Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Σκληρή και μεσαία γόμα ελαστικών της Pirelli στη Μόντσα

Ελλάδα 7:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Σκληρή και μεσαία γόμα ελαστικών της Pirelli στη Μόντσα

ΑΓΩΝΕΣ

Σκληρή και μεσαία γόμα ελαστικών της Pirelli στη Μόντσα

ΑΓΩΝΕΣ

Μπορεί η Μόντσα είναι ευρέως γνωστή ως «ο ναός της ταχύτητας» όντας η ταχύτερη πίστα στο ημερολόγιο της φόρμουλα 1 αλλά για την Pirelli και τους ανθρώπους της είναι απλά το «σπίτι» τους αφού βρίσκεται μισή ώρα από τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας στο Μιλάνο. Το θρυλικό σιρκουί εγκαινιάστηκε το 1922 και είναι από τα παλιότερα στην ιστορία της φόρμουλα 1. Η σημερινή χάραξη των 5.793 μέτρων έχει προκύψει ύστερα από πολλές αλλαγές, αλλά παραμένει διάσημη για τις υψηλές της ταχύτητες. Γι’ αυτό άλλωστε και επιλέχθηκαν οι δύο σκληρότερες γόμες P Zero: το σκληρό ελαστικό P Zero Silver και το μεσαίο P Zero White. Είναι ο ίδιος συνδυασμός που είδαμε στο Σπά το περασμένο Σαββατοκύριακο, μία πίστα που επίσης καταπονεί τα ελαστικά με πολύ υψηλά φορτία.

Advertisement
Advertisement

Υπάρχουν τρία κομμάτια στη Μόντσα που έχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά: το πρώτο σικέιν, με δυνατό φρενάρισμα στην κατηφόρα, το Ασκάρι με αλλαγές διεύθυνσης  και η διάσημη Παραμπόλικα, μία φαρδιά, ανοιχτή στροφή που καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά πλευρικά φορτία.

Πέρα από την πρόκληση των παραπάνω στροφών, το ιταλικό σιρκουί έχει μερικές από τις ταχύτερες ευθείες της χρονιάς, όπου τα μονοθέσια αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι και 340 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι τα οι θερμοκρασίες των ελαστικών μπορεί να αγγίξουν τους 130 βαθμούς Κελσίου~

Οι υψηλές μέσες ταχύτητες σημαίνουν ότι οι οδηγοί μπορούν να κερδίσουν πολύ χρόνο επιλέγοντας το κατάλληλο ελαστικό για τις συνθήκες: συνεπώς, η στρατηγική θα παίξει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον τελευταίο Ευρωπαϊκό αγώνα της φετινής σεζόν.

Advertisement
Advertisement

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν ενόψει του τελευταίου ευρωπαϊκού αγώνα της σεζόν, οι σκέψεις του αγωνιστικούς διευθυντή της Pirelli, Πολ Χέμπερι.

«Η Μόνστα είναι προφανώς ο σημαντικότερος αγώνας της χρονιάς για εμάς, καθώς έχουμε την ευκαιρία να είμαστε στην πατρίδα μας και να παρουσιάσουμε τα ελαστικά και την εξειδικευμένη τεχνολογία μας στους γεμάτους πάθος Ιταλούς οπαδούς, αλλά και σε πολλούς από τους εργαζόμενους της εταιρίας. Πραγματικά, η ατμόσφαιρα που επικρατεί σ’ αυτό τον αγώνα είναι πολύ ξεχωριστή, μοναδική για την Ιταλία. Και όχι μόνον αυτό, η Μόντσα είναι από τις πιο απαιτητικές πίστες της σεζόν, λόγω υψηλής ταχύτητας και πλευρικών φορτίων που δέχονται τα ελαστικά. Μετά το Σπα, είναι τα υψηλότερα φορτία που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά μας σε όλη τη σεζόν. Το ότι ερχόμαστε εδώ απευθείας από το Βέλγιο, για πρώτη φορά σημαίνει ότι οι ομάδες θα είναι πλήρως εξοικειωμένες με την ταχύτητα με τις σκληρές και μεσαίες γόμες, ενώ υπάρχει τεράστια πίεση στο πρωτάθλημα τώρα που, όπως διαμορφώνεται, προβλέπεται να γίνει το πιο συναρπαστικό φινάλε από τότε που επιστρέψαμε στη φόρμουλα 1. Οι εξωτερικές θερμοκρασίες μπορεί να είναι πολύ υψηλές στην Ιταλία, κάτι που αυξάνει τις απαιτήσεις από τα ελαστικά, επομένως φυσιολογικά περιμένουμε δύο πιτ στοπ. Η στρατηγική αποδείχτηκε αποφασιστικός παράγοντας επιτυχίας πέρσι, με τις θέσεις του βάθρου να κρίνονται στον τελευταίο γύρο, και κάτι ανάλογο περιμένουμε φέτος. Με τα μονοθέσια να τρέχουν παρατεταμένα με τέρμα γκάζι, είναι δύσκολο για τον κάθε πιλότο να δημιουργήσει μεγάλη διαφορά εκτός εάν χρησιμοποιήσει τη στρατηγική προς όφελός του», δήλωσε ο Βρετανός τεχνικός.
[nggallery id=462]