Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Car Of The Year | newsautoMOTO

ΑΓΩΝΕΣ

Formula 2: Συναρπαστικός ο αγώνας Sprint, προβάδισμα Schumacher

  • newsautoteam
f1-rd12-bahrain-shwartman-a1000x600

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 2 μας χάρισε έναν ακόμα αγώνα με θέαμα και ενδιαφέρον, με τη δωδέκατη στάση της σεζόν να αφορά στο Μπαχρέιν.

Εκεί ο Robert Shwartzman πανηγύρισε τη νίκη, σε έναν αγώνα που δεν άλλαξε πολλά στη μάχη με φόντο τον τίτλο. Ο Mick Schumacher εξακολουθεί να έχει το πάνω χέρι, αύξησε μάλιστα τη διαφορά του κατά δύο βαθμούς!

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η πίστα του Σακχίρ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 34. O Shwartzman ήταν στην pole position, με τον Marcus Armstrong να εκκινεί δίπλα του. Στη δεύτερη σειρά ήταν οι Yuki Tsunoda και Nikita Mazepin, πέμπτος εκκινούσε ο Schumacher και έβδομος ο Callum Ilott, που ήταν 12 πόντους πίσω του στη βαθμολογία!

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Ιάπωνας πέρασε δεύτερος, ο έκτος Jehan Duravala ανέβηκε τέταρτος ενώ ο Mazepin έπεσε έκτος, με τον Ilott μόλις όγδοο!

Όμως πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ένα κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό (μετά από επαφή με τον Armstrong στην πρώτη στροφή), έστειλε τον Tsunoda στα pit, ισοπεδώνοντας όποιες ελπίδες του να παραμείνει στο παιχνίδι διεκδίκησης του τίτλου.

Στο ξεκίνημα του τρίτου γύρου, η πίεση του Mazepin έφερε αποτέλεσμα αφού πέρασε τον Schumacher στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Όμως η απάντηση από τον Γερμανό ήταν άμεση και ήρθε μερικές στροφές μετά.

Δίχως υπομονή, ο Ρώσος συνέχισε να πιέζει ασφυκτικά, με τα μονοθέσια των PREMA και Hitech να ακουμπούν! Ευτυχώς, η εμπρός αεροτομή του Mazepin δεν προκάλεσε κλατάρισμα στα πίσω ελαστικά του Γερμανού. Κάπου εδώ πρέπει να σημειωθεί πως αυτοί οι δύο είναι φαβορί για τις θέσεις επίσημων οδηγών στη Haas F1 το 2021! Άρα μελλοντικοί teammates!

Στο ξεκίνημα του γύρου 4 ο Mazepin προσπάθησε ξανά και τα κατάφερε, με τον Mick πλέον ευάλωτο και στις επιθέσεις των πίσω. Κρατήθηκε όμως μπροστά από τον Jack Aitken, διατηρώντας προβάδισμα δύο θέσεων έναντι του Ilott που αποτελούσε άλλωστε τον πραγματικό του αντίπαλο.

Στο γύρο 5 (από τους 23) ο Mazepin πέρασε και τον Duravala και ανέβηκε τρίτος, την ώρα που ο Schwartzman άνοιγε τη διαφορά του, επιδιώκοντας κι αυτός με τη σειρά του να διατηρήσει ζωντανές, τις λιγοστές ελπίδες που είχε για τίτλο.

Στο γύρο 6 ο Ilott πέρασε εντυπωσιακά τον Aitken και πλέον είχε μπροστά του τον Schumacher, την ώρα που ο Theo Pourchaire ήταν η πρώτη εγκατάλειψη του διημέρου (!), όταν προδόθηκε από το μονοθέσιο της BWT HWA Racelab.

Με το ροζ μονοθέσιο ακινητοποιημένο στην άκρη του δρόμου, είχαμε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι διαφορές μειώθηκαν και παρότι τα pit stop δεν είναι υποχρεωτικά, κάποιοι οδηγοί τόλμησαν να δοκιμάσουν αλλαγή ελαστικών, θυσιάζοντας θέσεις αλλά με στόχο να πιέσουν πολύ στη συνέχεια του αγώνα (o Aitken ήταν ο υψηλότερα πλασαρισμένος).

Στον γύρο 8 είχαμε επανεκκίνηση με Shwartzman, Armstrong, Mazepin, Duravala, Schumacher, Ilott στην πρώτη εξάδα και παρότι οι πρώτες στροφές ήταν συναρπαστικές, στην στροφή 10 ρθε το χάος. Υπεύθυνος για αυτό ήταν ο Ilott που προσπάθησε να εκμεταλλευτεί το μπλοκάρισμα του Schumi Jr στα φρένα, με αποτέλεσμα να χάσει πλήρως τον έλεγχο και να εμβολίσει τον Duravala.

Ο Ινδός εγκατέλειψε, ο Βρετανός έχασε την εμπρός πτέρυγα και έπεσε προτελευταίος όταν μπήκε να την αλλάξει ενώ είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Εν τω μεταξύ, ο Schumacher που είδε τον μεγάλο του αντίπαλο να καταστρέφει μόνος του τις ελπίδες του, παρέμενε πέμπτος αλλά πλέον πίσω από τον Pedro Piquet που είχε εκμεταλλευτεί το χάος.

Στον γύρο 11 ο Mazepin πήρε μία ακόμα θέση και ανέβηκε δεύτερος, με τον Armstrong να χάνει λίγο αργότερα άλλη μία θέση, αυτή τη φορά από τον Piquet. Κάπου εκεί, οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ποινή διέλευσης από τα pit για τον Ilot που έπεσε ξανά προτελευταίος.

Όμως δεν ήταν βόλτα στο πάρκο για τον Schumacher, που είχε φθείρει τα ελαστικά του και στο γύρο 15, έχασε μία θέση Guanyu Zhou. Ένα πέρασμα μετά, απειλήθηκε από τον Christian Lundgaard, οι δυο τους είχαν επαφή αλλά ο γιος του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή κρατήθηκε μπροστά. Μάλιστα, για καλή του τύχη, ο Δανός έχασε φόρα και πλέον είχε περισσότερο το νου του πίσω του, στον νικητή του feature race του Σαββάτου, Felipe Drugovich.

Όμως σύντομα, τόσο ο Lundgaard όσο και Drugovich, είδαν την πλάτη του Louis Deletraz που ήταν εξ αυτών που έβαλαν νέο σετ ελαστικών υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και «πετούσε» κερδίζοντας δύο και πλέον δευτερόλεπτα στο γύρο.

Εύλογα, στο γύρο 19 έφτασε πίσω κι από τον Schumacher, τον οποίο πέρασε στο ξεκίνημα του γύρου 20. Έτσι ο οδηγός της Prema έπεσε στην έβδομη θέση, που έδινε μόνο δυο πόντους.

Ένα πέρασμα μετά, ο Deletraz που είχε εκκινήσει μόλις δέκατος-έκτος, πέρασε και τον Zhou και ήταν πλέον πέμπτος, με χρόνο να κοιτάξει ακόμα ψηλότερα! Πράγματι, στον προτελευταίο γύρο πέρασε και τον Armstrong, έχοντας πλέον μπροστά του τον teammate του στη Charouz – τον Piquet.

Όμως δεν μονομάχησαν ποτέ, ένα τεχνικό πρόβλημα ακινητοποίησε τον Βραζιλιάνο, γιο του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή. Έτσι ο Deletraz βρέθηκε στο Top-3 και ο Schumacher πήρε με χαρά την προαγωγή στην έκτη θέση που χάριζε δύο επιπλέον βαθμούς. Ωστόσο, η χαρά του δεν κράτησε πολύ αφού στον τελευταίο γύρο, τον πέρασε ο Lundgaard.

Έτσι ο Shwartzman μετέτρεψε την pole σε νίκη και έφτασε τις 4 φέτος, με τους Mazepin και Deletraz να συμπληρώνουν το βάθρο. Ο Schumacher ήταν όγδοος ενώ ο Ilott μόλις δέκατος έκτος.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Πλέον ο Schumacher είναι 14 πόντους μπροστά από τον Ilott, με τους δύο αγώνες στην εξωτερική χάραξη του Μπαχρέιν, να κρίνουν το επόμενο Σαββατοκύριακο τον φετινό πρωταθλητή της Formula 2.

Διαβάστε επίσης:

F1 Vlog για το… μπακλαβά Grand Prix (vid)

King Lewis: Η αποκλειστική συνέντευξη του Hamilton στο NewsAuto

O No1 μηχανικός του Hamilton μιλάει αποκλειστικά στο NewsAuto

Δημοφιλή στο Protothema.gr