Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Μόντε Κάρλο: Προβάδισμα ασφαλείας για Loeb (video)

Ελλάδα 18:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ράλι Μόντε Κάρλο: Προβάδισμα ασφαλείας για Loeb (video)

ΑΓΩΝΕΣ

Ράλι Μόντε Κάρλο: Προβάδισμα ασφαλείας για Loeb (video)

ΑΓΩΝΕΣ

Ένα βήμα πιο κοντά στη νίκη στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς βρίσκεται ο Σεμπαστιέν Λεμπ. Κερδίζοντας δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές του τρίτου σκέλους του Ράλι Μόντε Κάρλο, ο Αλσατός έχει προβάδισμα 107 δευτερολέπτων μπαίνοντας στη τελευταία ημέρα δράσης. Ας δούμε όμως αναλυτικά πως κύλησε το τρίτο σκέλος, που πλην των εδραιωμένων Λεμπ στη κορυφή και Σεμπαστιέν Οζιέ στη δεύτερη θέση, για τις θέσεις 3 έως 8 γίνονται συγκλονιστικές μάχες!

Advertisement
Advertisement

Η μέρα λοιπόν ξεκίνησε με το μαγευτικό πέρασμα από τη κατάλευκη St Jean en Royans. Με μήκος 33 χιλιομέτρων ήταν από τις πιο γρήγορες του ράλι, με τη διαδρομή να φτάνει σε υψόμετρο 1204 μέτρων. Σε αντίθεση με τη Πέμπτη, οι καιρικές συνθήκες ήταν πιο ήπιες, ο άνεμος δεν ήταν ισχυρός, το θερμόμετρο είχε… κερδίσει λίγο έδαφος ενώ σε ότι αφορά στο οδόστρωμα, τα πρώτα δέκα χιλιόμετρα ήταν σε βρεγμένη άσφαλτο και τα υπόλοιπα σε χιόνι.

«Ήταν απίστευτο. Η ομορφότερη ειδική έως τώρα στο ράλι. Για περισσότερα από είκοσι χιλιόμετρα, ήταν όλα χιονισμένα αλλά με τον ήλιο να λάμπει. Δεν χρειάζεται να πιέσω πολύ και έτσι δεν πήρα ρίσκα. Πρόσεχα στα γρήγορα κατηφορικά κομμάτια και έφτασα στον τερματισμό χωρίς λάθη», δήλωσε ο Λεμπ που παρόλα αυτά ήταν ταχύτερος όλων, με διαφορά 1.5 δευτερολέπτου από τον Οζιέ.

Κι αν μεταξύ τους τα πράγματα ήταν… ξεκάθαρα, στη μάχη για τις πιο πίσω θέσεις, γίνόταν χαμός! Ο Σόρντο έκανε ένα λάθος που του κόστισε σε χρόνο, επιτρέποντας στον Νοβίκο να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά. Μεγάλος χαμένος ήταν ο Μπιάν Μπουφιέ που βγήκε εκτός δρόμο προς το τέλος της ειδικής και χρειάστηκε τη βοήθεια των θεατών για να επαναφέρει το DS3 WRC στο δρόμο, έχοντας χάσει όμως πάνω από ένα λεπτό.

Advertisement
Advertisement

Στη δωδέκατη ειδική διαδρομή, η επιλογή ελαστικών ήταν κρίσιμη αφού αφορούσε και στην επόμενη δοκιμασία, την ώρα που υπήρχαν μεικτές συνθήκες οδοστρώματος. Η παρουσία πάγου και χιονιού σε πολλά σημεία, έκρυβε πολλές παγίδες.

Τον ταχύτερο χρόνο έκανε για πρώτη φορά φέτος ο Μαντς Όστμπεργκ, επωφελούμενος από κάποιες αλλαγές που έκανε στο στησιμο του Fiesta WRC. Ακολούθησε ο Νοβίκοφ με την M-Sport να κάνει το 1-2 και τον Ρώσο να «προσπερνά» τον Ντάνι Σόρντο στη γενική!

Το τελευταίο πεδίο μάχης είχε ξανά στη κορυφή τον Λεμπ, με τον Οζιέ να οδηγεί συντηρητικά αφού άλλωστε έχει δηλώσει εξ αρχής πως ο πρώην τιμ μέιτ του, δεν είναι αντίπαλος του. Πράγμα λογικό αφού ο Λεμπ θα τρέξει μόνο σε τέσσερα ράλι φέτος.

Advertisement

Στη μάχη του βάθρου ο Ρώσος Νοβίκοφ παρέμεινε τρίτος αλλά με το DS3 WRC του Σόρντο σε απόσταση αναπνοής, ενώ αλλαγή υπήρξε στη πέμπτη θέση. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα βρήκε επιτέλους το… «κουμπί» του Polo R WRC και με την δεύτερη καλύτερη επίδοση, πέρασε μπροστά από τον Μίκο Χίρβονεν που εξακολουθεί να ταλαιπωριέται και να ταλαιπωρεί το DS3. Συν τοις άλλοις, αντιμετωπίσε και προβλήματα υπερθέρμανσης προς το τέλος της ΕΔ13.
[nggallery id=1548]
Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης:
1.  Σεμπαστιέν Λεμπ      Citroen             3h36m47.0s
2.  Σεμπαστιέν Οζιέ     VW                   + 1m47.4s
3.  Ευγένι Νοβίκοφ      M-Sport Ford         + 3m19.9s
4.  Ντάνι Σόρντο          Citroen              + 3m21.6s
5.  Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα  VW                   + 4m04.9s
6.  Μίκο Χίρβονεν      Citroen              + 4m19.1s
7.  Γιούχο Χάνινεν       M-Sport Ford         + 5m15.5s
8.  Μαντς Όστμπεργκ        M-Sport Ford         + 6m18.2s
9.  Μπριάν Μπουφιέ      PH Citroen           + 8m20.7s
10.  Μάρτιν Πρόκοπ       Czech Ford          + 18m48.8s

Κερδισμένες ειδικές: Λεμπ 7, Οζιέ 2, Νοβίκοφ 2, Χάνινεν 1, Όστμπεργκ
Πρωτοπορία: Οζιέ ΕΔ1, Λεμπ ΕΔ2-13

Advertisement

Το τέταρτο και τελευταίο σκέλος του Ράλι Μόντε Κάρλο περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές αλλά και νέες προκλήσεις αφού από τα τρία περάσματα από τη θρυλική Col de Turini, τα δύο θα είναι υπό το φως των προβολέων, με συνολικά τρεις θα είναι οι ΕΔ που θα λάβουν χώρα νύχτα. Σε ένα φαντασμαγορικό σκηνικό που θυμίζει παλιές καλές εποχές του Ράλι Μόντε Κάρλο…

Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanF1)