Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΓΩΝΕΣ

LIVE από Βέρνη: Με τη Nissan στο ePrix της Ελβετίας

  • Αποστολή Βέρνη: Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

H Formula E επανέφερε πέρυσι τους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελβετία μετά από 63 χρόνια! Και επανέλαβε το εγχείρημα, σε νέα τοποθεσία, με το NewsAuto να δίνει το «παρών».

Από τη Ζυρίχη, η δράση στην πέμπτη σεζόν του παγκόσμιου πρωταθλήματος με ηλεκτρικά μονοθέσια, μεταφέρθηκε στην όμορφη Βέρνη. Ταξιδέψαμε σε συνεργασία με τη Nissan που φέτος κάνει το ντεμπούτο της στο θεσμό ως Nissan e.dams και είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε για πρώτη φορά από κοντά αυτό το θεσμό.

Θα μοιραστούμε όλα όσα είδαμε, αναλυτικά, τόσο στο επόμενο τεύχος του περιοδικού CAR όσο και μέσα από επόμενες δημοσιεύσεις εδώ, στο Νο1 αυτοκινητικό site. Ωστόσο θα σταθούμε έστω επιγραμματικά σε κάποια βασικά στοιχεία.

Φυσικά, το πρώτο είναι ο ήχος – ή καλύτερη η απουσία αυτού. Θέλει χρόνο για να συνηθίσεις τους αγώνες σιωπηλούς, με αυτό το σφύριγμα των ηλεκτρικών μονοθεσίων που η αλήθεια είναι πως καμουφλάρει τις πραγματικές και άκρως εντυπωσιακές αρετές τους.

Θα δανειστούμε τα λόγια του αγωνιστικού διευθυντή της Nissan παγκοσμίως, Michael Carcamo, που όταν τον συναντήσαμε μας είπε χαρακτηριστικά πως πρόκειται για «…τον νέο των αγώνων». Μας είπε και πολλά άλλα, θα τα διαβάσετε προσεχώς.

Είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε για λίγο και στο «γκαράζ» της Nissan e.dams, ουσιαστικά το δικό της κομμάτι σε ένα κλειστό χώρο που ήταν μοιρασμένα τα κέντρα επιχειρήσεων όλων των ομάδων. Είδαμε τα μονοθέσια δεύτερης γενιάς της Formula E με κάθε τους λεπτομέρεια, «λυμένα», αν και η τεχνολογία που έκρυβαν στο πίσω μέρος καλυπτόταν στο μέτρο του δυνατού.

Βλέπετε, εκεί είναι η βασική διαφορά από ομάδα σε ομάδα, σε ένα θεσμό που όλοι έχουν κοινό σασί, κοινό αεροδυναμικό πακέτο, κοινές μπαταρίες και κοινές εμπρός αναρτήσεις. Αυτά είναι άλλωστε στοιχεία που κάνουν τις διαφορές μικρές και το ενδιαφέρον για τους αγώνες της Formula E μεγάλο! Το είδαμε άλλωστε από τις κατατακτήριες κιόλας δοκιμές του τελευταίου ePrix επί ευρωπαϊκού εδάφους για τη σεζόν 2018/2019. Σε μία αγωνιστική διαδρομή στενή και απαιτητική, ο Sebastien Buemi έβαλε προσωρινά σε θέση pole την ιαπωνική ομάδα αλλά στις καθυστερήσεις έμεινε πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Jean-Eric Vergne και τον Mitch Evans.

Οι τρεις τους ήταν και οι μόνοι που γλίτωσαν από το χάος του πρώτου γύρου, όταν στο chicane είχαμε επαφή και εγκλωβίστηκαν όλα τα μονοθέσια από τις θέσεις 4 και πίσω. Ακολούθησε καθεστώς κόκκινης σημαίας και 40λεπτη διακοπή. Είδαμε, όπως και στην F1,  αγωνοδίκες να εξετάζουν τι έχει συμβεί με όλα τα διαθέσιμα μέσα, ομάδες να αγωνιούν και τελικά αποφασίστηκε η επανεκκίνηση να βρει άπαντες στην αρχική τους θέση στο grid.

Στα 45 λεπτά + 1 γύρο που διαρκεί ο αγώνας της Formula E, είδαμε ένα τρενάκι που ενίοτε οι αποστάσεις ανάμεσα στα βαγόνια του άνοιγαν λίγο αλλά πάντα έκλειναν στην πορεία. Ανάλογα το πότε χρησιμοποιούσε ο καθένας τις δύο δυνατότητες για extra boost (αυξημένη ισχύ επί 4 λεπτά), πότε έκανε τυχόν λάθη, ακόμα και η βροχή που έκανε την εμφάνισή της στον προτελευταίο γύρο έπαιξε το ρόλο της.

Τελικά ο Vergne άντεξε στην πίεση και αυτό του επέτρεψε να αποκτήσει σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα και ουσιαστικά να αγκαλιάσει τον τίτλο, καθώς απομένει μόνο ο διπλός αγώνας στη Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Ενδεικτικό της μάχης είναι πως πέραν του δεύτερου Evans, o Buemi της Nissan που ήταν τρίτος στο πέσιμο της καρό σημαίας, ήταν μόλις επτά δέκατα μακριά από τον νικητή.

Παρά όμως το νέο βάθρο για την ιαπωνική ομάδα, ο τοπικός ήρωας δεν έχει ελπίδες για τον τίτλο αφού πληρώνει το κακό ξεκίνημα στη σεζόν. Το γιόρτασε όμως με το παραπάνω, με το κοινό που μας εντυπωσίασε με την προσέλευσή του, να τον αποθεώνει! Όμορφη σκηνή ήταν και η παρουσία του μικρού του γιου, μαζί του στο βάθρο.

Στο φινάλε με το οδόστρωμα να γλιστρά, ο έμπειρος οδηγός με θητεία στην F1 και επιτυχίες στους αγώνες αντοχής, κράτησε πίσω από το μονοθέσιο της Nissan e.dams τον φουριόζο Andre Lotterer που και πάλι, κατάφερε με το πλασάρισμά του να περάσει δεύτερος στη βαθμολογία.

Δημοφιλή στο Protothema.gr