Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Ο Έλληνας νικητής του Νίρμπουργκρινγκ μιλά στο NewsAuto

Ελλάδα 4:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ο Έλληνας νικητής του Νίρμπουργκρινγκ μιλά στο NewsAuto

ΑΓΩΝΕΣ

Ο Έλληνας νικητής του Νίρμπουργκρινγκ μιλά στο NewsAuto

ΑΓΩΝΕΣ

Ο φετινός 24ωρος αγώνας αντοχής στην «Πράσινη Κόλαση» ήταν ο πιο αμφίρροπος των τελευταίων ετών. Είχε διακοπή λόγω δυνατής βροχής και χαλαζόπτωσης, μάχες που κράτησαν μέχρι τον τελευταίο γύρο! Μεγάλοι νικητές αναδείχθηκαν τα μέλη του πληρώματος της #4 Mercedes-AMG GT3 της ομάδας Black Falcon. Ανάμεσά τους και ο Ελληνοβρετανός Άνταμ Χριστοδούλου, που σημείωσε τη μεγαλύτερη νίκη της καριέρας του.

Advertisement
Advertisement

Ο 27χρονος Άνταμ μίλησε αποκλειστικά στο NewsAuto.gr για τον αγώνα στο Νίρμπουργκρινγκ, τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, τα επόμενα βήματά του αλλά και τη σχέση του με την Ελλάδα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟ

Ο φετινός αγώνας στο Νίρμπουργκρινγκ κρίθηκε στον τελευταίο γύρο, όταν ο team mate του Χριστοδούλου, ο 30χρονος Γερμανός Maro Engel, πέρασε από την εσωτερική την #29 AMG GT3 HTP Motorsport που οδηγούσε ο συμπατριώτης του, Christian Hohenadel, και στη συνέχεια κρατήθηκε μπροστά μέχρι την καρό σημαία του τερματισμού. Η διαφορά των 5,7 sec είναι η μικρότερη στην ιστορία του 24ωρου αγώνα. Οι άλλοι δύο νικητές ήταν ο Manuel Metzger και ο πολύπειρος 52χρονος Bernd Schneider (πρωταθλητής 5 φορές στο DTM και με θητεία στη Formula 1).

Ο Άνταμ δίπλα στην Mercedes-AMG GT3 με την οποία νίκησε στο Νίρμπουργκρινγκ.

Ο Άνταμ δίπλα στην Mercedes-AMG GT3 με την οποία νίκησε στο Νίρμπουργκρινγκ.

Advertisement
Advertisement

NewsAuto: Καταρχάς, Άνταμ πες μας λίγα λόγια για την αγωνιστική σου καριέρα. Πώς έφθασες μέχρι τη νίκη στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ;

Άνταμ Χριστοδούλου: Άρχισα να κάνω kart πριν από 20 χρόνια, όταν ήμουν μόλις 7 ετών. Ο πατέρας μου, μου χάρισε ένα go kart για τα γενέθλιά μου. Έκανα προπονήσεις σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο μέχρι να γίνω 8 ετών και να αποκτήσω την πρώτη αγωνιστική άδεια οδήγησης.

Στον πρώτο μου αγώνα τερμάτισα 1ος ανάμεσα στα άλλα παιδιά της ηλικίας μου (6ος γενικής). Πήρα το πρώτο μου κύπελλο και από εκείνο το σημείο δεν υπήρχε άλλος δρόμος: ήθελα να γίνω οδηγός αγώνων για όλη μου τη ζωή. Από τότε το όνειρό μου ήταν να γίνω πιλότος της F1. Είχα μία εξαιρετική πετυχημένη καριέρα στα kart, κέρδισα 7 βρετανικά πρωταθλήματα αλλά και κατηγορίας Open, ενώ τερμάτισα και 2ος στους παγκόσμιους τελικούς Rotax Max.

Πρωταθλητής στα kart το 2001

Πρωταθλητής στα kart το 2001

Advertisement

Το 2007 πέρασα στα αυτοκίνητα, αγωνιζόμενος για 2 χρόνια στη βρετανική Formula Renault. Το πρώτο έτος ήμουν πρωταθλητής ανάμεσα στους ρούκι και 4ος γενικής κατάταξης. Το 2008 κέρδισα το βρετανικό πρωτάθλημα Formula Renault (το ίδιο που είχε κερδίσει ο Lewis Hamilton το 2003). Νίκησα στο σωστό θεσμό αλλά σε λάθος στιγμή, καθώς οι χορηγίες είχαν πέσει σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι συνέχισα την καριέρα μου στην Αμερική.

Το 2009 κέρδισα το πρωτάθλημα Formula Star Mazda και εξασφάλισα ετήσιο συμβόλαιο με τη Mazda. Το 2010 συμμετείχα στο Αμερικάνικο Grand AM, ως εργοστασιακός οδηγός της Mazda, με ένα RX8. Κερδίσαμε σε αγώνα και βρεθήκαμε αρκετές φορές στο βάθρο. Παράλληλα έδωσα το «παρών» σε ορισμένους αγώνες στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα GT Open με Ferrari 430 GT2.

Advertisement

Το 2011 έκανα τους πρώτους 24ωρους αγώνες μου, σε Ντεϊτόνα, Νίρμπουργκρινγκ και Σπα. Ακολούθησαν συμμετοχές και νίκες στο πρωτάθλημα VLN στο Νίρμπουργκρινγκ, στις 24 Ώρες της Βαρκελώνης, στο Ευρωπαϊκό GT Open, στο Blancpain Endurance κ.α.

Το 2008 κατέκτησε τον τίτλο στη Βρετανική Formula Renault.

Το 2008 κατέκτησε τον τίτλο στη Βρετανική Formula Renault.

NewsAuto: Ο φετινός αγώνας στην «Πράσινη Κόλαση» τα είχε όλα. Ακόμη και χαλάζι! Πόσο δύσκολο είναι να ετοιμαστείς για έναν τέτοιο αγώνα, σωματικά και πνευματικά;

Άνταμ Χριστοδούλου: Ο φετινός αγώνας ήταν τρελός. Ξεκίνησα εγώ τον αγώνα από τη 17η θέση λόγω της άσχημης απόδοσης στην κατατακτήρια περίοδο. Πάλεψα και ανέβηκα στην 8η θέση πριν αρχίσει η δυνατή βροχή και το χαλάζι. Αυτοκίνητα γύρω μου άρχισαν να κάνουν τετ α κε και να συγκρούονται. Ήταν σαν να συμμετείχα σε ταινία! Στάθηκα τυχερός που κανείς δεν έπεσε πάνω μου.

Advertisement

Σωματικά πρέπει να εξασφαλίσεις ότι είσαι σε καλή κατάσταση και να έχεις κοιμηθεί αρκετά τα προηγούμενα βράδια. Κάτι που δεν είναι εύκολο, καθώς δύο μέρες πριν οι κατατακτήριες διαρκούν περίπου ως τα μεσάνυχτα και συνεχίζονται το άλλο πρωί. Πνευματικά δεν μπορείς να εμφανιστείς αδύναμος. Πρέπει να μπεις στο αυτοκίνητο και να βεβαιωθείς ότι δεν θα κάνεις λάθη. Έτσι όταν αρκετοί από τους ανταγωνιστές μας τράκαραν, εμείς κάναμε σχεδόν τον τέλειο αγώνα.

NewsAuto: Ποια στιγμή κατά τη διάρκεια του αγώνα συνειδητοποίησες ότι είχατε ελπίδες να νικήσετε; Ποια ήταν η στρατηγική της ομάδας σου;

Άνταμ Χριστοδούλου: Γνωρίζαμε από την εκκίνηση ότι είχαμε αρκετές ελπίδες να νικήσουμε, όμως το Νίρμπουργκρινγκ μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό. Πέρυσι ήμουν 3ος όταν βγήκε ο τροχός από το αυτοκίνητο. Τουλάχιστον 15 με 20 ομάδες έχουν ελπίδες για τη νίκη. Συνήθως το βράδυ συμβαίνουν τα… δράματα. Εκείνες τις ώρες είναι πιο πιθανό να κάνεις το λάθος. Αν περάσεις από σημείο με νερό ή λάδια μπορεί να τελειώσουν όλα. Αφού ξύπνησα από τις λίγες ώρες ύπνου εναλλασσόμασταν μεταξύ πρώτης και τέταρτης θέσης, ανάλογα με τα pit stop.

Σε εκείνο το σημείο, οποιαδήποτε από τις τέσσερις AMG είχε ελπίδες για τη νίκη. Δύο ώρες πριν τον τερματισμό καθορίσαμε την οριστική στρατηγική μας και συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν «κούρσα για δύο άλογα». Ήμασταν στη 2η θέση και μας απέμενε ένα pit stop. Προσπαθούσαμε να υπολογίσουμε αν οι επικεφαλής του αγώνα θα έκαναν ένα περισσότερο από εμάς. Δύο γύρους πριν την καρό σημαία το άλλο αυτοκίνητο μπήκε για ανεφοδιασμό και ξέραμε ότι η υπόθεση νίκη θα ήταν οριακή.

Καθυστέρησαν στα pit, όμως και πάλι βγήκαν μπροστά από εμάς. Βρισκόμουν στο pit wall με τους μηχανικούς μας και ένιωθα τρομερό άγχος. Σκεφτόμουν ότι μπορούμε να κερδίσουμε. Ευτυχώς ο Maro Engel προσπέρασε την άλλη AMG GT3 στον τελευταίο γύρο και πανηγυρίσαμε τη νίκη!

Η στιγμή που ο Maro Engel περνά πρώτος τη γραμμή τερματισμού στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ.

Η στιγμή που ο Maro Engel περνά πρώτος τη γραμμή τερματισμού στις 24 Ώρες του Νίρμπουργκρινγκ.

NewsAuto: Πώς σας βοήθησε η εμπειρία του Bernd Schneider;

Άνταμ Χριστοδούλου: Είναι ιδιαίτερα σημαντική η παρουσία του Bernd στην ομάδα. Είναι τόσο χαλαρός, μας λέει συνέχεια αστεία και ιστορίες. Τις μέρες πριν τον αγώνα μέναμε στο ίδιο σπίτι με τους άλλους οδηγούς, κάτι που σου επιτρέπει να ηρεμείς και να κουβεντιάζεις με τους συναθλητές σου. Είναι μεγάλη τιμή να αγωνίζομαι μαζί με τους Bernd, Maro και Manuel, είναι όλοι τους πολύ γρήγοροι οδηγοί και εξαιρετικά παιδιά.

NewsAuto: Ποια είναι τα πλάνα σου για το μέλλον;

Άνταμ Χριστοδούλου: Δύσκολο να πω αυτή τη στιγμή. Υποθέτω θα επιστρέψουμε του χρόνου στο Νίρμπουργκρινγκ για να υπερασπιστούμε τον τίτλο μας. Είναι άλλο πράγμα να κατακτάς την πρώτη θέση και άλλο να τη διατηρείς. Προηγούνται όμως σε λίγες εβδομάδες (30-31 Ιουλίου) οι 24 Ώρες του Σπα. Θα κάνω επίσης αγώνες VLV στο Νίρμπουργκρινγκ και στο πρωτάθλημα αντοχής Blancpain. Αν είχα τη δυνατότητα, θα έτρεχα κάθε Σαββατοκύριακο. Θα ήθελα να αγωνιστώ κάποια στιγμή στις 24 Ώρες του Μαν. Ανάμεσα στους αγώνες παραδίδω μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης σε ιδιώτες οδηγούς και ομάδες.

Ο Χριστοδούλου με τους team mate του και τα μέλη της ομάδας Black Falcon, πανηγυρίζει τη νίκη στην “Πράσινη Κόλαση”

NewsAuto: Ονειρεύεσαι να οδηγήσεις κάποιο αγωνιστικό αυτοκίνητο;

Άνταμ Χριστοδούλου: Θα ήθελα να μου δοθεί η ευκαιρία να δοκιμάσω μονοθέσιο της F1, έστω κάποιο παλαιότερο αυτοκίνητο. Απλά για να νιώσω την απόλυτη δύναμη και ταχύτητα. Ή έστω ένα πρωτότυπο LMP1 για να δοκιμάσω τις δυνάμεις G στα φρένα και την πρόσφυση. Ίσως μια μέρα σταθώ τυχερός και οδηγήσω.

NewsAuto: Επισκέπτεσαι την Ελλάδα; Έχεις συγγενείς εδώ;

Άνταμ Χριστοδούλου: Τελευταία φορά που ταξίδεψα στην Ελλάδα ήταν πριν λίγα χρόνια, όταν πήγα στην Κέρκυρα. Μου άρεσε πολύ, όλα ήταν υπέροχα και η θάλασσα τόσο ζεστή. Πιθανώς έχω συγγενείς, τους οποίους όμως δεν γνωρίζω. Ο παππούς μου ταξίδεψε νέος στο Μ. Βρετανία για να σπουδάσει και έκτοτε έμεινε εκεί.