συγκεκριμένου κιβωτίου, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται με ομαλό τρόπο, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η κορυφαία οικονομία σε καύσιμο.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι των 1,2 kWh και είναι τοποθετημένη στον χώρο των αποσκευών. Το υβριδικό σύστημα παρέχει την δυνατότητα έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη να πραγματοποιείται με ηλεκτρική ενέργεια ενώ στις ίδιες συνθήκες προσφέρει μείωση κατανάλωσης του 40% σε σύγκριση με έναν αντίστοιχης ισχύος κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η μέση κατανάλωση που επιτυγχάνει το Renault Arkanan E-Tech Hybrid φθάνει στα 4,9 λτ/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 112-117 γρ/χλμ. με βάση το πρότυπο WLTP. Το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί και μόνο με την δύναμη των ηλεκτροκινητήρων σε λειτουργία καθαρής ηλεκτροκίνησης με ταχύτητες που φθάνουν έως και τα 75 χλμ/ώρα.

Εκτός από τους εξελιγμένους κινητήρες, το Arkana παραμένει ένας γνήσιος εκπρόσωπος της Renault σε ότι αφορά την κορυφαία οδηγική απόλαυση. Βασίζεται στην εξαιρετική νέα πλατφόρμα CMF-B, η οποία είναι στιβαρή και ελέγχει δυναμικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Επίσης ο νέος πίσω άξονας είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις γρήγορες στροφές.

Και την ίδια στιγμή η άνεση είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα χάρη στην σωστή ρύθμιση των αμορτισέρ, που καταφέρνουν να απομονώνουν τον δρόμο και να μην κουράζουν τους επιβάτες, χωρίς από την άλλη να επιτρέπουν κλίσεις στις στροφές. Νέα ρύθμιση υπάρχει και στο σύστημα διεύθυνσης που είναι πολύ πιο ακριβές και άμεσο ενώ το Arkana είναι ένα από τα πιο ευέλικτα αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους, με κύκλο στροφής στα μόλις 11,2 μέτρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα το Renault Arkana (+τιμές)
Νέο Renault Arkana: Στιλ και πρακτικότητα από ένα πρωτοποριακό σπορ crossover