Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

O Giniel de Villiers μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto.gr!

  • Panos Seitanidis

Ένα από τα φαβορί για την κατάκτηση της νίκης στο Ράλι Ντακάρ 2016 είναι Giniel de Villiers. Θριαμβευτής το 2009 τρέχοντας τότε με το VW Touareg, από το 2012 συμμετέχει με ένα Toyota Hilux και είναι σταθερά στην πρώτη τετράδα!

Όπως μαρτυρούν τα αποτελέσματά του στον πιο δύσκολο αγώνα στον πλανήτη, τον διακρίνει απίστευτη σταθερότητα αφού σε 13 συμμετοχές, εκτός από τη νίκη μετράει άλλες 5 παρουσίες στο βάθρο. Δεν έχει εγκαταλείψει ποτέ ενώ πέρυσι, βρέθηκε πολύ κοντά στην κορυφή.

Είναι λοιπόν ο πλέον αρμόδιος για να μας μιλήσει για την αγωνιστική «Οδύσσεια» στα αφιλόξενα εδάφη της Λατινικής Αμερικής που μόλις ξεκίνησε.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΟ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ

DAKAR16-SS2-de-villiers-b640

Αυτό είναι το 13ο σου Ράλι Ντακάρ. Θεωρείσαι πια… «ειδικός»! Πως θα περιέγραφες αυτό το ράλι;

Το σίγουρο είναι πως διαφέρει πολύ από το Ράλι Ντακάρ που διαδραματιζόταν στην Αφρική. Στη Νότια Αμερική έχει μεγαλύτερη ποικιλία εδαφών. Ειδικά φέτος η αγωνιστική διαδρομή είναι λίγο διαφορετική απ’ ότι περιμέναμε κι αυτό ίσως με βοηθήσει, δεδομένων των δυνατών σημείων του αυτοκινήτου μου. Ωστόσο είναι πολύ νωρίς για να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.

Έχεις μία νίκη στο ενεργητικό σου αλλά σταθερά τερματίζεις πολύ ψηλά στην κατάταξη. Ποιο είναι το μυστικό σου;

Να πω την αλήθεια, δεν έχω κάποιο συγκεκριμένο μυστικό. Με βοηθάει η εμπειρία που έχω αποκτήσει με το πέρασμα των χρόνων και το να ξέρω με τι ρυθμό πρέπει να οδηγώ. Δεν μπορείς να πηγαίνεις πολύ αργά αλλά ούτε και υπερβολικά γρήγορα. Πρέπει να αντιμετωπίζεις αυτό το ράλι ως έναν μαραθώνιο δύο εβδομάδων κι όχι ως ημερήσια σπριντ.

dakar16-prologue-devilliers-a640

Συμμετέχεις στον αγώνα με ένα Toyota Hilux. Ποια είναι τα δυνατά του σημεία;

Αποδίδει πολύ καλά σε διαδρομές με συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και στα γρήγορα τερέν όπου μπορείς να αναπτύξεις υψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, δεν υστερεί πολύ όταν βρισκόμαστε σε υψόμετρο, πράγμα που αποτελεί ευχάριστη έκπληξη. Φέτος χρησιμοποιούμε και νέο, ισχυρότερο κινητήρα. Έχουμε βελτιώσει την ανάρτηση και έχουμε κάνει και μικρές τροποποιήσεις στο σασί. Λίγο-πολύ, υπάρχουν αναβαθμίσεις παντού στου αυτοκίνητο.

Δεδομένων των υψηλών budget που είχε παλαιότερα η MINI, τώρα η Peugeot… πόσο άδικο είναι να μάχεσαι στο Ράλι Ντακάρ χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη;

Εξακολουθούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Στο Ράλι Ντακάρ 2015 κάναμε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Μέχρι την έβδομη ειδική διαδρομή διεκδικούσα τη νίκη. Σίγουρα θα ήθελα να βρεθώ ξανά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου αλλά ήμουν πολύ κοντά. Αυτό ήταν πολύ ενθαρρυντικό, παρότι δεν έχουμε προϋπολογισμό αντίστοιχο των εργοστασιακών ομάδων.

Είναι φέτος η Peugeot η μεγαλύτερη απειλή; Ποιοι θεωρείς πως είναι τα φαβορί;

Τα Peugeot έχουν όντως βελτιωθεί πολύ αλλά υπάρχουν ακόμα ερωτηματικά σχετικά με την αξιοπιστία τους που και πέρυσι αποτέλεσε το αδύνατό του σημείο. Θα έλεγα πως για μένα φαβορί για τη νίκη είναι ξανά ο Nasser (Al-Attiyah).

Μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα στη σημερινή μορφή του Ράλι Ντακάρ που διεξάγεται στη Νότια Αμερική και στην παλιά του μορφή, στα εδάφη της Αφρικής; Και ποια εκ των δύο προτιμάς;

Όχι, δεν μπορείς να τα συγκρίνεις. Μου άρεσε πολύ τότε, μου αρέσει και τώρα. Όμως επειδή είμαι Νότιο-Αφρικανός, θα ήθελα πολύ κάποια μέρα ο αγώνας να επιστρέψει στην Αφρική. Αλλά μου αρέσει πολύ και η ποικιλία εδαφών στη Λατινική Αμερική.

de-villiers-safrica-test-b640

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις σε ένα ράλι όπως το Ντακάρ;

Ειδικά φέτος, νομίζω πως θα περάσουμε δύσκολες στιγμές στου αμμόλοφους κοντά στη Φιαμπάλα της Αργεντινής. Επίσης υπάρχει πάντα μεγάλος ανταγωνισμός, αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση. Τα Mini παραμένουν Mini και ο Nasser είναι ο ίδιος, πάντα ικανός Nasser.

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του συνοδηγού;

Καθοριστικός! Ο Dirk (Von Zitzewitz) στον οποίο έχω δώσει το παρατσούκλι «σνίτσελ», είναι το δεύτερο ζευγάρι μάτια μου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό το Ράλι απαιτεί ομαδική προσπάθεια. Όχι μόνο από τον οδηγό κι από τον συνοδηγό αλλά από όλη την ομάδα. Δεν μπορείς να πετύχεις τίποτα μόνος σου.

dakar16-de-villiers-laughs640

Πως προετοιμάζεσαι για ένα ράλι σαν το Ντακάρ;

Μερικές φορές μας ασκείται κριτική γιατί δεν συμμετέχουμε σε πολλούς αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν αλλά πίστεψε με, κάνουμε απίστευτα πολλές δοκιμές με αυτό το αυτοκίνητο. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προετοιμαστείς. Προσπαθώ να διατηρώ όλη τη χρονιά τη φυσική μου κατάσταση σε καλά επίπεδα και παρότι είναι ένα πολύ απαιτητικό ράλι από σωματικής πλευράς, νιώθω έτοιμος.

Ποιο είναι το πιο παράξενο πράγμα που σου έχει συμβεί ποτέ στο Ράλι Ντακάρ;

Αυτό το ράλι είναι γεμάτο από παράξενα συμβάντα, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν ζώα. Έχω δει κάποιες τεράστιες κατσαρίδες στην Αφρική και έχω προσπαθήσει να αποφύγω άγρια λάμα στη Νότια Αμερική. Είναι μέρος της όλης εμπειρίας του Ράλι Ντακάρ.

Το άλλο σου πάθος είναι η ποδηλασία. Υπάρχουν ομοιότητες με την αγωνιστική οδήγηση;

Όχι πολλές αλλά σε βοηθάει να μένεις σε φόρμα και να έχεις καλή αίσθηση ισορροπίας και λειτουργικότητας του σώματός σου.

DAKAR16-SS2-de-villiers-a640

Αποκλειστικά στο NewsAuto.gr μίλησε και ο συνοδηγός του Sebastien Loeb, o Daniel Elena. Διαβάστε τη συνέντευξή του πατώντας εδώ.

Δημοφιλή στο Protothema.gr