Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΑΓΩΝΕΣ

O Βασίλης Ορφανός σχολιάζει στο NewsAuto το Ράλι Ντακάρ

  • Συνέντευξη στον Πάνο Σεϊτανίδη (instagram.com/SeitanF1)

Το 42ο Ράλι Ντακάρ είναι σε πλήρη εξέλιξη και το NewsAuto, πάντα κοντά στα μεγαλύτερα γεγονότα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, σας «ταξιδεύει» καθημερινά στην έρημο.

Με όλη τη δράση από τη Σαουδική Αραβία όπου διεξάγεται φέτος ο αγώνας, δηλώσεις των πρωταγωνιστών, μαγικές φωτογραφίες αλλά και videos με όσα συμβαίνουν στην έρημο. Και μπορεί φέτος να μην έχουμε ελληνική εκπροσώπηση στη μεγαλύτερη δοκιμασία του πλανήτη, στραφήκαμε όμως σε κάποιον που μπορεί να μας δώσει μία αξιόπιστη περιγραφή του τι είναι το Ράλι Ντακάρ. Ο λόγος για τον Βασίλη Ορφανό που μετρά πέντε συμμετοχές σε αυτή τη θρυλική δοκιμασία, έχοντας μάλιστα γευτεί και τη χαρά της νίκης στην κατηγορία του!

Βασίλη είσαι ο πλέον ειδικός να μας σχολιάσεις όσα γίνονται στο Ράλι Ντακάρ. Έχεις τρέξει στην Αφρική, έχεις τρέξει στη Νότια Αμερική, πως βλέπεις τη μετακίνηση του αγώνα στη Σαουδική Αραβία;

Ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνετε να σχολιάσω όλα όσα γίνονται στο Ράλι Ντακάρ του 2020! Όπως πολύ σωστά αναφέρεις, έχω τρέξει τέσσερις φορές στην έρημο Σαχάρα με δύο τερματισμούς και μία νίκη, αλλά και δύο φορές στην έρημο Ατακάμα στην Λατινική Αμερική, την τρίτη σε έκταση έρημο του πλανήτη αλλά και το πιο άνυδρο μέρος στη γη, αφού έχει να βρέξει περισσότερα από 20.000 χιλιάδες χρόνια. Τη φετινή μετακίνηση στη Σαουδική Αραβία τη βλέπω θετικά για τον εξής λόγο: Ο αγώνας στη Λατινική Αμερική μεταφέρθηκε το 2009 ύστερα από ένα απεχθές τρομοκρατικό χτύπημα που είχε σαν τραγικό αποτέλεσμα  το θάνατο τεσσάρων Γάλλων στην Μαυριτανία. Στη Νότια Αμερική ο συγκεκριμένος αγώνας έμεινε 10 χρόνια, με θετικό απολογισμό θα έλεγα διασχίζοντας χώρες όπως την Αργεντινή, τη Χιλή, τη Βολιβία και το Περού. Αφού έκανε τον κύκλο του, οι διοργανωτές του Ράλι Ντακάρ με τις επαφές που έχουν σε όλο τον κόσμο έκλεισαν τελικά συμβόλαιο για πέντε χρόνια με την κυβέρνηση της Σαουδικής  Αραβίας, που θέλει μέσω αυτής της τεράστιας προβολής σε όλο τον κόσμο, να προβάλουν την άγρια ομορφιά της χώρας τους, προσελκύοντας τουρίστες από όλο τον κόσμο με επίκεντρο την έρημο και τις σπάνιες ομορφιές της.

Το απαίδευτο μάτι και το απαίδευτο κορμί λένε: «άμμος εκεί, άμμος εδώ». Ποια είναι όμως τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του αγώνα; Τι αλλάζει σε κάθε έρημο;

Στο «…άμμος εδώ άμμος και εκεί» θα απαντήσω ότι έρημος με έρημο, όπως και άμμος με άμμο έχουν πολλές διαφορές. Η Σαχάρα είναι τεράστια, αφιλόξενη, άγρια, απέραντη. Μια ήπειρος σε έκταση μόνη της, με μια απεραντοσύνη που σε μαγεύει! Η Ατακάμα μικρότερη σε έκταση αλλά επιβλητική, σε μεγάλο υψόμετρο, με φρουρούς στα όρια της την οροσειρά των Άνδεων. Αντίθετα στην Αραβία με τα τηλεοπτικά πλάνα που βλέπουμε και ύστερα από την εξέταση που έκανα στην μορφολογία του γεωφυσικού χάρτη της Σαουδικής Αραβίας, παρατήρησα πολλά βουνά με ύψος 1.300-1.500 μέτρων, ανάμεσα στους αμμόλοφους και στην άμμο, με αρκετά ηφαιστειακά πετρώματα και αρκετό κρύο, ειδικά το βράδυ και το πρωί. Σε αρκετά σημεία με την έντονη ηφαιστειακή της πέτρα δυσκολεύει τα πληρώματα των οχημάτων, περισσότερο όμως τους αναβάτες των μοτοσυκλετών. Οι ημέρες του αγώνα μειώθηκαν και άλλο, από τις 18-19 ημέρες που διαρκούσε ο αγώνας παλαιότερα, τώρα μειώθηκε στις 12 ημέρες, με αντίστοιχη μείωση χιλιομέτρων.

Ειδικά για τους αναβάτες, φέτος έχουμε την εξαιρετική δυσκολία με το roadbook που το λαμβάνουν λίγο πριν την εκκίνηση της ειδικής. Πόσο δυσκολεύει αυτό το έργο τους;

Η φετινή αλλαγή στο χρόνο που παρέχουν οι διοργανωτές το road book στους αναβάτες, μισή ώρα μόνο πριν την εκκίνηση της ημέρας, μπορεί να είναι κατά γενική ομολογία μία πιο δίκαιη εξέλιξη για όλους τους οδηγούς μοτοσυκλέτας. Όμως ταυτόχρονα και η αιτία για αρκετούς τραυματισμούς σε αρκετούς από αυτούς, κυρίως όμως στους εργοστασιακούς, γεμίζοντας τους νευρικότητα και άγχος για την άγνωστη διαδρομή και ενώ κινούνται με ρυθμούς ενός πολύ γρήγορου motocross! Έχει όπως όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή, τα θετικά και τα αρνητικά του σημεία. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι οι αναβάτες των μηχανών  κάνουν ολομόναχοι την πλοήγηση τους, οδηγώντας ταυτόχρονα τη μοτοσυκλέτα τους μέσα σε άμμο, ενώ ισορροπούν σε δύο μόνο τροχούς μέσα σε ένα αφιλόξενο και εχθρικό περιβάλλον τόσο για τους ίδιους όσο και για την πιστή τους σύντροφο, σε αντίθεση με τα πληρώματα την αυτοκινήτων και των φορτηγών που την πλοήγηση την κάνει ο ειδικός και έμπειρος συνοδηγός τους.

Σε μία δοκιμασία όπως το Ντακάρ, το αποτέλεσμα το φέρνει η μηχανή ή ο άνθρωπος;

Σε μια πολυήμερη δοκιμασία που ανήκει  το Rally Dakar, το αποτέλεσμα δεν το φέρνει κανένας μόνος του – ούτε ο άνθρωπος ούτε η μηχανή ξεχωριστά. Απεναντίας, ολοκληρώνουν με επιτυχία  να φτάσουν στον τερματισμό, οι αναβάτες που είναι ένα με τη μοτοσυκλέτα τους και σε απόλυτη αρμονία μαζί της. Χωρίς να σπάνε τον κινητήρα της, αλλά ταυτόχρονα να την εκτιμούν και να τη σέβονται! Να είναι το τέλειο ζευγάρι σε ένα πολυήμερο χορό!

Προβλέψεις για το τελικό αποτέλεσμα;

Το τελικό αποτέλεσμα σε αυτόν τον αγώνα είναι τόσο απρόβλεπτο που αν δεν τερματίσεις διανύοντας στην ράμπα του τερματισμού το τελευταίο μέτρο, ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να σου συμβεί! Γι’ αυτό και τερματίζουν με στατιστικά στοιχεία ένας στους τρεις αναβάτες που ξεκινούν τον αγώνα!

Έχεις τρέξει στα δύο πρώτα κεφάλαια του Ντακάρ. Θα σε δούμε κάποια στιγμή και στο τρίτο;

Προσωπικά τόσο ο ίδιος όσο και η ομάδα που με πλαισιώνει,  κάνουμε μια μεγάλη προσπάθεια ώστε να μπορέσουμε να αγωνισθούμε το 2021 στην Αραβική Χερσόνησο γιατί είναι μια μεγάλη και σπουδαία πρόκληση για εμάς. Δεν είναι εύκολο, χρειαζόμαστε χορηγίες και βοήθεια ώστε να μπορέσουμε να ανοίξουμε για μια ακόμη φορά την Γαλανόλευκη σε έναν ακόμη τερματισμό! Σας ευχαριστώ πολύ και καλή χρονιά με υγεία και πρόοδο σε όλους τους Έλληνες!

Δημοφιλή στο Protothema.gr